آخرین اخبار فرهنگی - هنری

دختر شایسته عربستان،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند

عربستان سعودی برای اولین بار در تاریخ این کشور در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت خواهد کرد. به گزارش انتخاب به نقل از…

دست‌نوشته هری پاتر به سرقت رفت



   اخبارفرهنگی,خبرهای فرهنگی,هری پاتر

پیش‌ درآمد داستان‌های «هری پاتر» به خط «جی.کی. رولینگ» که ۲۵ هزار پوند می‌ارزید،‌ از یک حراجی دزدیده شد.

 به گزارش  ایسنا؛ «بی‌بی‌سی» نوشت: دست‌نوشته ۸۰۰ کلمه‌ای که «جی.کی. رولینگ» پشت و روی یک برگه A۵ نوشته و ۹ سال پیش به یک حراجی در بیرمنگام تقدیم کرده بود، به سرقت رفت.

 

این دست‌نوشته‌ در واقع پیش‌درآمدی بر رمان‌های «هری پاتر» به حساب می‌آمد که ماجرای آن سه سال پیش از به دنیا آمدن «هری» و در زمان جوانی «جیمز پاتر» و «سریوس بلک» رخ می‌دهد.

 

ارزش این دست‌نوشته ۲۵ هزار پوند بود. این اثر به همراه تعدادی از جواهرات این حراجی بین ۱۳ تا ۲۴ آوریل دزدیده شده است. مدیریت این حراجی از تمام هواداران «هری پاتر» خواسته در صورت مشاهده این دست‌نوشته یا دریافت پیشنهاد خرید آن، سریعا به پلیس اطلاع دهند.

 

   اخبارفرهنگی,خبرهای فرهنگی,هری پاتر

 

 دست‌نوشته «رولینگ» یکی از آثاری بود که نویسندگان مشهور همچون «دوریس لسینگ» و «سباستین فالکس» به این حراجی هدیه کردند تا پول فروش آن صرف کمک به بنیاد «پن» انگلستان شود.

 

«هری‌پاتر و سنگ جادو» اولین‌بار در سال ۱۹۹۷ به چاپ رسید و پس از آن شش قسمت بعدی رمان‌های «رولینگ» با موفقیتی روزافزون روانه بازار کتاب شدند. «بلومزبری» ناشر کتاب‌های «هری پاتر»، فروش جهانی این رمان‌ها را تاکنون ۴۵۰ میلیون نسخه اعلام کرده است. رمان‌های مشهور «رولینگ» تاکنون به ۷۹ زبان دنیا ترجمه شده‌اند.

 

اقتباس سینمایی این هفت اثر در قالب هشت فیلم با بازی «دنیل رادکلیف» و «اما واتسون» نیز در فروش بالای این کتاب‌ها بی‌تاثیر نبوده است. از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ هشت فیلم «هری پاتر و سنگ جادو»، «هری پاتر و تالار اسرار»، «هری پاتر و زندانی آزکابان»، «هری پاتر و جام آتش»، «هری پاتر و محفل ققنوس»، «هری پاتر و شاهزاده دورگه» و «هری پاتر و یادگاران مرگ - قسمت اول و دوم» در سینماهای جهان اکران شدند و به فروشی بالغ بر هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار دست یافتند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------