آخرین اخبار فرهنگی - هنری

۱۰ فیلم جنگی پادآرمانشهری جذاب و پرتنش,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم جنگی پادآرمانشهری جذاب و پرتنش؛ از Edge of Tomorrow تا Civil War

روزیاتو/فیلم‌های جنگی دیستوپیایی یا پادآرمانشهری به ژانری از فیلم‌های تخیلی اشاره می‌کنند که در آن بخش سنگینی از داستان بر…

10 فيلم برتر سال 2013 از نگاه موسسه فيلم آمريكا + تصاوير



اخبار , اخبار فرهنگی ,فيلمهای برتر سال

اخبار فرهنگی - 10 فيلم برتر سال 2013 از نگاه موسسه فيلم آمريكا + تصاوير

موسسه فيلم آمريكا در حالي اين فهرست را اعلام كرده كه فيلمهاي «باتلر» ، «كلوب خريداران دالاس» و «آگوست»‌ و «ياس آبي» از فهرست حذف شده اند. به گزارش پايگاه هاليوود ريپورتر ، حذف اين فيلمها از فهرست (AFI) مي تواند از شانس نامزدي اسكار اين فيلمها كم كند.

موسسه فيلم آمريكا (American Film Institute) با نزديك شدن به روزهاي پاياني سال 2013 فهرست بهترين فيلمها را اعلام كرد.

 

انتخاب بهترين فيلمهاي سال توسط موسسه فيلم آمريكا مي تواند شانس فيلمهاي انتخاب شده را براي دريافت جوايز معتبري همچون اسكار و  گلدن گلوب افزايش دهد. همچنين فيلمهاي منتخب اين موسسه معمولا در رجيستري ميراث فرهنگي سينما قرار مي گيرد.

 

فهرست فيلمهاي منتخب موسسه فيلم آمريكا به شرح زير است :

 

اخبار , اخبار فرهنگی ,فيلمهای برتر سال


«12 سال بردگي» (12 years a slave)
اين فيلم به كارگرداني «استيو مك كويين» كارگردان سياه پوست هاليوود جريان «سليمان نورثاب» يك سياه پوست آزاد (چيوتل اجيوفور» در قرن نوزدهم است كه توسط گروه هاي برده داري ربوده و به بردگي مي رود و پس از 12 سال موفق به آزاد كردن خود مي شود. «براد پيت‌»‌ ، «مايكل ويليامز» ، «دوآيت هنري» ، «كوئنژانه واليس» ، «بنديكت كامبريچ» ، «مايكل فاسبندر» و «پل دانو» از بازيگران ديگر اين فيلم هستند.

 

اخبار , اخبار فرهنگی ,فيلمهای برتر سال

 

«خشونت آمريكايي» (American Hustle)
«خشونت آمريكايي» فيلمي به كارگرداني «ديويد اُراسل» است كه ستارگاني همچون «جنيفر لارنس» ، «بردلي كوپر» ، «اِمي آدامز» ، «جرمي رنر» و «كريستين بيل» در آن ايفاي نقش كرده اند. داستان فيلم به قلم «اُراسل» در دهه 70 ميلادي رخ مي دهد و داستان رسوايي يك شخص دولتي به نام «آروينگ رزنفلد» (بيل) است كه با همكار انگليسي خود به نام «سيدني پروسر» (آدامز) يك مأمور فدرال به نام «ريچي ديماسو» (كوپر) را در زورگيريهايش همراهي مي كنند. ولي در نهايت فريب خورده و با گروه هاي مافيايي مواجه مي شوند در نهايت رزالين همسر «آرونيگ»‌ (لارنس) به اين ماجرا خاتمه مي دهد.

 

اخبار , اخبار فرهنگی ,فيلمهای برتر سال

 

«كاپيتان فيليپس»‌ (Captain Philips)
«كاپيتان فيليپس» فيلمي به كارگرداني «پل گرين گراس» و بازي «تام هنكس» است كه بر اساس عمليات يك كاپيتان شجاع در رويارويي با دزدان دريايي سومالي مي باشد.

 

اخبار , اخبار فرهنگی ,فيلمهای برتر سال

 

«جاذبه» (Gravity)
فيلم «جاذبه» با بازي «جورج كلوني» و «ساندرا بولاك» اثر فضايي به كارگداني آلفونسو كوآرون است.

 

اخبار , اخبار فرهنگی ,فيلمهای برتر سال

 

«ايستگاه فروت ويل» (Fruitvale stations)
«ايستگاه فروت ويل» فيلمي به كارگرداني و  نويسندگي «رايان كوگلر» است و «مايكل بي جوردن» نقش اصلي فيلم را ايفا مي كند. داستان فيلم برگرفته از داستان واقعي «اسكار گرانت سوم» جوان 22 ساله اي در روز آخر سال 2008 است.

 

اخبار , اخبار فرهنگی ,فيلمهای برتر سال

 

«به او»‌ (Her)
«به او» كمدي رومانتيك به كارگرداني «اسپايك جونز» است.«يواكيم فونيكس» و «امي آدامز» نقشهاي اصلي اين فيلم را كه ماجراي نويسنده و آشنايي او با يك اپراتور است ، بازي مي كنند.

 

اخبار , اخبار فرهنگی ,فيلمهای برتر سال

 

«درون لوين ديويس» (Inside Llewyn Davis)
«درون لوین دیویس» به کارگردانی جول و اتان کوئن و با بازي اسكار ايساك، كري موليگان ، جان گودمن، و جاستين تيمبرليك است. اسكار ايساك در نقش یک خواننده دهه ۶۰ بازی مي كند.

 

اخبار , اخبار فرهنگی ,فيلمهای برتر سال

 

«نبراسكا» (Nebraska)
«نبراسکا» آخرین ساخته‌ی السکاندر پین، فیلمساز آمریکایی برنده‌ی جایزه‌ی اسکار است و داستان سفر پدر و پسری از مونتانا به نبراسکا برای دریافت جایزه‌ای نقدی را به تصویر می‌کشد.

 

اخبار , اخبار فرهنگی ,فيلمهای برتر سال

 

«نجات آقاي بنكس» (Saving mr.Banks)
نجات آقاي بنكس فيلمي با بازي تام هنكس و اما تامپسون است كه به گونه داستان والت ديزني موسس كمپاني ديزني مي باشد.

 

اخبار , اخبار فرهنگی ,فيلمهای برتر سال

 

«گرگ وال استريت»‌ (The Wolf of wall street)
«گرگ وان استريت» فيلمي به مارتين اسكورسيزي است. داستان فيلم درباره يک سهام‌دار بزرگ وال استريت است که از شرکت در برنامه‌هاي امنيتي که براي جلوگيري از کلاهبرداري‌هاي اقتصادي صورت مي‌گيرد، خودداري مي‌کند و به تنهايي برنامه هاي رانتخواري خود را پيش مي برد. «لئوناردو دي کاپريو» در نقش اصلي اين فيلم بازيگراني همچون «ژان دوژاردين»، «جان برنتال»، «جان فاوريو»، «جوناهيل»، «مارگوت روبي»، «راب راينر» و «ماتيومک کانايي» را همراهي خواهد کرد.

 

موسسه فيلم آمريكا در حالي اين فهرست را اعلام كرده كه فيلمهاي «باتلر» ، «كلوب خريداران دالاس» و «آگوست»‌ و «ياس آبي»  از فهرست حذف شده اند. به گزارش پايگاه هاليوود ريپورتر ، حذف اين فيلمها از فهرست (AFI) مي تواند از شانس نامزدي اسكار اين فيلمها كم كند.
اخبار فرهنگی - سینما خبر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------