ضرر ماهانه ۲ میلیارد و 700 میلیون تومانی برای استقلال



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال
صدای هیات‌مدیره درآمد؛ انتشار اسناد طلبکاران گل به‌خودی بود

ماجراهای استقلال و مشکلات مالی این تیم مثل داستان هزارویک شب شده است و هر روز یک بحث جدید درخصوص معضلات ایجادشده در رابطه با بی‌پولی استقلالی‌ها شنیده می‌شود. یک روز صحبت از عدم‌پرداختی به بازیکنان و گلایه‌ها و احتمال اعتصاب آنها مطرح می‌شود و یک روز هم صحبت از پول‌های پیشخور شده اسپانسر توسط مدیران قبلی و حالا هم که اسناد قراردادهایی باوجود محرمانه بودن منتشر می‌شود که علاوه‌بر دلخوری و ناراحتی اسپانسرها، باشگاه استقلال را ملزم می‌کند تا نسبت به تسویه‌حساب با برخی از افراد و یا اسپانسر‌ها که به‌صورت قرض‌الحسنه به استقلال کمک کردند، اقدام کند. به‌طور مثال با پیشنهاد باشگاه استقلال در این قراردادها، این باشگاه که به‌اندازه کافی از مشکلات مالی لطمه خورده و به‌خاطر بی‌پولی‌ها متضرر می‌شود، بندهایی لحاظ شده که طی آن استقلال را ملزم می‌کند تا درصورت عدم‌تسویه‌حساب و بازپرداخت مطالبات فوق تا مهلتی مقرر، این باشگاه جریمه دیرکرد روزانه آن‌هم با مبالغی هنگفت بپردازد

 

 هفته گذشته قرارداد عبدالرضا موسوی، عضو مستعفی هیات‌مدیره استقلال با این باشگاه منتشر شد که نشان می‌داد آبی‌ها باید اسفندماه ۷ میلیارد تومان بدهی خود به این عضو که البته قبل از عضویت در هیات‌مدیره به استقلال کمک کرده بود را پس می‌دادند که طی این قرارداد بندی جنجالی با محوریت دیرکرد بازپرداخت و جریمه روزانه ۵۰ میلیون تومان لحاظ شده بود. از سوی دیگر طی روزهای گذشته نیز سند دیگری از قرارداد کارگزار استقلال با این باشگاه منتشر شده که جریمه دیرکرد روزانه در آن ۴۰ میلیون تومان ذکر شده است و این یعنی از اسفندماه به‌بعد استقلالی‌ها به‌جز بازپرداخت اصل پول باید ماهانه ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان نیز بابت ضرر دیرکرد به‌عنوان جریمه پرداخت کنند.

 

 هیات‌مدیره عصبانی از انتشار اسناد

 

جلسه هیات‌مدیره باشگاه استقلال، عصر شنبه گذشته در محل دفتر این باشگاه برگزار شد تا طلسم دورهم جمع‌شدن اعضای هیات‌مدیره در زمان مدیریت سعادتمند بالاخره شکسته شود. هرچند صحبت‌هایی از حضور فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال نیز در این جلسه شنیده می‌شد اما درهرصورت این اتفاق رخ نداد و مجیدی در جلسه جداگانه‌ دیگری روز گذشته در محل تمرین استقلال در باشگاه انقلاب با سعادتمند دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

بااین‌حال در جلسه برگزار شده هیات‌مدیره نکات دیگری مطرح شد که در نوع خود مهم و قابل‌توجه بود. در این جلسه که با محوریت مسائل مرتبط با استقلال و به‌طورکلی درخصوص مسائل مالی، پشتیبانی و فنی این تیم برگزار شد، برای دقایقی برخی اعضا نسبت به عملکرد کوتاه‌مدت سعادتمند در باشگاه استقلال انتقادهایی را مطرح کرده و به‌طور خاص نسبت به رسانه‌ای شدن اسناد محرمانه باشگاه علی‌الخصوص قرارداد کمک قرض‌الحسنه اسپانسرها و افراد نقدهایی داشتند.

 

همان‌طورکه نوشتیم، استقلالی‌ها باید از اسفندماه به‌بعد ماهانه ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به‌عنوان جریمه دیرکرد قرض‌های خود پرداخت کنند و این در حالی است که برخی از اعضای هیات‌مدیره در این جلسه این‌طور عنوان کردند که اگر این اسناد رسانه‌ای نمی‌شد و به‌نوعی شأن آنها حفظ می‌شد، آنها می‌توانستند با مذاکرات مجدد و خریدن زمان نسبت به این بدهی‌ها تخفیف گرفته و یا جریمه مربوطه را به‌طور کل کنسل کنند، اما با رسانه‌ای کردن قراردادها این موضوع عصبانیت طرف‌های مقابل با استقلال را در پی داشته و آنها با این وضعیت بعید است دیگر زمان یا تخفیف به استقلال بدهند. 

 

حالا در این بی‌پولی، مدیران استقلال باید تاوان این ماجراجویی در دوره مدیر جدید را هم بدهند. شنیده می‌شود این اسپانسرها قصد بخشش جریمه دیرکرد را داشتند که حالا با اقدام ناشیانه صورت‌گرفته که ممکن است ماهی ۲ میلیارد و 700 میلیون تومان برای استقلال آب‌بخورد، باید منتظر عواقب آن ماند.

 

 تشکری که دردسرساز شد 

به‌نظر می‌رسد هنوز رسیدهای جعلی هواداری که مدعی شده بود می‌خواهد مطالبات دیاباته و میلیچ را پرداخت کند، پیامدهای خاص خودش را دارد، ازجمله اینکه در جلسه عصر روز شنبه، خلیل‌زاده رئیس هیات‌مدیره استقلال نسبت به این موضوع نیز انتقادهایی را مطرح کرده و از سعادتمند سوال می‌کند که چرا باوجود محرزشدن جعلی‌بودن رسیدها و اینکه این هوادار قبلا هم در یک دوره زمانی دیگر این‌چنین با نام باشگاه استقلال بازی کرده و بر سر قرارداد تیام و جباروف نیز آبی‌ها را سرکار گذاشته بود، چرا دو روز بعد از اینکه سلطانی، معاون سابق استقلال، به جعلی‌بودن رسیدهای پرداختی به دو بازیکن خارجی آبی‌پوشان پی‌برده و آن را محرز می‌داند، اما مدیرعامل جدید باشگاه از این فرد در کانال رسمی استقلال تشکر کرده و به‌نوعی برای او آرزوی موفقیت کرده است.

 

در این بین مدیرعامل آبی‌ها، توپ را به‌زمین مشاوران و همکاران جدیدش در باشگاه انداخته و این‌طور عنوان کرده که آنها در این خصوص مقصر هستند و همین صحبت، عصبانیت خلیل‌زاده را در پی داشته تا جایی که او مدعی شده است باید سعادتمند به‌خاطر کاهش حواشی و عدم تکرار این اشتباهات، عذر این افراد را بخواهد. البته این‌ همه داستان نبوده و نامه ارسالی به‌زبان انگلیسی برای پادوانی، مدافع مصدوم سابق برزیلی استقلال نیز مورد توجه اعضا قرار گرفته و آنها از سعادتمند می‌خواهند تا از این پس در تنظیم نامه‌های خارجی دقت بیشتری به‌عمل بیاورد. این در حالی است که در نامه ارسال شده برای پادوانی، غلط‌های املایی و انشایی زیادی دیده می‌شود که این مساله در شأن باشگاه بزرگی مثل استقلال نیست.

 

دردسرهای مالی جدید استقلال 

پول شیخ و برگشت‌خوردن چک بلبلی و اسپانسر اینستاگرامی!

 

دیروز سعادتمند با افراد زیادی ازجمله فرهاد مجیدی، اسپانسر، مسئولان سابق و پیشکسوتان جلسه داشت تا نشان دهد که در مسیر حل مشکلات قرار دارد اما همزمان اخبار زیادی درباره ادامه دردسرها منتشر شد. یکی از آنها به بلبلی اختصاص داشت و اعلام شد چک صدمیلیون تومانی باشگاه که بابت حق انتقال و رضایت‌نامه این بازیکن شمالی به باشگاه سپیدرود پرداخت شده بود، برگشت خورده است! حتی عکس این چک نیز در رسانه‌ها منتشر شد. خبر دیگر که البته مهم‌تر هم هست به ماجرای ادامه‌ داره دیاباته مربوط است که هنوز هم پولش را نگرفته و تهدیدهایش ادامه دارد. مهاجم مالیایی ۲۵۰هزار دلار از استقلال پول می‌خواهد و آبی‌ها فعلا نتوانسته‌اند این پول را تهیه کنند. آخرین صحبت مدیران باشگاه در این خصوص نیز تلاش برای تهیه پول بوده است! همزمان نیز اعلام شد برخی تیم‌های داخلی با ارقامی چشمگیر سراغ این بازیکن رفته‌اند و هواداران استقلال نگران هستند این مهاجم گلزن را هم مثل تیام از دست بدهند!

 

همچنین اعلام شد علی‌رغم اینکه باشگاه استقلال با تلاش‌های بسیار، موفق شد بخشی از مطالبات اعضای تیم فوتبال خود را بپردازد، اما در این میان به برخی بازیکنان هنوز پولی پرداخت نشده است. علی دشتی، وریا غفوری، فرشید اسماعیلی، علی کریمی، مرتضی تبریزی، روزبه چشمی و میلاد زکی‌پور هفت بازیکنی هستند که برخلاف دیگر هم‌تیمی‌های خود هنوز مبلغی دریافت نکرده‌اند. دلیل عدم‌پرداختی به این هفت بازیکن محدودیت جابه‌جایی‌های مالی، محدودیت‌های بانکی و البته با توجه به اینکه روز شنبه پول به حساب کارپرداز وارد نشد و مستقیم به خزانه باشگاه رفته، بوده است. با توجه به همین موضوع و اینکه دو روز کاری زمان لازم بود تا این مبلغ به حساب اعضای تیم واریز شود، قرار است تا سه‌شنبه پول به حساب این هفت بازیکن واریز شود که اگر این اتفاق رخ ندهد طبعا با موضع‌گیری این بازیکنان مواجه خواهیم بود.

 

خبر دیگر هم مربوط به وعده‌های محقق نشده یک اسپانسر بود. پیش از این سعادتمند تاکید کرده بود که به محض ورود اسپانسر جدیدی می‌آورد و مشخص شد نامش شهروز داداشیان است که قبلا با برخی فدراسیون‌ها به‌عنوان اسپانسر همکاری داشته است. او در اینستاگرام خود از توافق نهایی برای همکاری با استقلال خبر داد اما دیروز اعلام شد چک‌هایی که این اسپانسر فعال در اینستاگرام مدعی شده که به نفع استقلال کشیده برگشت خورده و ظاهرا این مساله در همکاری با برخی فدراسیون‌ها هم سابقه داشته است!

 

 

 فرهیختگان /محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------