آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

فیلمساز برجسته و برنده نخل طلای کن درگذشت

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی که با فیلم «کلاس» در سال ۲۰۰۸ برنده نخل طلای کن شد، در سن ۶۳ سالگی درگذشت. به گزارش ایسنا،‌…

فرهادی در آنتالیا



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

اصغر فرهادی شامگاه دوم آبان‌ (یکشنبه‌شب) جایزه یک عمر دستاورد هنری را از پنجاه‌وسومین دوره جشنواره فیلم آنتالیا دریافت کرد.

به گزارش شرق، در این مراسم یشیم اوستااوغلو، کارگردان کهنه‌کار ترکیه هم به ‌عنوان برنده بزرگ این جشنواره معرفی شد.

 

در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم آنتالیا اوستااوغلو انتخاب اصلی گروه داوران بین‌الملی بود و از اصغر فرهادی نیز با اهداي جایزه یک عمر دستاورد هنری تقدیر شد. این جایزه را وزیر آموزش‌وپرورش ترکیه در مراسم اختتامیه این فستیوال به اصغر فرهادی اهدا کرد. فرهادی در این جشنواره، یک مسترکلاس یک‌روزه هم برگزار کرد و فیلم «فروشنده» در این جشنواره نمایش داده شد.

 

جایزه گلدن‌اورنج یا پرتقال طلایی این جشنواره برای فیلم «دوچرخه آبی» به اومیت کورکن رسید که در بخش رقابت داخلی به ‌عنوان برنده انتخاب شد. این جشنواره به افرادی که در جریان کودتای شکست‌خورده ترکیه که در ماه جولای شکل گرفت جان باختند، ادای دین کرد و از قربانیان جنگ در کشور همسایه، سوریه، نیز تجلیل شد.

 

بازیگر ترک نیز که به ‌عنوان بهترین بازیگر مرد جشنواره انتخاب شد جایزه خود را به جان‌باختگان سوری اهدا کرد و تأکید کرد که ما همیشه به آینده امیدواریم. جشنواره فیلم آنتالیا، از (۲۵ مهر تا دوم آبان‌) در آنتالیا برگزار شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------