آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

فیلمساز برجسته و برنده نخل طلای کن درگذشت

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی که با فیلم «کلاس» در سال ۲۰۰۸ برنده نخل طلای کن شد، در سن ۶۳ سالگی درگذشت. به گزارش ایسنا،‌…

راهنمای کامل سریال های نوروزی



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,سریال های نوروزی

یک پای ثابت ویژه برنامه های شب عید، سریال های تلویزیونی است که مهم ترین فصل پخش در رسانه ملی محسوب می شود. امسال هم مانند سال های گذشته برنامه ریزان شبکه‎های مختلف سیما در حال تدارک چهار سریال با درون مایه غالباً کمدی هستند. مسلماً انتخاب آثار کمدی با حضور کارگردان های امتحان پس‎داده ای چون مازیار میری و سیروس مقدم، کمتر با ریسک پس زدن از سوی بینندگان مواجه خواهد شد. باید منتظر نشست و دید این سریال ها چقدر از انتظارات عیدانه مخاطبان شان را برآورده خواهد کرد.


پایتخت 5
هرشب ساعت 22:15، شبکه یک
داستان از چه قرار است؟ «پایتخت» یکی از پربیننده ترین مجموعه های چند سال اخیر سیما، در سری پنجم خود قرار است مخاطبانش را درست و حسابی غافلگیر کند. این بار خانواده معمولی به همراه دوستان شان به سفری پرخطر به خارج از کشور می روند. پایتختی ها بناست در این سفر پا در کفش داعش کنند که همین سوژه جذاب به تنهایی کافی است تا خیل طرفداران شان را چشم انتظار سری پنجم پای تلویزیون نگه دارد. این موضوع متفاوت، تصویربرداری در لوکیشن های متنوع داخلی و خارجی را می طلبد که کشورهای یونان و ترکیه و در داخل کشور مناطقی مانند ساری، قائمشهر، تهران و حتی شهرک سینمایی دفاع مقدس از این جمله اند.


بازیگران چه کسانی هستند؟ «پایتخت 5» با همان گروه نام آشنای بازیگران فصول گذشته خود محسن تنابنده، ریما رامین فر، علیرضا خمسه، نسرین نصرتی، هومن حاجی عبداللهی، بهرام افشاری و سارا و نیکا فرقانی اصل و البته با غیبت مهران احمدی از این فهرست روی آنتن خواهد رفت. از این میان، محسن تنابنده، به برند مجموعه های تلویزیونی سیروس مقدم تبدیل شده و به جز دو سریال «سرزمین مادری» و «مأمور بدرقه» همه کارهایش در این مدیوم به مقدم تعلق دارد. جالب آن که رامین فر، پارتنر وی در این مجموعه هم تنها در اولین کار تلویزیونی خود «من یک مستأجرم»، همکاری با کارگردان دیگری را تجربه کرده است.


کارنامه تلویزیونی کارگردان: سیروس مقدم، کارگردان پرکار تلویزیون، عید امسال هم با دست پخت آشنای خود پا به شبکه یک می گذارد. وی بعد از مجموعه «علی البدل» در نوروز امسال، تلاش می کند با سری جدید مجموعه دنباله دار «پایتخت 5» لبخند را به لب ایرانیان بیاورد و موفقیت چهارگانه «پایتخت» را باز هم تکرار کند. این کارگردان ژانر درام اجتماعی، پیش از این سریال محبوب، کارهای موفق دیگری را با چاشنی طنز مانند «چاردیواری» و«چک برگشتی» در کارنامه دارد.


تعطیلات رویایی
هرشب ساعت 21:30، شبکه ۲
داستان از چه قرار است؟ در خلاصه داستان کوتاهی   از این سریال  ، به دو برادر اشاره شده که هر کدام در مسیر علم و ثروت به موفقیت هایی رسیده اند و با هم تصمیم می گیرند به یک سفر زمینی بروند. آن ها ساکن شیراز هستند و سفرشان از این شهر شروع می شود تا به کیش برسند. در مسیر برای آن ها اتفاقاتی می افتد که به یک سفر رویایی تبدیل می شود. همان طور که از نام این مجموعه برمی آید، تصویربرداری از نقاط دیدنی گوناگون کشور از نکات قابل توجه آن است.


کارنامه کارگردان: علیرضا امینی، فیلم ساز باتجربه ای که آثاری چون «هفت دقیقه تا پاییز»، «استشهادی برای خدا» و «انتهای خیابان هشتم» را در مدیوم سینما پشت سر گذاشته و جوایز داخلی و خارجی از جمله سیمرغ بلورین بهترین فیلم هنروتجربه جشنواره فیلم فجر را برای «نامه های باد» کسب کرده است، نوروز 97 با «تعطیلات رویایی» به خانه ایرانیان قدم می گذارد. وی هم اکنون فیلم سینمایی «بلوک 9 خروجی 2» را هم روی پرده دارد.


بازیگران چه کسانی هستند؟ جمعی از هنرمندان باسابقه و تازه وارد عرصه تصویر از جمله افسانه بایگان، محمود عزیزی، لاله اسکندری، افسر اسدی، علی صادقی، علی اوجی، مریم معصومی، خاطره حاتمی و ارسلان قاسمی در کنار محمدرضا شریفی نیا به عنوان بازیگردان و بازیگر در این مجموعه به هنرنمایی می پردازند. آخرین حضور محمود عزیزی، مدرس هنرهای نمایشی در قاب جادویی به سال 1393 و کار «معراجی ها» برمی گردد. بینندگان سیما، افسانه بایگان را هم با مجموعه «پریا» در سال 95 به خاطر دارند. بازیگری که همواره نامش با آثار ارزشمند تلویزیونی چون «سربداران»، «تنهاترین سردار» و این اواخر «وضعیت سفید» و «شوق پرواز» همراه بوده است. هر دوی این هنرمندان مطرح سینما و تلویزیون نخستین تجربه نوروزی خود در رسانه ملی را با علیرضا امینی پشت سر می گذارند.


آرماندو
هرشب ساعت 20:45، شبکه ۳
داستان از چه قرار است؟ ماجرای متفاوت این سریال که حول محور زندگی هنروران می گذرد، از جمله مهم ترین جذابیت های آن است. این سریال در قالب درامی عاشقانه با درون مایه کمدی، داستان جوان ساده و مهربانی را به نام آرمان روایت می کند که سعی دارد مشکلات خواهر و فرزندان خواهرش را برطرف کند اما در این مسیر درگیر مسائلی می شود که داستان مجموعه را شکل می دهد.


کارنامه کارگردان: کارگردان جوان و خوش آتیه فیلم تحسین شده «تنهای تنهای تنها» بعد از سه کار سینمایی و یک فیلم تلویزیونی، با سریال «آرماندو» در ایام عید راهی شبکه سه شده است. احسان عبدی پور به عنوان کارگردانی جوان که معمولاً نگارش کارهایش را خود برعهده دارد، در همین چند کار آغازین خود «تیک آف» و «پاپ» نشان داده، توانایی بالقوه انجام کارهای بزرگ تر از جمله جذب مخاطب میلیونی نوروزی را دارد.


بازیگران چه کسانی هستند؟ این مجموعه تلویزیونی با حضور بازیگران باسابقه کمدی مانند محمدرضا هدایتی، علی مسعودی، مرجانه گلچین، علی اوجی، سحر ولدبیگی و الیکا عبدالرزاقی به نظر می رسد در رقابت با سریال های نوروزی دیگر فضای متفاوتی را رقم بزند. در این مجموعه، حمیدرضا آذرنگ نقش شخصیت «آرمان» را بازی می کند که با وجود این که کارنامه پروپیمان سینمایی و نمایشی اش بر سبقه تلویزیونی وی غلبه دارد، نوروز 95 هم در سریال «قرعه» روی آنتن بود. از دیگر نکات قابل ذکر این سریال آن است که الیکا عبدالرزاقی، برای نخستین بار در یک سریال کمدی، نقشی غیرکمدی را تجربه می کند.


هیئت مدیره
هرشب ساعت 19، شبکه 5
داستان از چه قرار است؟ این مجموعه تلویزیونی با رگه هایی از طنز خانوادگی و اجتماعی، درباره ساختمانی است که اهالی آن می خواهند برای آن هیئت مدیره انتخاب کنند و در این مسیر دچار مشکلاتی می شوند. این مجموعه بنا دارد خاطره نوستالژیک همزیستی شیرین و مسالمت آمیز آپارتمان نشینی به نمایش درآمده در مجموعه های دهه هفتادی «همسران» و «خانه سبز» را با زبان و لحن جدیدی به تصویر بکشد.


بازیگران چه کسانی هستند؟ حضور احسان کرمی برای اولین بار به عنوان بازیگر نقش اول در قاب تلویزیون، از نکات غافلگیرکننده «هیئت مدیره» به شمار می رود. وی در قامت مجری شناخته شده رادیو و تلویزیون، پیش از این اتفاق بازیگری تئاتر را تجربه کرده بود و همین طور خوانندگی را. وی در «کلاه قرمزی» هم صداپیشه شخصیت «عزیزم ببخشید» است. حدیث میرامینی هم در نقش مقابل وی، تجربه نقش آفرینی در مجموعه طنز نوروزی «زعفرانی» را در سال 94 پشت سر گذاشته است. الیکا عبدالرزاقی همزمان با سریال «آرماندو»، در این کار هم حضور دارد. همچنین فرید سجادحسینی، امیر دلاوری، لیلی رشیدی، ثریا قاسمی، کمند امیرسلیمانی، مریم امیرجلالی، ناهید مسلمی، شیرین آقاکاشی و سام کبودوند در این مجموعه تلویزیونی به ایفای نقش می پردازند.


کارنامه کارگردان: هر چند نام مازیار میری به عنوان کارگردان مطرح سینمای ایران با آثار شاخصی همچون «حوض نقاشی»، «سعادت آباد»، «پاداش سکوت» و... شناخته شده است، اما مخاطبان رسانه ملی هم ردپای حضورش را پیش از این در دو کار «گاو صندوق» و «گاهی به پشت سر نگاه کن» در قاب تلویزیون دیده اند. وی پس از دو سال دوری از این قاب، این بار با سریالی کمدی هنرش را به نمایش خواهد گذاشت.

 

روزنامه خراسان

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------