آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

فیلمساز برجسته و برنده نخل طلای کن درگذشت

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی که با فیلم «کلاس» در سال ۲۰۰۸ برنده نخل طلای کن شد، در سن ۶۳ سالگی درگذشت. به گزارش ایسنا،‌…

انتشار جدیدترین فهرست دستمزد ستاره‌های هالیوود



طبق جدیدترین آمار از دستمزدهای ستاره‌های هالیوود، دانیل کریگ با دستمزد ۲۵ میلیون دلاری گران‌ترین بازیگر هالیوود است.

به گزارش همشهری آنلاین، بازیگر بریتانیایی که قرار است برای آخرین بار نقش جیمز باند را در «باند 25» ایفا کند، در تازه‌ترین رتبه‌بندی گران‌ترین ستاره‌های هالیوود فقط با 25 میلیون دلار بالاتر از همه ایستاده است. به این ترتیب به نظر می‌رسد استودیوهای فیلم سازی دیگر  نمی‌خواهند مانند چند دهه گذشته دستمزدهای کلان به بازیگران سرشناس بدهند. ضمن این که در میان 20 بازیگر گران هالیوود فقط نام پنج بازیگر زن به چشم می‌خورد.


دومین بازیگر با دستمزد بیش از 20 میلیون دلار، راک است که برای بازی در «هشدار سرخ» 22 میلیون دلار می‌گیرد. نکته عجیب و جالب توجه درباره این بازیگر عضلانی درخواست سرسام‌آور او برای تبلیغ فیلم‌ها در اینستاگرام، فیس‌بوک و توئیتر است. راک فقط در اینستاگرام 104 میلیون دنبال‌کننده دارد که بیش از جمعیت دو کشور کانادا و بریتانیاست. به همین دلیل درخواست یک میلیون دلاری او برای تبلیغ فیلم‌ها در سه شبکه اجتماعی شاید چندان زیاد نباشد.


به گزارش آی‌سینما، ستاره‌های هالیوود دیگر درخشش گذشته‌شان را ندارند و به اندازه یک دهه پیش در مرکز توجه نیستند. در دهه 1990، افرادی مثل جولیا رابرتس، ویل اسمیت، تام هنکس و جیم کری معمولا برای هر فیلمی که می‌پذیرفتند 20 میلیون دستمزد دریافت می‌کردند. علاوه بر این، درصدی هم از سود فروش افتتاحیه فیلم در گیشه نصیب‌شان می‌شد. اگرچه آن روزهای باشکوه طی شده و شمار بازیگرانی که می‌توانند قراردادهای درصدی امضا کنند کاهش یافته است. بخشی از مشکل این است که ابرقهرمان‌ها و شوالیه‌های جِدای (جنگ‌های ستاره‌ای) بزرگ‌ترین عامل جذابیت سالن‌های سینما شده‌اند. میزان فروش افتتاحیه دیگر در گروی میزان محبوبیت بازیگرهایی که تصویرشان روی پوستر فیلم خودنمایی می‌کند، نیست. این روزها، جلوه‌های ویژه بدل به ستاره‌های سینما و مکانی شده‌اند که استودیوهای فیلم سازی عمده سرمایه‌شان را صرف تامین هزینه‌های این چنینی می‌کنند.


با این حال، اوضاع ستاره‌های هالیوود هنوز هم خوب است. اما فقط معدود بازیگرهایی مانند دواین جانسن، ون دیزل و رابرت داونی جونیور هنوز هم می‌توانند برای کلان‌فیلم‌ها دستمزد بیش از 20 میلیون دلار دریافت کنند. اگرچه چک‌هایی با این مبالغ اغلب برای مجموعه‌های سینمایی پرفروش پرداخت می‌شود و پرداخت‌شان اغلب به کسب درآمدی مشخص در گیشه بستگی دارد. در واقع، اجرای داونی در نقش «مرد آهنی» به قدری سودآور است که او برای حضوری کوتاه (15 دقیقه) در فیلم «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» بیش از 10 میلیون دلار دستمزد دریافت کرده است. اگر «مرد آهنی» نقش محوری فیلم باشد، دستمزد او به بیش از دو برابر این مبلغ می‌رسد.


به نوشته ورایتی، دیگر بازیگران تمایل دارند با تلفیق گیشه و هنر تماشاگر جذب کنند، حتی اگر به قیمت پایین آمدن دستمزدشان تمام شود. لئوناردو دی‌کاپریو برای بازی در «سرآغاز» کریستوفر نولان 20 میلیون دلار دستمزد دریافت کرد، اما برای نقش‌آفرینی در فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» کوئنتین تارانتینو نصف این مبلغ را دریافت کرده تا مانع اتفاقات پیش‌بینی‌نشده و شکست تجاری فیلم در گیشه شود.


گاهی اوقات، حتی نیاز نیست ستاره‌ها صبر کنند  فیلم‌شان در گیشه به درآمدزایی برسد تا چک‌شان را نقد کنند. بازیگرانی در سطح و اندازه تام کروز یا برد پیت می‌توانند اراده کنند پیش از پایان فیلم برداری یا نمایش فیلم در سینماها دستمزدشان را تمام و کمال دریافت کنند. آمار تفصیلی دستمزدهای ستاره‌های هالیوود را به نقل از ورایتی در جدول زیر می‌بینید:

 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,انتشار جدیدترین فهرست دستمزد ستاره‌های هالیوود

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------