اسناد صندلی فروشی در دانشگاه آزاد در اختیار مجلس است



 اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه,جبار کوچکی‌نژاد
عضو کمیسیون «آموزش، تحقیقات و فناوری» مجلس طرح تقاضای اعمال ماده ۲۳۴ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس درباره «نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد» خبر داد و گفت: در این تقاضا به موضوعاتی از قبیل «صندلی فروشی» رسیدگی خواهد شد.

به گزاش میزان؛جبار کوچکی‌نژاد از طرح تقاضای اعمال ماده ۲۳۴ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی درباره « نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد» خبر داد.

 

وی افزود: پیرو اعمال این ماده می‌کوشیم نحوه پذیرش دانشجو در سال‌های گذشته را مورد بررسی قرار دهیم.

 

عضو کمیسیون «آموزش، تحقیقات و فناوری» مجلس تصریح کرد: در این تقاضا به موضوعاتی از قبیل « صندلی فروشی» رسیدگی خواهد شد و در حال حاضر اسناد خوبی در این زمینه به دست آمده است.

 

کوچکی‌نژاد تاکید کرد: به عنوان مثال فردی در کنکور شرکت نکرده اما در بهترین رشته آموزشی قبول شده است و یا اینکه فردی با رتبه ۷۰ هزار قبول شده، اما در صندلی ۲ هزار نشسته است. به همه این موارد باید رسیدگی شود.

 

در ماده  ۲۳۴ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی آمده است هرگاه حداقل ۱۰ نفر از نمایندگان و یا هر کدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شؤونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس جمهور و یا وزیر و یا مسؤولان دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام کنند، موضوع بلافاصله از طریق هیئت رئیسه برای رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌شود.

 

کمیسیون حداکثر طی ۱۰ روز موضوع را رسیدگی و در صورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیئت رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد. طبق تبصره ۱ این ماده چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع برای رسیدگی به قوه قضاییه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی کنند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------