آغاز هفتادمین جشنواره فیلم لوکارنو سوئیس با حضور یک فیلم کوتاه ایرانی



  اخبارفرهنگی ,خبرهای  فرهنگی,جشنواره فیلم لوکارنو

جشنواره فیلم لوکارنو در سوئیس هفتاد ساله شد و نخستین فیلم این جشنواره با حضور 8 هزار نفر در فضای آزاد میدان پیاتزا گرانده شهر لوکارنو به نمایش درآمد.

به گزارش ایرنا، در هفتادمین جشنواره فیلم لوکارنو که تا 21 مرداد (12 اوت 2017 ) ادامه دارد، برای تصاحب جایزه یوزپلنگ طلایی 18 فیلم به نمایش در خواهند آمد.

 

جشنواره فیلم لوکارنو پس از جشنواره‌های کن، ونیز و برلین، چهارمین جشنواره معتبر فیلم اروپا به شمار می‌رود. کارگردانان بزرگی از جمله روبرتو روسلینی، عباس کیارستمی، جیم جارموش و ویم واندرس، افرادی هستند که در 70 سال گذشته در این جشنواره حضور داشته اند.

 

به گزارش دویچه وله، فیلم سینمایی بلند 'نامه‌ای به رئیس جمهور' از افغانستان نیز در هفتادمین جشنواره بین المللی فیلم لوکارنو در سوئیس نمایش داده می‌شود. این فیلم در بخش 'اولین فیلم‌های بلند سینمایی' برای رقابت نامزد شده است.

 

حضور سینمای ایران در جشنواره لوکارنو در دهه‌های گذشته با موفقیت‌های مهمی همراه بوده است. ناصر تقوایی، عباس کیارستمی، جعفر پناهی، ابوالفضل جلیلی، ترانه علیدوستی و سامان سالور از چهره‌های سینمای ایران هستند که در طی دهه‌های گذشته جوایزی از این جشنواره دریافت کرده‌اند.

 

موفقیت سینمای ایران در جشنواره لوکارنو به سال 2006 برمی‌گردد. در آن سال فیلم 'چندکیلو خرما برای مراسم تدفین'، (محصول سال 1384) ساخته سامان سالور برنده جایزه ویژه هیئت داوران و نامزد یوزپلنگ طلایی شد.

 

در جشنواره امسال لوکارنو فیلم کوتاه ایرانی 'نگاه' حضور دارد. این فیلم به کارگردانی فرنوش صمدی، نویسندگی علی عسگری و فرنوش صمدی و تهیه کنندگی پوریا حیدری اوره به بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه هفتادمین دوره جشنواره لوکارنو سوئیس راه یافت و اولین اکران جهانی خود را در این جشنواره تجربه خواهد کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------