آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

داوران جشنواره کن معرفی شدند

فهرست داوران بخش مسابقه اصلی هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن اعلام شد. به گزارش ایسنا؛ «لیلی گلادستون» بازیگر نامزد اسکار…

فروتن: خانم بازیگر بهتر بود سعه صدر به خرج می داد و اصلا توجهی نمی کرد



فروتن: خانم بازیگر بهتر بود سعه صدر به خرج می داد و اصلا توجهی نمی کرد

سعید رجبی فروتن گفت: روزنامه سینمایی و خانم بازیگر هر دو غیر حرفه ای عمل کردند زیرا نباید به خاطر انتشار یک مطلب بی اهمیت چنین واکنشی نشان می دادند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به دنبال درج یادداشتی در یک روزنامه سینمایی( به نقل از یک سایت خبری نه چندان مشهور)، خانم لادن طباطبایی یکی از بازیگران مجموعه «شام ایرانی» از خود واکنش نشان داد و با رنجش خاطر تهدید کرد که عرصه بازیگری را برای همیشه ترک خواهد کرد.

سعید رجبی فروتن؛ مدیر سابق اداره کل همکاری های سمعی بصری و نمایش خانگی وزارت ارشاد و کارشناس سینما در گفت و گویی با خبرنگار سینماپرس در مورد این موضوع گفت: می توان گلایه ها و رنجش خانم بازیگر را درک کرد و با او همدلی کرد ولی یادمان باشد به اقتضای خصلت نمایشی برنامه هایی از این دست؛ لزومی ندارد بازیگر در موضعی انفعالی قرار گیرد و با ارائه سند و مدرک ثابت کند زندگی تجملی ندارد و شرحی مستوفایی هم در باره صحنه و وسایل موجود در صحنه بدهد! سرانجام هم دست ها را به علامت تسلیم بالا برده و در برابر منتقد کم مایه نوید ترک صحنه را بدهد.

وی با اشاره به اینکه از زمان مشروطیت تاکنون در موسم انتخابات و ماه های منتهی به برگزاری انتخابات؛ نشریات و گاه نامه های مختلفی ظهور کرده اند و هر یک کوشیده اند به نحوی سعی در جلب افکار عمومی نمایند، یادآورشد: در سال های اخیر به موازات نشریات موسمی، در فضای مجازی نیز هزاران وبلاگ و وب سایت نیز با کارکردی سیاسی و اجتماعی بر آن شده اند تا شور و التهاب خاصی را ایجاد کرده و نگاه ها را معطوف جریان سیاسی متبوع و نامزد مورد علاقه خویش سازند.

رجبی فروتن توسل و استفاده سایت هایی از این دست حتی افراطی ترین آنها از «عنصر شهرت و نفوذ اجتماعی هنرمندان بویژه بازیگران» را حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: هنرمندان و نشریات مدعی رویکرد تخصصی، در تعامل و یا واکنش در قبال مواضع چنین منابعی باید احتیاط لازم را به خرج دهند.

این کارشناس رسانه خاطر نشان ساخت: واکنش احساسی و البته قابل احترام خانم بازیگر در شرایطی ابراز شده است که برنامه مورد مناقشه در مجموع رضایت خاطر نسبی مخاطبان خویش را – علیرغم اقتباسی بودن بدست آورده است و ابراز نظر موافق و مخالف، رویه متعارفی در ارائه هر محصول هنری است.

به گفته رجبی فروتن، همانطور که خانم بازیگر با اعتماد و ایمان به نیات گروه سازنده؛ آنان را به حریم خانوادگی خود راه داده و در خلق موقعیت هایی همسو با هنجارهای خانواده ایرانی ایفای نقش کرده است، ضرورت دارد ایشان با شکیبایی و سعه صدر قضاوت را بر عهده خوانندگانی بگذارد که با درج کامنت یا لایک حسابی از خجالت منتقد درآمده اند.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد غیر حرفه ای روزنامه سینمایی که به درج خبر و یادداشت لادن طباطبایی پرداخته بود، دلایل زیر را موید رویکرد غیر حرفه ای این روزنامه دانست:

چاپ یادداشتی نامعتبر و عامیانه از نویسنده ای که از خصلت های برنامه های شبکه نمایشی و مستند نما بی اطلاع است.

اعتراف روزنامه به حذف بخش هایی از اصل یادداشت که شائبه توهین به خانم بازیگر را داشته است.

سکوت روزنامه در برابر بی خبری و یا تجاهل العارف نویسنده در باره کارنامه حرفه ای خانم طباطبایی و تحقیر و تخفیف وی به بازیگری درجه دوم و سوم

تکراری بودن مضمون یادداشت که در یکسال گذشته طراح و کارگردان برنامه به دفعات در نشریات و سایت های معتبر بدانها پاسخ داده است.

یک روزنامه سینمایی اقدام به چاپ مطلبی درباره لادن طباطبایی و حضورش در شام ایرانی کرده بود که در آن اشاراتی به زندگی خصوصی این بازیگر و قضاوت درباره وی شده و واکنش طباطبایی را به همراه داشت./سینما پرس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------