آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

فیلمساز برجسته و برنده نخل طلای کن درگذشت

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی که با فیلم «کلاس» در سال ۲۰۰۸ برنده نخل طلای کن شد، در سن ۶۳ سالگی درگذشت. به گزارش ایسنا،‌…

تخریب با اسم رمز لغو کنسرت



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,حسین بهروزی‌نیا

به گزارش روزنامه شرق، حسین بهروزی‌نیا، نوازنده برجسته عود و عضو گروه دستان که طی امروز و فردا قرار است در شهر شیراز مسترکلاس‌های نوازندگی عود را برگزار کند، صبح روز گذشته در گفت‌وگویی با تسنیم خبر از «لغو» کنسرت گروه «رودنوازان» در یک سالن کوچک در این شهر داد.

 

او در این گفت‌وگو اعلام کرده بود که توافق ضمنی با مسئولان ارشاد انجام شده بوده و تمامی بلیت‌های این کنسرت که قرار بوده در یک سالن کوچک در شیراز برگزار شود به فروش رفته، اما به دلایلی نامعلوم از برگزاری این کنسرت ‌سازی جلوگیری شده است». این خبرگزاری هم با انتشار این گفت‌وگو با تیتر «نخستین زنگ خطر دولت برای موسیقی بعد از انتخابات» ادعا کرد که «این نخستین کنسرتی است که مجوزش صادر نمی‌شود یا به عبارت دیگر لغو می‌شود».

 

اما با پیگیری این مسئله از سوی بهزاد مریدی، مدیرکل ارشاد استان فارس و همچنین حسین بهروزی‌نیا، مشخص شد که مجوزهای لازم برای برگزاری این کنسرت صادر نشده بوده. از سویی دیگر بلیتی هم برای کنسرت فروخته نشده. حسین بهروزی‌نیا در گفت‌وگو با «شرق» اعلام کرد: «قرار نبود که این کنسرت بلیت‌فروشی داشته باشد و مؤسسه شهر آفتاب تعدادی از خانواده‌های نوازندگان و همچنین میهمانانی را دعوت کرده بودند». مریدی هم در گفت‌وگوی تلفنی درباره دلیل عدم صدور مجوز به «شرق» گفت: «به‌دلیل محدودیت‌ها و معذوریت‌هایی که هر استانی دارد، ما اغلب مواقع در روزهای قبل از آغاز ماه رمضان مجوز کنسرت صادر نمی‌کنیم. به دوستان این مؤسسه هم همین مسئله را گفتیم و از آنها درخواست کردیم تا تاریخ برگزاری کنسرت را به دو روز جلوتر یا یک هفته عقب‌تر و هم‌زمان با میلاد امام حسن عسگری(ع) موکول کنند، اما هیچ‌کس دیگر پیگیری نکرد.

 

این در حالی است که ما پیوسته از موسیقی سنتی استقبال ویژه کرده‌ایم و کمترین مشکلی با برگزاری کنسرت نداریم. تنها دلیلش حلول روز اول ماه رمضان و یوم‌الشک‌بودن روز جمعه این هفته است». بهروزی‌نیا هم ضمن اصلاح صحبت‌هایش در گفت‌وگو با تسنیم گفت: «من در زمان گفت‌وگو با این خبرگزاری نمی‌دانستم که بلیت‌فروشی نشده و صرفا این کنسرت قرار بوده دعوتی باشد. من ١٩ سال است که در کانادا زندگی می‌کنم و در دو دانشگاه در ونکوور تدریس می‌کنم، اما الان بسیار دوست دارم که به ایران برگردم و حس می‌کنم که الان وقت این است که به کشور خودم برگردم و به جوان‌های علاقه‌مند در ایران آموزش دهم، اما از یک سال گذشته که با انجمن موسیقی درباره این کنسرت صحبت می‌کردم به من یا همکاران می‌گفتند که نیازی به اینکه بخواهید از الان پیگیری کنید نیست و تنها از ١٠ روز قبل به ما اطلاع دهید تا مجوزها صادر شود. آن هم برای ساز عود که‌ سازی است که حتی صداوسیما هم که ساز نشان نمی‌دهد، آن را در ماه‌های حرام و ماه رمضان هم نمایش می‌دهد و برای آن حرمت خاصی قائل هستند. به همین دلیل، برای من عدم صدور مجوز برای این کنسرت قابل درک نیست».

 

به نظر می‌رسد که رسانه‌های منتقد دولت با اسم رمز لغو کنسرت، دور جدید حملات خود را با محوریت حوزه پرطرفدار موسیقی کلید زده‌اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------