بي خود و بي جهت عصباني شدن.+عکس



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

بي خود و بي جهت عصباني شدن.+عکس

سينما خبر- نويسنده: يلدا احمدي- فيلمبرداري دستي دوربين، فضاي يک خانه با وسايل بسته بندي شده و اين آغاز داستاني بي خود و بي جهت است... چند ساعت تا مراسم ازدواج فرهاد (احمد مهران فر) و الهه (نگار جواهریان) بیشتر نمانده است، آن‎ها هنوز اثاثه خود را نچیده‎اند و آماده مراسم نیستند از طرفی محسن (رضا عطاران) و مژگان (پانته آ بهرام) که خانه خود را در اختیار آنها قرار داده‎اند هنوز به خانه تازه خود نقل مکان نکرده‎اند!!!

"بی خود و بی جهت" پس از "اسب حیوان نجیبی است"، "هیچ"، "بیست"، "آنجا" و "آدم" ششمین فیلم کارنامه عبدالرضا کاهانی است. فيلم در زمان واقعي و در يک فضاي بسته و با وسایل آمادۀ تخلیه درون کامیون رخ مي دهد و اولين حسي را که القاء مي کند؛ حس بهم ريختگي است.

جرو بحث ها و داد زدنهاي پي در پي بدون هنرگونه تعمق و تعقل، نياز به موسيقي فيلم را به طرز قابل توجهي کاهش داده است. موسیقی فيلم از صدای شکم رضاعطاران و چند صدای نخراشیدۀ دیگر ساخته شده؛ که بسيار جالب است.!

شخصیت ها بی خود و بی جهت عصبانی، مهربان، دلسوز، عاقل و گاهی دیوانه می شوند! شخصیت بچه بی خود و بی جهت آدامسش را روی لباس عروس می چسباند، عروس تازه وارد(با بازی نگار جواهریان) بی خود و بی جهت دست به ازدواج زده است و بی خود و بی جهت و فقط به این دلیل که باردار است زودتر می خواهد عروسی برپا کند! ( شايد به اين دليل که نمي خواهد مورد مواخذه خانواده و سرزنش همکاران مادرش قرار بگيرد!) مونولوگ گويي صريح بين دختر و مادر به مخاطب تفاوت فاحش آرمانها و ديدگاه هاي اين دو را منتقل مي کند!!!

شايد بتوان گفت که فيلم ابزورد است اما معناي ابزورد را ندارد؛ چرا که ابزورد تئاتر با سينما متفاوت است. اين اثر تئاتري است تا سينمايي! چراکه در يک فضاي بسته و محدود ،حول محور 4 شخصيت با ديالوگهاي تکراري خلاصه مي شود. بي خود و بي جهت قصد دارد بيهودگي و پوچي زندگي عادي را به صورت واقعي و رئال دربياورد. کليت مفهوم فيلم با مبهم تمام کردن آن، مخاطب را به اين فکر سوق مي دهد که چقدر بي خود و بي جهت عصباني شدن و جر و بحث کردن، بلاخره منجر به انتخاب راه حلي شد که از لحظه نخست برگزيده بودند/سینماخبر

 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------