دردسرهای خانه سازی آقای بدبیار



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,بردپیت

 ظاهرا قرار نیست برد پیت روزهای آرامی داشته باشد. بعد از مشکلات خانوادگی و مالی این بار ساخت خانه‌های سبز دردسر دیگری برای او درست کرده است. به تازگی یک وکیل دادگستری ادعا کرده که قصد دارد برد پیت را برای ساخت خانه‌های سبز پس از طوفان کاترینا به دادگاه بکشاند.

 

چند روز قبل هم یکی از مقامات رسمی اورلئانز اعلام کرد از شنیدن این خبر بسیار متعجب شده، زیرا پیت با ساخت‌ خانه‌های دوستدار محیط زیست پس از طوفان کاترینا به مردم زیادی کمک کرده است آن هم در حالی که او اکنون در حال برطرف کردن مشکلاتی است که ایجاد شده و میلیون‌ها دلار دیگر را صرف این کار کرده است. اما مرغ یک پا دارد، روان آستین، وکیل دادگستری گفته که ساکنان این خانه‌ها حالت بیماری و سردرد دارند: «بنیاد برد پیت قول داد تا به منطقه بازگردد و به برطرف کردن مشکلات خانه‌هایی بپردازد که به این افراد فروخته، اما این کار را نکرده است.» این شایعه در محافل خبری دست به دست می‌شود که استفاده از مواد ضعیف در ساختار این ساختمان‌ها آنها را آسیب‌پذیر کرده، البته برخی از این خانه‌ها قابل تعمیرند اما برخی دیگر احتمالا باید کاملا تخریب شوند.

 

کارمندان برد پیت هم از یک سال قبل در حال تعمیر ساختمان‌ها هستند، ظاهرا او قبل از همه متوجه شده، همه چیز کاملا استاندارد پیش نرفتهT بنابراین دست به کار شده است. برد پیت یک سال پس از طوفان ویرانگر کاترینا در سال ٢٠٠٦ بنیاد «درستش کن» را راه‌اندازی کرد و از طریق این بنیاد غیرانتفاعی به کمک ویلیام مک‌دونا طراح ساختمان، بیش از ١٥٠ خانه‌ برای مردمی ساخت که خانه‌هایشان بر اثر طوفانی با شدت بالا کاملا از بین رفته بود. این خانه‌ها توسط برترین آرشیتکت‌ها از جمله فرانک گری طراحی شدند و از پنل‌های خورشیدی برای تولید انرژی سبز در آنها بهره گرفته شده، اما با گذشت یک دهه با شکایت رسمی بیش از ۱۰ تن از ساکنان روبه‌رو است که مدعی‌اند برخی از این خانه‌ها نشتی دارند یا دچار پوسیدگی شده‌اند و حتی سقف‌هایشان شکسته است.

روزنامه شهروند

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------