واکنش سازمان سینمایی به حضور تهیه کنندگان در دادگاه فرهنگ و رسانه



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی گفت:حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی پیگیر مسئله دعوت تهیه کنندگان به دادگاه فرهنگ و رسانه است.

در پی دعوت جمعی از تهیه کنندگان سینمای ایران در جلسه‌ای به دادسرای فرهنگ و رسانه در روز شنبه 25 دی  حبیب ایل بیگی اعلام کرد: دکتر حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی در پی این خبر پیگیر موضوع شده و در گفت‌و‌گو با مسوولان قضایی کشور به عنوان نهاد صیانت کننده از عرصه فرهنگ و هنر از کم و کیف این موضوع مطلع شد.

وی یادآور شد: رئیس سازمان سینمایی برای حل مسئله پیش آمده پیگیر امور است و در این راستا تعامل بسیار موثری با مسئولان محترم قضایی کشور انجام شده است.

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی اضافه کرد: با توجه به تعامل بسیار خوب بین سازمان سینمایی و قوه محترم قضاییه این مسئله از سوی رییس سازمان پیگیری شد. هیچ تردیدی در عزم راسخ قوه قضاییه بر حفظ کرامت و صیانت از هنرمندان کشور به عنوان سرمایه‌های بی‌بدیل اجتماعی وجود ندارد. دعوت یاد شده تنها جهت بررسی، آگاهی بخشی و صیانت از اهالی سینماست و بر خلاف آنچه در رسانه‌ها آمده جنبه سلبی و إحضاریه ندارد.

ایل بیگی ادامه داد: در هفته‌های گذشته در دفتر اینجانب با حضور مدیر کل تبلیغات وزارت ارشاد و دبیر شورای عالی تهیه کنندگان، رییس کانون پخش کنندگان فیلم، محمد رضا فرجی مدیرکل سینمای حرفه‌ای و مشاور حقوقی سازمان جلسه‌ای را در این باره داشتیم و نامه‌های رسیده درباره پخش آگهی از شبکه‌های ماهواره‌ای را بررسی کردیم و نقطه نظرات در این جلسه مورد ارزیابی قرار گرفت.

معاون ارزشیابی سازمان سینمایی تصریح کرد: تهیه کنندگان و پخش کنندگان از این ماجرا اعلام برائت کرده و خواستار برخورد با این شبکه‌های ماهواره‌ای که اقدام به پخش تبلیغات آثارشان می‌کنند.

ایل بیگی تاکید کرد: پخش آگهی از شبکه‌های ماهواره‌ای و نیت‌هایی که بعضا بدخواهان کشور برای هدف قرار دادن سینما دارند مشخص است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه مشترک بین مسئولان محترم قضایی و تهیه کنندگان و پخش کنندگان دعوت شده و حضور خود در این جلسه گفت: اینجانب نیز با توجه به تاکید سازمان سینمایی برای رفع این مسئله در جلسه یاد شده حضور خواهم داشت.

 

اخبار فرهنگی و هنری - ایلنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------