مخالفت وزیر علوم با استعفای رئیس سازمان سنجش



 مخالفت وزیر علوم با استعفای رئیس سازمان سنجش, اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه
خسروپناه از مخالفت وزیر علوم با استعفای رئیس سازمان سنجش خبر داد. 

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه نشستی در جمع خبرنگاران درباره استعفای رئیس سازمان سنجش گفت: رئیس سازمان سنجش استعفا داده؛ البته کار درستی نبوده است اختلاف پیش‌آمده باید حلم ورزی می‌کرد تا به نتیجه و جمع‌بندی نهایی برسد.

 

وی افزود: هر مدیر و مسئولی نظری داشته باشد و نظرش سریع به اجابت نرسید، نباید استعفا دهد. اگر رییس سازمان سنجش بر استعفایشان اصرار داشته باشد و وزیر علوم نیز استعفای وی را بپذیرد طبیعتاً وزیر شخص دیگری را جایگزین می‌کند.

 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره این‌که آیا وزیر علوم استعفای رئیس سازمان سنجش را پذیرفته است یا خیر گفت تا جایی‌که من اطلاع دارم وزیر علوم استعفای وی را نپذیرفته است.

 

هفته گذشته عبدالرسوال پور عباس، رئیس سازمان سنجش با انتشار نامه‌ای خطاب به وزیر علوم در اعتراض به حکم بازگشت به تحصیل ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور از مقام خود استعفا کرد.

 

وی در بخشی از نامه خود تاکید کرده بود: حدود دو سال از خدمت در سازمان سنجش آموزش کشور با پدیده بازگشت متخلفان کنکور سال های ۱۴۰۰ و ماقبل آن مواجه بودیم که با تصویب استفساریه ماده ۱۱ قانون تخلفات و جرائم آزمون‌های سراسری سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به طور کامل با عمل به استفساریه پدیده تقلب مدیریت شد.

 

ولی نظریه عطف به ماسبق نشدن استفساریه در موارد مختومه، با برداشت های متفاوت روبرو شد و اعتقاد دیوان عدالت اداری به برگشت همه مشکوکین به تقلب است که قبلا در هیئت های بدوی و تجدیدنظر مستقر در سازمان و شعبات بدوی و تجدید دیوان به طور قطعی محکوم شده اند که در مصاحبه مطبوعاتی رییس محترم دیوان بر این موضوع تاکید شد.

 

واکنش پورعباس به خبر تایید نشدن استعفایش

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در پی احکام بازگشت به تحصیل داوطلبان مشکوک به تقلب که توسط یکی از شعب دیوان عدالت اداری صادر شده‌ است، روز ۲۷ آذر از ریاست سازمان سنجش استعفا کرد و در نامه‌ای تاکید کرد که سازمان سنجش عملاً توانایی اجراء این حجم از برگشت به تحصیل متقلبان کنکور را ندارد و برهمین اساس تصمیم‌ به کناره‌گیری از ریاست سازمان گرفته تا شرایط برای فرد دیگر برای اجرای احکام صادر شده، فراهم شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------