ممنوعیت برگزاری کنسرت‌های مجید درخشانی در شهرستان‌ها برداشته شد



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,مجیددرخشانی

مجید درخشانی که حدود دوسال قبل حکم تبرئه خود را دادگاه انقلاب را دریافت کرده بود اما طی این مدت اجازه برگزاری کنسرت در شهرستان‌ها را نداشت، بالاخره مشکل‌ خود را با پیگیری معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت ارشاد حل کرد.

 به گزارش ایلنا، مجید درخشانی ضمن بیان این مطلب که مشکل عدم اجازه برگزاری کنسرت او در شهرستان‌ها حل شده است گفت: پس از بازگشتم به ایران برای پیگیری مسئله مجوز کنسرت در استان‌ها به ارشاد مراجعه کردم که گفتند هیچ مشکلی نیست و مواردی که وجود داشت؛ حل شده است.

 

این آهنگساز و نوازنده تار در ادامه افزود: از این رو برای برگزاری تور کنسرت‌هایی در استان‌های دیگر اقدام کرده‌ام و منتظر هستم تا اولین مجوز این اجراها را دریافت کنم. با صدور مجوز این تور، می‌توانم کاملا از برطرف شدن مشکل موجود اطمینان حاصل کنم و به اتفاق گروه؛ تور کنسرت‌های‌مان را با خیال راحت‌تری به اجرا درآوریم.

 

وی همچنین عنوان کرد: من مشکلی برای دریافت مجوز کنسرت در تهران نداشتم و این ممنوعیت تنها به شهرستان‌ها مربوط می‌شد. ظاهرا آقای سیدهادی حسینی (معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) در مورد مشکل من پرس و جو کرده بود و بعد از پیگیری‌هایش به من گفت که هیچ مشکلی برای صدور مجوز کنسرت‌های شما وجود ندارد و هر جا که مشکلی برای‌تان ایجاد شد با خود من تماس بگیرید.

 

مجید درخشانی گفت: در این مدت؛ وقتی برای دریافت مجوز کنسرت به اداره ارشاد هر شهرستانی مراجعه می‌کردیم بالافاصله به ما می‌گفتند به دلیل وجود نامه‌ای که شما را ممنوع الاجرا معرفی کرده؛ نمی‌توانیم مجوزی صادر کنیم؛ اما این‌بار در هیچیک از اداره‌های ارشاد استان‌ها چنین چیزی به دوستان ما نگفته‌اند. به هر حال امیدهایی برای‌مان به وجود آمده و آقای حسینی نیز به ما گفت که استعلام‌های لازم را گرفته‌ام و شما با خیال راحت می‌توانید به فعالیت‌هایتان بپردازید.

 

این موسیقیدان در ادامه افزد: همکاران من حتی وقتی به حراست ارشاد تهران هم مراجعه کردند به آنها گفتند مشکل خاصی وجود ندارد. البته ما برنامه‌های‌مان برای آذر ماه امسال برنامه‌ریزی شده تا زمان مناسبی برای آماده‌سازی قطعات‌مان پیش رو داشته باشیم و امیدوارم به زودی با دریافت اولین مجوز در این زمینه خبرهای خوشی را بشنویم.

 

وی عنوان کرد: در حال حاضر گروه مشغول تمرین است. ما بیشتر روی کارهای گروه‌نوازی متمرکز شده‌ایم و این امکان وجود دارد که کنسرت‌ها را با همراهی دو یا سه خواننده روی صحنه ببریم.

 

درخشانی در مورد دلیل اصلی ممنوع‌الاجرا بودنش در شهرستان‌ها گفت: نامه‌ای از حراست کل وزارت ارشاد اسلامی به تمام اداره‌های ارشاد استان‌ها در مورد ممنوع‌الکنسرت بودن من داده بودند به همین دلیل به ارشاد هر استانی مراجعه می‌کردیم بلافاصله با پاسخ منفی مسئولان مواجه می‌شدیم.

 

بعد از صدور حکم تبرئه من از سوی دادگاه انقلاب، هیچ دستوری برای لغو این نامه به استان‌ها ارسال نشده بود برای همین ما مدام با در بسته روبرو می‌شدیم. سال گذشته نیز با اینکه ارشاد تهران می‌گفت مشکلی وجود ندارد اما در شهرستان‌ها باز به همین نامه استناد می‌شد.

 

مجید درخشانی حدود سه سال قبل به اتهام انتشار اثر بدون مجوز، ممنوع‌الکار شد و پس از طی مراحل قضایی، برگه تبرئه خود را دو سال قبل از دادگاه انقلاب دریافت کرد؛ با این وجود طی دو سال اخیر به هیچ عنوان مجوز اجرای کنسرت‌های او در هیچیک از استان‌ها به غیر از تهران صادر نمی‌شد و عملا ممنوع‌الکنسرت بودنش حتی با صدور حکم تبرئه، تا امروز ادامه داشته است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------