دومین صدرنشینی متوالی «پاندای کونگ فو کار»



اخبار فرهنگی,اخبار هنرمندان,پاندای کونگ فو کار

«پاندای کونگ فو کار ۳» این هفته برای دومین بار متوالی در صدر آثار پر فروش سینماهای آمریکای شمالی نشست و آن هم در هفته‌ای که برگزاری مسابقه فینال لیگ «فوتبال آمریکایی» موسوم به سوپرپول بسیاری از حواس‌ها را به آن سمت و سو برده و از توجه به موارد هنری بازداشته بود.

هر سه فیلم تازه اکران شده این هفته چندان ندرخشیدند، هر چند تمامی آنها در Top Ten قرار گرفتند. در این میان «درود بر سزار» کار جدید برادران کوئن که در سه- چهار سال اخیر دائماً درباره آن صحبت می‌شد برابر با انتظارها جایی شامخ (رتبه دوم) را در جدول پر فروش‌ها بدست آورد اما این فیلم نیز به سان دو کار دیگری که این هفته تازه اکران شدند به فروش مورد انتظار نرسید.

 

در میان تازه واردها فیلم «انتخاب» صاحب رتبه پنجم شد و یک پله بالاتر از فیلم غریب و مسخره «غرور و تعصب و زامبی‌ها» قرار گرفت اما خودش به سختی ۶ میلیون دلار فروخت و «زامبی‌ها» به ۳/۵ میلیون دلار هم نرسیدند.

شاید هم در چنین فضایی باید «جنگ ستارگان ۷» را برنده بزرگ دانست زیرا به رغم نزول چشمگیر آمار فروش‌اش در هفته‌های اخیر، مجموع پولسازی‌اش را در آمریکا و کانادا از ۹۰۰ میلیون دلار عبور داد و سومین فیلمی شد که در تمامی سطح دنیا به ۲ میلیارد دلار فروش رسیده و از آن گذر کرده است.

< 49 درصد تنزل اما…
آنچه قسمت سوم «پاندای کونگ فو کار» را یکبار دیگر صدرنشین پر فروش‌های آمریکا کرد، کسب ۲۱ میلیون دلار تازه در گیشه‌ها در هفته سپری شده بود. ۴۹ درصد تنزل در فروش این فیلم در قیاس با هفته اول اکران، قدری بیش از توقعات قبلی و شدیدتر از چیزی است که برای این فیلم پیش بینی می‌شد.

 

در عین حال با رو نشدن هیچ فیلم قابل ذکری تا زمان اکران «Zootopia» در تاریخ ۱۳ اسفند هنوز فروش زیاد دیگری برای پانداها در این ایام متصور است و این فیلم که تا دوشنبه ۶۹ میلیون دلار فروخته بود، قطعاً ۱۰۰ میلیون دلار را هم رد خواهد کرد و این البته صرف نظر از پولسازی عالی آن در سایر کشورها است.

< نازل‌ترین آغاز برای برادران کوئن
رتبه دوم جدول درآمدسازان سینمای آمریکای شمالی را در این هفته همان طور که قبلاً گفتیم ساخته تازه برادران کوئن یعنی «درود بر سزار» مال خود کرد ولی ۴/۱۱ میلیون دلار اندوخته شده توسط این فیلم چیزی نبود که در حد و اندازه‌های برادران کوئن باشد و اعتباری را بر آنها بیافزاید.

 

این به واقع کمترین آغاز فروش برای یک فیلم ساخته شده توسط برادران کوئن در شرایطی است که بیش از ۱۵۰۰ سالن برای اکران آن در نظر گرفته شده باشد و شاید با این بساط در زمان جمع شدن فیلم از سینماهای آمریکای شمالی بیشتر از ۴۰ میلیون دلار نفروخته باشد. با این وجود مثل اکثر کارهای برادران کوئن فیلم جدید وی را نیز منتقدان ستوده‌اند و شاید اوضاع این فیلم اواخر این هفته بهتر شود. زمانی که دیگر مسابقه سوپرپول و چیزی از این دست در کار نیست تا عده‌ای را برای تماشای خود در خانه‌ها نگه دارد و به فروش فیلم‌ها مثل این هفته لطمه بزند.

نزول دامان اسپارکز را هم گرفت
در میان تازه واردها به جدول پر فروش‌های سینمای آمریکای شمالی، فیلم «انتخاب» که جدیدترین اقتباس از روی آثار ادبی نیکولاس اسپارکز است رتبه دوم را کسب کرد ولی با احتساب حضور موفق فیلم‌های از قبل اکران شده فقط رتبه پنجم را در جدول کسب کرد و شاید این را مدیون نمایش ضعیف‌تر «غرور و تعصب و زامبی‌ها» بود ولی هر چه بود (و جایگاه «انتخاب» را محصول و موارد هر چیزی بدانیم) این کمترین آغاز اکران در میان تمامی فیلم‌هایی است که بر اساس رمان‌های اسپارکز ساخته شده‌اند و پیشتر هیچ یک از فیلم‌های تولید شده بر اساس داستان‌های او با فروشی کمتر از ۱۰ میلیون دلار کار خود را در گیشه‌ها آغاز نکرده بودند. همه آنچه «انتخاب» توانست انجام بدهد، جمع آوری قدری بیش از ۶ میلیون دلار در سه روز پایانی هفته در بیش از ۲۶۰۰ سالن در سطح آمریکا و کانادا بود.

< نتیجه به تمسخر گرفتن یک داستان کلاسیک
فیلم عجیب و مسخره و توام با شگفتی‌های «غرور و تعصب و زامبی‌ها» که داستان کلاسیک جین استین را با افسانه دروغین زامبی ها و خونخواران و متخلفان غریب ادغام کرده و به معجون سطح پایین و تاسف آوری تبدیل شده، در این هفته فقط ۲/۵ میلیون دلار فروخت که برای ماجرایی جعلی از این دست زیاد هم بود و با این میزان فروش رتبه ششم جدول پر فروش‌ها را نصیب برد.

 

شاید این مقدار پولسازی به معنای قطع امید از آن در بازار آمریکای شمالی از حالا باشد و تهیه‌کنندگان آن که اسکرین جمز و کراس کریک هستند، لابد امید خود را به نمایش بهتر این فیلم در سایر قاره‌ها و کشورها بسته‌اند تا خروج ۲۸ میلیون دلاری ساخت فیلم را پس بگیرند.

فیلم ایناریتو در راه توفیق‌های بیشتر
رتبه سوم جدول پر فروش‌های آمریکای شمالی در این هفته نصیب «بازگشته»، اپیک چشمگیر اله‌خاندرو گونزالز ایناریتو مکزیکی شد که به رغم گذشت ۷ هفته از آغاز اکرانش در این منطقه بیشتر از دو فیلم تازه اکران شده فوق فروخت و به ۱/۷ میلیون دلار دیگر هم دست یافت.

 

این اتفاق در هفته‌ای افتاد که جایزه اتحادیه کارگردانان آمریکا در مورد بهترین کارگردان سال هم به ایناریتو تعلق گرفت. این فیلم حالا در آمریکا در کمترین فاصله تا ۱۵۰ میلیون دلاری شدن قرار دارد و به نظر نمی‌رسد که فروش‌اش متوقف شود و کسب چند اسکار در مراسم توزیع آن در روز ۱۰ اسفند استمرار فروش آن را تا یکی- دو ماه بعد از آن نیز موجب خواهد شد.

< جنگی که ۲ میلیاردی شد
پیشتر هم گفتیم و حالا تکرار می‌کنیم که «استاروارز ۷» اندک مدتی بعد از تبدیل شدن به اولین فیلم ۸۰۰ میلیون دلاری در سینماهای آمریکای شمالی، این هفته ۹۰۰ میلیونی هم شد تا دست نیافتنی‌تر شود.

 

این فیلم بعد از ۸ هفته نمایش در آمریکا و کانادا و پس از یکبار دیگر ایستادن در جمع ۵ فیلم پر فروش هفته، ۸/۶ میلیون دلار تازه را به حساب‌های خود ریخت و با احتساب آن ۹۰۵ میلیون دلار در آمریکا و کانادا فروش کرده است و با افزودن آمارش در سایر قاره‌ها رقم ۲ میلیارد دلار را نیز رد کرده است.

اخبار فرهنگی - بانی فیلم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------