چه کسانی نمی‌توانند در آزمون فرهنگیان شرکت کنند؟



کنکور،اخبار کنکور،خبرهای کنکور
مهلت ثبت‌نام کنکور سراسری 1403 روز چهارشنبه به پایان می‌رسد.

به گزارش پانا، مهلت ثبت‌نام در نوبت اول کنکور سراسری سال 1403 و آزمون اختصاصی فرهنگیان روز چهارشنبه به پایان می‌رسد و ثبت‌نام در آزمون فرهنگیان (دانشجو - معلم) با شرایط و ضوابط خاصی صورت می‌گیرد که براساس آن برخی افراد نمی‌توانند در آزمون شرکت کنند.

 

بر اساس آخرین اصلاحات دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری و آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو-معلم در دانشگاه فرهنگیان حداکثر سن مجاز برای ورود به دانشگاه فرهنگیان از ۲۲ سال به ۲۴ سال تمام اصلاح شد که ضرورت دارد متقاضیان آزمون دانشگاه فرهنگیان که دارای ۲۴ سال سن (مبنا اول مهرماه هر سال تحصیلی) هستند در زمان تمدید شده در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو-معلم دانشگاه فرهنگیان ثبت‌نام کنند.

 

به گفته عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، حداکثر سن مجاز برای شرکت در آزمون فرهنگیان ۲۴ سال تمام است، بنابراین متقاضیان بالای ۲۴ سال نمی توانند در این آزمون شرکت کنند.

 

علی صدر، معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور درباره آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان به پانا گفت: داوطلبان باید توجه کنند که اگر در زمان ثبت‌نام آزمون، نوع آزمون خود را «فقط متقاضی شرکت در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم هستم» انتخاب کنند، در صورت قبولی و یا عدم قبولی در آزمون پذیرش دانشجو - معلم حق انتخاب رشته در رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ را ندارند.

 

وی تاکید کرد: داوطلبان باید در انتخاب نوع تقاضای خود مبنی بر شرکت در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان یا آزمون سراسری یا شرکت در هر دو آزمون، دقت کنند.

 

گفتنی است، ثبت‌نام در آزمون فرهنگیان (دانشجو - معلم) با شرایط و ضوابط خاصی صورت می‌گیرد که براساس آن برخی افراد نمی‌توانند در آزمون شرکت کنند.

 

براساس شرایط و ضوابط اعلامی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، افرادی که معدل کمتر از 14 داشته باشند، نمی‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

 

دانشجویان فعلی دانشگاه فرهنگیان برای شرکت در آزمون فرهنگیان مجاز نیستند.

 

همچنین اگر فردی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی یا بالاتر باشد، دانشجویانی که دارای تعهد خدمت هستند و دانشجویانی که بورسیه هستند نیز نمی‌توانند در آزمون فرهنگیان شرکت کنند.

 

اتباع خارجی نیز جزء گروه‌های غیرمجاز برای شرکت در آزمون فرهنگیان هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------