امشب آخرین مهلت انتخاب رشته آزمون ارشد



انتخاب رشته, اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه
مهلت انتخاب رشته داوطلبان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی سال ۱۴۰۲ امشب پایان می‌یابد.

به گزارش ایسنا، مهلت انتخاب رشته آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی که هفته گذشته نتایج اولیه آن بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت، امشب ۱۶ خرداد پایان می‌یابد.

 

دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی این آزمون که شامل شرایط، ضوابط و ظرفیت پذیرش رشته‌ها است، از روز چهارشنبه ۱۰ خرداد از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش در دسترس داوطلبان قرار گرفت.

 

طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی مسئولان سازمان سنجش آموزش کشور، تاکنون بیش از ۵۲ هزار نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کرده‌اند.

 

در مجموع ۳۵۵ هزار داوطلب در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی، مجاز به انتخاب رشته شدند. همچنین داوطلبانی هم که قبلا انتخاب رشته کرده بودند نیز تا ساعت ۲۴ امشب سه‌شنبه ۱۶ خرداد می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org و مطالعه دقیق دفترچه راهنما می توانند اطلاعات خود را ویرایش کنند.

 

 متقاضیان علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های تحصیلی مراکز و واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، پس از اعلام نتیجه اولیه آزمون و دریافت کارنامه، برای انتخاب رشته به درگاه اطلاع‌رسانی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنند.

 

به گزارش ایسنا، در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۷۱ هزار و ۵۲۸ نفر شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۲۵۵ هزار نفر زن و ۲۱۶ هزار و ۵۲۸ نفر مرد بودند که در ۶ گروه آزمایشی و ۱۳۴ کدرشته به رقابت پرداختند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------