آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

فیلمساز برجسته و برنده نخل طلای کن درگذشت

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی که با فیلم «کلاس» در سال ۲۰۰۸ برنده نخل طلای کن شد، در سن ۶۳ سالگی درگذشت. به گزارش ایسنا،‌…

کتاب بخوانید و از تلویزیون فاصله بگیرید‎



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,پرویزپورحسینی

 در روزگاری که کثرت رسانه‌ها باعث به وجود آمدن دلمشغولی‌هایی شده است که کتاب و کتاب‌خوانی را به حاشیه برده؛ و نیز در زمانه‌ای که گویا هنرمندان هنرهای نمایشی کمتر خود را ملزم به خواندن و مطالعه کتاب می‌بینند، وقتی به بازیگر و یا کارگردانی پیشکسوت برمی‌خوری و می‌بینی که از کتاب‌هایی که اخیراً خوانده است برایت می‌گوید، آنقدر مسرت‌بخش است که دوست داری دیگران را هم در خرسندی ناشی از همکلامی با او سهیم کنی.  پرویز پورحسینی، بازیگر نام‌آشنای تئاتر، سینما و تلویزیون یکی از هنرمندانی است که عادت مطالعه کردن را از دیرباز و زمانی که به عنوان بازیگری جویای نام روی صحنه می‌رفته حفظ کرده است. از او خواستیم در مورد آثاری که اخیراً چه بر صحنه، چه در قالب فیلم سینمایی و چه در قالب کتاب نظرش را جلب کرده برای خوانندگان ما بگوید. متن زیر اجابت درخواست ما از این هنرپیشه کهنه‌کار است.
​​​​​​​
پرویز پورحسینی
بازیگر پیشکسوت
من اخیراً بعضی از تئاترهای روی صحنه را در تهران دیده‌ام اما هیچ کدام از این تئاترها آن‌قدر جالب نبودند و نظرم را جلب نکردند که بتوانم پیشنهاد بدهم که خوانندگان شما بروند و ببینند. از میان فیلم‌هایی هم که دیده‌ام، اثر درخوری نبود که توصیه کنم حتماً دیده شود. این است که از مدتی پیش دوباره روآوردم به خواندن کتاب و در حوزه کتاب آثار بهتری دیدم.


در اینجا سه کتاب پیشنهاد می‌کنم. یکی از این کتاب ها «روح گریان من» اثر کیم هیون هی با ترجمه فرشاد رضایی بود که انتشارات ققنوس آن را منتشر کرده است. این کتاب داستان زنی را روایت می‌کند که با نام مستعار در سازمان جاسوسی کره شمالی فعالیت می‌کرد و در مأموریتی پرواز ۸۵۸ هواپیمایی کره جنوبی را منفجر کرد. کتابی که به قدر کافی جذابیت دارد که خوانده شود. کتاب دومی که دوست دارم پیشنهاد کنم که خوانده شود، «کیمیا خاتون» اثر سعیده قدس است. کتابی که در مورد فضای زندگی مولانا جلال‌الدین بلخی و شمس تبریزی است. این کتاب هم از این نظر که حاصل مطالعه روی زندگی و احوالات این دو شخصیت مهم تاریخ ادبیات و فرهنگ ماست، بسیار جذاب است و خواندنش را به علاقه‌مندان پیشنهاد می‌کنم. این کتاب را نشر چشمه منتشر کرده است.


سومین کتاب یک مجموعه سه جلدی است اثر آگوتا کریستف با ترجمه اصغر نوری. این سه کتاب عبارتند از «دفتر بزرگ»، «مدرک» و «دروغ سوم». این سه جلد به هم مرتبطند. آگوتا کریستف یک نویسنده سوئیسی مجاری تبار است که سال‌ها طول کشیده است تا بتواند زبان فرانسه یاد بگیرد. او این کتاب‌ها را به زبان فرانسه نوشته است.


من پیشنهاد می‌کنم که مردم وقت‌شان را پای آثار کم‌مایه و مبتذل نگذارند. توصیه من این است که تماشای تلویزیون را به حداقل برسانند و بیشتر سراغ کتاب بروند و مطالعه کنند. چراکه خواندن کتاب‌های خوب واقعاً لذت‌بخش است. کتاب خوب نه وسطش آگهی دارد که تمرکزت را به هم بزند و اعصابت را خرد کند؛ نه چیز سبک و بی‌ربطی دارد که پشیمانت کند از این‌که وقت پایش گذاشتی.

 

روزنامه ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------