آخرین وضعیت پرونده پزشکی کیارستمی / یک عکس منتشر نشده



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبارجدید

بهمن کیارستمی با اشاره به اینکه پرونده پزشکی عباس کیارستمی در دادسرای جرایم پزشکی در حال بررسی است، تأکید کرد: هیچ یک از مطالبی که دادستان انتظامی دادسرای نظام پزشکی درباره علت فوت کیارستمی و ارتباط آن با روند درمان در هفته گذشته مطرح کرده است، تازگی ندارد.

فرزند عباس کیارستمی درباره آخرین پیگیری‌های پرونده پزشکی پدرش در گفت‌وگویی با ایسنا با بیان این مطلب ادامه داد: این توضیحات بلافاصله بعد از فوت در فرانسه به ما گفته شده بود و ما نیز همین جزییات و پرونده پزشکی فرانسه را در شهریور ماه در اختیار سازمان نظام پزشکی قرار داده بودیم.

 

او یادآور شد: پرونده به تازگی در دادسرای جرایم پزشکی تشکیل و رسیدگی به آن آغاز شده است که در این راستا شنبه هفته گذشته (20 آذر) برای توضیحاتی به همراه وکلای خود به این جلسه رفتم.

 

بهمن کیارستمی افزود: در این دادسرا یک تیم کارشناسی تشکیل شده که برخی از آن‌ها همان پزشکانی هستند که به عنوان کارشناس در دادسرای نظام پزشکی هم اعلام نظر کرده‌اند. به هر حال هنوز نتیجه‌ اعلام نشده و احتمالا تا چند هفته آینده بررسی‌ها ادامه خواهد داشت.

 

او با اشاره به گفته‌های علی فتاحی، دادستان کل انتظامی دادسرای نظام پزشکی ادامه داد: بر خلاف اظهارات اخیر ایشان ما به عنوان خانواده مرحوم کیارستمی در ارتباط با رای هیات بدوی سازمان نظام پزشکی تقاضای تجدید نظر نکرده‌ایم، بلکه در دادسرای جرائم پزشکی (پزشکی قانونی) طرح شکایت کردیم، اما این که دادستان انتظامی سازمان نظام پزشکی بلافاصله بعد از شروع بررسی پرونده در دادسرای جرائم پزشکی لازم می‌داند دوباره از اعلام نتیجه پرونده در سازمان نظام پزشکی صحبت کند و سه روز بعد از اولین جلسه کارشناسی پرونده در دادسرای جرائم پزشکی با حضور وکلا و خانواده، دوباره اعلام می‌کند که "هیچ ارتباطی بین اقدامات درمانی در ایران و عامل مرگ ایشان در فرانسه وجود ندارد" به هیچ وجه دور از انتظار نیست.

 

فرزند عباس کیارستمی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد این اظهارات صرفا برای به اصطلاح "پیش‌دستی" و اعمال فشار به دادسرای جرائم پزشکی مطرح می‌شوند و دلیلی جز نگرانی مقامات نظام پزشکی از اعلام نظر متفاوت مرجعی مستقل و مجزا از این سازمان ندارد. در این مرحله باید صبر پیشه کنیم و بینیم نظر تیم کارشناسی پزشکی قانونی چیست.

 

بهمن کیارستمی همچنین عکسی را از پدرش و خودش در اختیار ایسنا گذاشت که به پیوست این خبر منتشر می‌شود. 

 

عباس کیارستمی کارگردان سرشناس سینمای ایران و هنرمند عکاس که از اسفند سال ۹۴ تا اوایل اردیبهشت ۹۵ به دلیل انجام چند عمل جراحی در ناحیه روده در بیمارستان بستری شده بود، سرانجام 8 تیر ماه برای تکمیل مراحل درمان به پاریس رفت و 14 تیر ماه از دنیا رفت.

 

این هنرمند در کارنامه‌ی فیلم‌سازی‌اش ساخت فیلم‌های کوتاه «نان و کوچه»، «زنگ تفریح»، «تجربه»، «دو راه حل برای یک مساله» و .. و فیلم‌های بلند «گزارش» ۱۳۵۶، «اولی‌ها» ۱۳۶۲، «خانه‌ی دوست کجاست؟» ۱۳۶۵، «مشق شب» ۱۳۶۶، «کلوزآپ، نمای نزدیک» ۱۳۶۸، «زندگی و دیگر هیچ» ۱۳۷۰، «زیر درختان زیتون» ۱۳۷۳، «طعم گیلاس» ۱۳۷۶، «باد ما را خواهد برد» ۱۳۷۷، «ABC آفریقا» ۱۳۷۹ را دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------