پوستر سی‌ و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر رونمایی شد (+عکس)



اخبار,اخبار فرهنگی,پوستر سی‌ و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر

پوستر اصلی سی‌ و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر با استفاده از عکسی قدیمی مربوط به دوران ورود سینما به ایران، رونمایی شد.

به گزارش فارس، این پوستر را ‌علی خورشیدپور طراحی کرده است و در ادامه نگاه فرهنگی هویتی است که در  پوستر‌های دو دوره گذشته نیز مورد توجه قرار داشت.

 

این دوره از جشنواره جهانی در آستانه یکصد‌وبیستمین سال ورود سینما به ایران برگزار می‌شود و به همین مناسبت جشنواره جهانی برنامه‌های ویژه‌ای را طراحی کرده است.

 

سیدرضا میرکریمی که برای سومین سال دبیری جشنواره را به عهده دارد گفت: جشنواره جهانی فیلم فجر مهمترین رویداد فرهنگی، هنری جمهوری اسلامی در عرصه بین‌الملل است که قدمتی سی‌وشش ساله دارد و در رویکرد جدید خود تقویت همکاری و تعاملات آسیایی و منطقه‌ای، پی‌گیری اثرگذاری‌های متقابل سینمایی، تقویت جنبه‌های علمی و حرفه‌ای سینمایی و حضور فعال در عرصه دیپلماسی فرهنگی را نیز مد نظر دارد.

 

این جشنواره از پایان سی‌و‌سومین دوره برگزاری خود و باحضور دبیر جدید صاحب دبیرخانه دائمی شد و در طول این سه سال ضمن برنامه‌ریزی و سازماندهی ارتباطات بین‌المللی، سینمای روز دنیا را نیز زیر نظر دارد.

 

میرکریمی تأکید کرد: برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری سی‌وششمین دوره جشنواره از اردیبهشت‌ماه گذشته آغاز شده ولی ما به احترام جشنواره ملی فیلم فجر، اطلاع‌رسانی جشنواره جهانی را تا پایان بهمن‌ماه به تعویق انداختیم.

 

میرکریمی اضافه کرد: باشگاه سی‌هزار نفری جشنواره و حضور علاقه‌مندان مردمی، دانشجویان، دانش‌آموزان و اهالی حرفه‌ای سینما و رسانه‌ها ملی و بین‌المللی پشتوانه برگزاری پررونق جشنواره است و طراحی بخش‌های متنوع جشنواره نوید یک رویداد استاندارد و تراز مطلوب را می‌دهد.‌

 

دبیر سی‌و‌ششمین جشنواره جهانی فجر گفت: جشنواره امسال متناسب با اهداف ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی خود از بخش‌های متنوعی برخوردار است و در کنار ارائه چشم‌اندازی از سلایق مختلف سینمایی جهان و توجه به سینمای جهان اسلام. کارگاه‌های علمی متعددی نیز برگزار می‌کند.

 

میرکریمی با توجه به موفقیت و اعتبار دو دوره گذشته جشنواره نزد محافل سینمایی و جشنواره‌های جهانی، امسال شاهد تقاضای گسترده برای حضور در جشنواره بودیم.

 

همچنین باتوجه به حضور تعداد بی‌شماری از مهمانان خارجی اعم از مدیران فستیوال‌ها، پخش‌کنندگان و خریداران فیلم، با رشد چشمگیر درخواست فیلم‌های ایرانی برای شرکت در بخش‌های مختلف جشنواره و به خصوص بخش «مرور سینمای ایران»  یا «نمایش‌های بازار بین‌الملل» روبرو هستیم.

 

آدرس سایت رسمی  جشنواره Fajriff.com  و پست الکترونیکی جشنواره film@fajriff.com است.

 

سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر، 19 تا 27 آوریل 2017 (30 فروردین تا 7 اردیبهشت1397) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------