فرزامی: ۸ میلیارد پول استقلال در ۲ روز گم شد!/ این باشگاه‌داری نیست



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال می‌گوید برای بدهی‌های آبی‌پوشان پایتخت باید کمیته‌ای تشکیل شود تا به صورت جزئی رسیدگی‌های لازم صورت بگیرد.

غلامحسین فرزامی،‌ پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط اخیر آبی‌پوشان پایتخت گفت: متاسفانه در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس کسانی که روی کار می‌آیند نه کاری بلدند و نه پولی می‌آورند. اخیرا من با فتح‌الله زاده صحبت کردم. او به من گفت که وقتی که به استقلال آمد ۱۰ میلیارد به باشگاه آورد اما در عرض دو روز ۸ میلیارد آن گم شد. بدهی‌های استقلال برای فتح الله زاده مساله مهمی بود که با وجود این اتفاقات کار را سخت کرده بود. استعفای فتح‌الله زاده تاکتیکی بود و باید دلایل جزئی‌تر آن از خودش پرسیده شود.

 

او افزود: باشگاه استقلال مال و اموال و املاک زیادی دارد. ساختمان اداره کل تربیت بدنی استان تهران روزی متعلق به باشگاه استقلال بوده است. استادیوم‌های متخلفی برای باشگاه تاج قدیم بوده و این‌ها را از باشگاه گرفتند. اگر استقلال می‌خواهد بارور شود، حداقل باید زمین تمرین داشته باشد. باشگاه به نوعی آواره است. یک هفته یک جا تمرین می‌کند. هفته بعد در جایی دیگر به تمرین می‌پردازد. من در دوره‌ای که کارشناس فدراسیون بودم از خودم مایه می‌گذاشتم و زمین را برای تیم هماهنگ می‌کردم.

 

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: به طور کلی این طرز باشگاه داری نیست. استقلال و پرسپولیس چشم و چراغ مردم هستند. من سال‌هاست که یکی از مدیران پیشین ورزش را می‌شناسم و به او گفتم شما در مدتی که در ورزش حضور داشتید این دو باشگاه را شما بی پدر کردید و تا موقعی که مسئول بودید هیچ کاری نکردید. من و هوادار هستیم که برای استقلال دلمان می‌سوزد. باید کمک کرد تا باشگاه از دست "نفاثات فی‌العقد" نجات پیدا کند.

 

او درباره اینکه چطور می‌شود بدهی‌های استقلال را مدیریت کرد گفت: مدیران استقلال از وقتی که به این باشگاه می‌آیند تنها و تنها هزینه برای باشگاه به بار می‌آورند و به نظر من راهش این است که کمیته‌ای درست شود که بتوان بدهی‌های استقلال را جزء به جزء بررسی کرد. بزرگ ترین مشکل استقلال مالیات است. در زمانی که من معاون اقتصادی باشگاه استقلال بودم، هشت ماه حساب‌های ما را بسته بودند و حق امضا نداشتیم این در حالی بود که من تحصیلاتم در ورزش بوده و طرح‌های خوبی برای باشگاه داشتم.

 

فرزامی درباره موسس باشگاه استقلال گفت: تیمسار خسروانی برای باشگاه بسیار زحمت کشید. باشگاه استقلال ۲۳ مرکز ورزش در اختیار داشت که دو تای آن در خارج کشور بود. یک هیاتی از ترکیه آمد و خواست زمینی در ترکیه که متعلق به استقلال بود را از ما بخرد یا واگذار شود تا یک بیمارستان ساخته شود و درآمد آن تقسیم شود اما مدیریت باشگاه در این زمینه همکاری انجام نداد و این مساله هم نادیده گرفته شد. باید زمین‌هایی مثل زمین تنیس استقلال به این باشگاه برگردانده شود. این زمین که می‌تواند روزی ۱۰ میلیون برای باشگاه درآمدزایی کند، باید به به استقلال پس داده شود.

 

او در پایان گفت: باید هیاتی از دو تیم استقلال و پرسپولیس ایجاد شود که بتوان مطالبات این دو باشگاه را گرفت و مدیرانی روی کار بیایند که بتوانند مشکلات را رفع کنند. مربی خارجی هم  به درد نمی‌خورد. ما باید بتوانیم مربی‌های خودمان را با تجربه تربیت کنیم که دیگر نیازی به مربی خارجی نداشته باشیم.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------