آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

فیلمساز برجسته و برنده نخل طلای کن درگذشت

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی که با فیلم «کلاس» در سال ۲۰۰۸ برنده نخل طلای کن شد، در سن ۶۳ سالگی درگذشت. به گزارش ایسنا،‌…

شیرین بینا: دوست دارم اوقاتم را با سفر پُر کنم



از سال 1372 کار خود را آغاز کرده است و تا امروز در فیلم ها و سریال های خاطره انگیز فراوانی بازی کرده است که از آن جمله می توان به رویای خیس، مسافری از هند، جنس دوم، پنج ستاره، تب و... اشاره کرد.

شیرین بینا بازیگر متولد 1343 در مرند است.
از سال 1372 کار خود را آغاز کرده است و تا امروز در فیلم ها و سریال های خاطره انگیز فراوانی بازی کرده است که از آن جمله می توان به رویای خیس، مسافری از هند، جنس دوم، پنج ستاره، تب و... اشاره کرد.

او عاشق سفر کردن است و سفر را بزرگ ترین اتفاقی می داند که می تواند خوشحالش کند. زیاد اهل آشپزی نیست اما برای اطرافیان و دوستانش با جان و دل آشپزی می کند. میانه اش با ورزش بسیار خوب است و والیبال جزو ورزش های یاست که دوست دارد و بازی می کند. بسیار مهربان و صبور است و خنده نقطه پایانی اش بعد از هر جوابش به سوال های ما بود.


در ادامه گفت و گوی ما با او را بخوانید.

 

اخبارفرهنگی,اخبار بازیگران,شیرین بینا

 

شروع بازیگری تان در چه سالی و با کدام فیلم بوده است؟
از سال 1372 با بازی در فیلم سینمایی تیک تاک فعالیت بازیگری خودم را آغاز کردم.

بین  کارهایی که در تمام این سال ها در آنها ایفای نقش کرده اید، کدام ها را نقطه عطف کارنامه بازیگری تان می  دانید؟
سریال گوهر کمال را خیلی دوست داشتم که در سال 78-79 پخش شد و مخاطبان فراوانی پیدا کرد و بعد از آن مسافری از هند. این کارها جزو کارهایی بود که مخاطبان زیادی داشت و مردم هم دوست شان داشتند و من هم دوست شان دارم.

با توجه به اینکه تجربه حضور در سینما، تئاتر و تلویزیون را داشتید، از میان این سه ترجیح تان کدام است؟
در حال حاضر مشغول انجام فعالیت های نمایشی هستم و خیلی هم دوست دارم چون برای من الان فعالیت های تئاتری دلپذیرتر است و بهتر می توانم با آن ارتباط برقرار کنم. همین طور با همکاران و مخاطبان، چرا که فضای گرم تر و بهتری دارد و خالصانه تر است. در مرحله بعدی سینما و تلویزیون قرار دارند.

در حال حاضر مشغول انجام کار جدید هستید؟
دو اجرای تئاتر دارم که از 26 فروردین هر دو شروع می شود و محل نمایش هر دو هم مجموعه نمایشی ایرانشهر است؛ «بینوایان» به کارگردانی آقای سروش طاهری و نمایش «بیوه های غمگین سالار جنگ» به کارگردانی آقای شهاب الدین حسین پور.

میانه تان با سفر چگونه است؟
سفر رفتن را خیلی دوست دارم و فکر می کنم بزرگ ترین چیزی که می تواند مرا خوشحال کند و دوست دارم اوقاتم را با آن پر کنم، سفر است. دوست داشتم مانند توریست ها با یک کوله راحت سفر کنم، همه دنیا را بگردم و با همه آدم ها و موقعیت های جغرافیایی و محیطی آشنا شوم اما مشغله زندگی روزمره نمی گذارد.

آخرین سفرهایی که رفتید به کجاها بوده؟
آخرین سفر داخلی که رفتم به شمال بوده و قبل از آن هم به استان آذربایجان رفته بودم. آخرین سفر خارجی ای هم که رفته ام پارسال به ترکیه بوده است.

اگر همین لحظه چمدان تان حاضر باشد و امکانات فراهم باشد، دوست دارید به کجا سفر کنید؟
دوست دارم به شیراز سفر کنم.

 

اخبارفرهنگی,اخبار بازیگران,شیرین بینا

 

اگر بخواهید چند مکان خارجی و داخلی را به مخاطبان ما برای سفر پیشنهاد دهید کجاها خواهدبود؟
برای سفرهای داخلی کیش را خیلی دوست دارم و فکر می کنم این فصل بهترین فصل سفر به کیش است؛ جزیره ای مرجانی که فضا و محیطش بسیار آرام بخش است، همچنین سفر به تبریز و مشهد را هم پیشنهاد می کنم.

برای سفرهای خارجی هم کشور یونان را خیلی دوست دارم. همچنین ترکیه و شهرهای استانبول و آنکارا، به خصوص آنکارا که خیلی شهر آرام بخشی است و آدم آنجا احساس خیلی خوبی پیدا می کند.استانبول هم شهری توریستی است و هیاهو و انرژی خاص خودش را دارد. همچنین دوست دارم به آمریکا سفر کنم و آنجا را هم ببینم.

سلیقه غذایی تان در سفر چگونه است و غذای کدام یک از مناطق ایران را بیشتر دوست دارید؟
در سفر خیلی علاقه ندارم غذاهای تکراری بخورم و دوست دارم به هر جا که سفر می کنم حتما غذاهای آنجا را امتحان کنم به خصوص همیشه جویای غذاهایی هستم که مخصوص آن منطقه است تا بچشم و امتحان کنم. چون پدر من کرمانشاهی بوده اند غذاهای کرمانشاهی را خیلی دوست دارم. غذاهای خیلی خوشمزه ای مثل خورشت خلال دارند، همچنین غذاهای آذربایجانی را هم خیلی دوست دارم به خصوص که گوشت های شان فوق العاده خوش طعم و لذیذ است، غذاهای مشهد هم خیلی خوب است و به لحاظ مزه خوبی که گوشت های شان دارد غذاهای خوشمزه ای هم دارند.

میانه تان با آشپزی چطور است؟
خوردن غذا را خیلی دوست دارم اما برعکس خیلی خانم ها که آشپزی را دوست دارند من خیلی حوصله نمی کنم که زمان برای آشپزی بگذارم مگر اینکه مهمان داشته باشم که آن موقع با عشق و علاقه غذا می پزم. چیزی که مرا عذاب می دهد این است که هر روز از خواب بلند شوم و بگویم امروز چه چیزی بپزم، این یکی از معضلات من است، اما خب یکی از وظایف خانه داری است و باید انجام شود.

غذای مورد علاقه تان چیست؟
خورشت فسنجان را خیلی دوست دارم.

اهل رستوران گردی هم هستید؟
حقیقتش نه خیلی چون این کارها پا و همراه می خواهد، یعنی یک نفر باید باشد که بتوانی با او هماهنگ کنی تا به جاهای مختلف بروید. رستوران گردی و کافه گردی هم بیشتر مخصوص آدم های مجرد و آزادتر است.

میانه تان با ورزش کردن چطور است؟
ورزش را خیلی دوست دارم و از بچگی هم همیشه ورزش کردم و به آن علاقه مندم. خیلی تخصصی ورزش انجام نمی دهم اما در تیم والیبال هنرمندان بوده ام و از بچگی در مدرسه والیبال، بسکتبال و پینگ پنگ بازی می کردم، همچنین تا پارسال که زیاد مشغله نداشتم همراه با خانم آدینه کوهنوردی می کردیم و هفته ای یک بار به کوه می رفتیم. در باشگاه های ورزشی هم به صورت مرتب ورزش می کنم.

در این کوهنوردی معمولا کدام مکان را انتخاب می کنید؟
درکه را انتخاب می کنم چون فضای بسیار قشنگی دارد و محیط طبیعی  آن بسیار زیباست و کوه و رودخانه و درخت را با هم دارد و در آن همه گونه مسیر است؛ مسطح، سربالایی، سرپایینی و...

 

اخبارفرهنگی,اخبار بازیگران,شیرین بینا

 

چقدر اهل سینما و تئاتر رفتن هستید؟
سینما که معمولا فیلم های خوبش را در جشنواره ها می بینم اما تئاترها را بیشتر می بینم و خانم آدینه همراه و همپای من در تماشای تئاتر هستند و معمولا 80 درصد نمایش های روی صحنه را با خانم آدینه می رویم و می بینیم.

بهترین فیلم هایی که در سال گذشته تماشا کرده اید کدام ها بوده اند؟
ابد و یک روز را خیلی دوست داشتم. همچنین از فیلم بادیگارد هم خیلی خوشم آمد.

میانه تان با کتاب خواندن چطور است؟
کتاب خواندن را خیلی دوست دارم و سعی می کنم روزی حداقل 10 صفحه کتاب بخوانم و آدم باید همیشه برای کتاب خواندن وقت بگذارد. من تلاش می کنم این وقت را داشته باشم و قبل از خوابیدن همیشه چند صفحه ای کتاب می خوانم و بعد می خوابم.

اگر بخواهید دو تا کتاب به ما پیشنهاد دهید کدام ها است؟
کتاب بی شعوری اثر خاویر کرمنت و کتاب یگانه اثر ریچارد باخ را پیشنهاد می کنم.

اهل بازی و سرگرمی هستید؟
نه، خیلی به بازی علاقه ندارم.

تفریح مورد علاقه تان چیست؟
دور هم بودن با دوستان و آشنایان بهترین تفریح من است. اینکه دوستانم را دعوت کنم و در کنار هم بگوییم و بخندیم و از تجربه های همدیگر و موضوعات روز صحبت کنیم. این دور هم بودن خیلی به من می چسبد.

میانه تان با خرید کردن چطور است و خرید مورد علاقه تان کدام است؟
خرید کردن را خیلی دوست دارم. بیشتر دوست دارم برای دیگران خرید کنم و سوغات بخرم به خصوص چیزهای مورد علاقه شان را. برای خودم هم دوست دارم مانتو و شلوار و کفش بخرم.

عجیب ترین خصوصیات اخلاقی تان کدام است؟
این را من نمی توانم بگویم و دیگران باید نظر بدهند چون هیچ وقت هیچ آدمی فکر نمی کند که خصوصیات خاصی داشته باشد که به چشم بیاید.

عجیب ترین شایعه ای که تاکنون درباره خودتان شنیده اید چه بوده؟
عجیب ترین شایعه این بوده که یک تعداد از خبرنگارها از من مرتب سوال می کردند که شما همسر آقای رضا توکلی هستید؟ نمی دانم این شایعه از کجا آمده و برایم جالب است.

از چه چیزی بیشتر از همه ناراحت می شوید؟
از اینکه باعث رنجش دوستان و کسانی که دوست شان دارم بشوم، بیشتر از هر چیزی ناراحتی می شوم.

میانه تان با موسیقی چطور است و موسیقی مورد علاقه تان کدام است؟
موسیقی را خیلی دوست دارم و از موسیقی هایی در سبک آقای مانی راهنما و آقای حامی لذت می برم. البته در موسیقی سنتی هم کارهای آقای همایون شجریان و قربانی را دوست دارم.

 

اخبارفرهنگی,اخبار بازیگران,شیرین بینا

 

دل تان که می گیرد چه کار می کنید؟
سعی می کنم در مرحله اول با کسی که خیلی راحت هستم مشکلم را در میان بگذارم و اگر با کسی که صحبت می کنی آدم صادقی باشد حرف هایش خیلی کمک می کند و می تواند راه حل جلوی پایت بگذارد و فضا را تلطیف کند. من معمولا با همسرم و خانم آدینه صحبت می کنم که خیلی کمکم می کنند.

اهل خاطره بازی هستید؟
مانند کسانی که تمام ذهن شان را گذشته گرفته نیستم، خیلی دوست ندارم خاطرات را زنده کنم چون خاطرات چه خوب و چه بد گذشته اند، خیلی خودم را درگیر نمی کنم.

اگر بازیگر نمی شدید، چه کاره می شدید؟
کارم را خیلی دوست دارم و دوست داشتم باز هم بازیگر می شدم و حتما همپا و برابر با بازیگری موسیقی را دنبال می کردم.

و حرف آخر...
امیدوارم که همه به آرزوها و رویاهای خوب شان دست پیدا کنند و دست خدا بسپارند رویاها و آرزوهای شان را که اگر خیر است برآورده شود.

اخبار فرهنگی و هنری - هفته نامه اوقات خوش

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------