"خانه پدري" با وجود مخالفت وزارت ارشاد به ونيز رفت



"خانه پدري" با وجود مخالفت وزارت ارشاد به ونيز رفت

فیلم سینمایی "خانه پدری" ساخته کیانوش عیاری، با وجو مخالفت‌هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بدليل دريافت نكردن پروانه نمايش براي اكران در بخش جنبي جشنواره ونيز با عنوان افق‌ها حاضر شده است.

فیلم سینمایی خانه پدری, بازیگران فیلم سینمایی خانه پدری

به گزارش باشگاه خبرنگاران،فیلم سینمایی "خانه پدری" ساخته کیانوش عیاری در حالي بعنوان تنها فیلم ایرانی در شصت و نهمین دوره جشنواره فیلم ونیز در بخش جنبی افق‌ها دیده می‌شود كه پيش از اين مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بدليل نداشتن پروانه نمايش با حضور اين فيلم در جشنواره ونيزمخالفت كرده بودند.

علیرضا سجادپور، معاون فعالیت‌های سازمان سینمایی و مدیرکل سابق اداره نظارت و ارزشیابی، چهارشنبه در گفت‌و‌گویی اظهار داشت مجوز حضور در جشنواره‌های خارجی و نمایش‌های خارج از کشور فیلم خانه پدری ساخته کیانوش عیاری صادر نشده است و این فیلم مجوز حضور در جشنواره فیلم ونیز را ندارد.

عليرضا سجادپور پيش از اين و در زمان تصدي پست مديريت كل اداره نظارت و ارزشيابي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص توقيف فيلم "خانه پدري" ساخته كيانوش عياري گفته بود: از نظر ما فيلم خانه پدري توقيفي نيست و فقط نيازمند يك اصلاح است كه در صورت رفع آن مي‌توان به اكران فيلم اميدوار بود.

وي در خصوص خبري مبني بر توقيف اكران اين فيلم توسط معاون فرهنگي ناجا گفت: ناجا به عنوان يكي از تهيه كنندگان فيلم محق است كه جلوي اكران فيلم را بگيرد.

سجادپور در رابطه با اكران "خانه پدري" خاطرنشان كرد: هر يك از دو تهيه كننده دولتي و خصوصي در صورت خريد نصف سهم از تهيه كننده ديگر اين فيلم مي‌تواند پس از يك اصلاحيه جدي و اساسي مجوز دريافت فيلم را دريافت كند.

"خانه پدری" با بازی مهدی هاشمی، شهاب حسینی، نازنین فراهانی و مهران رجبی، فیلمی اپیزودیک است که در سال ۱۳۸۹ ساخته شد اما هنوز امکان نمایش پیدا نکرده است..../باشگاه خبرنگاران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------