کورش تهامی: مشکلات معیشتی مردم را از کتابخوانی دور کرده است



اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,تهامی

کورش تهامی گفت: درگیری های زیاد و مشکلات معیشتی مردم را از مقوله کتاب و کتابخوانی دور کرده است.

کورش تهامی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با صبا اظهار داشت: همه ما از دوران کودکی یاد گرفتیم که کتاب یاری مهربان است و می تواند به ما اطلاعات خوبی دهد، حتی کتاب می تواند ما را با مکان هایی آشنا کند که تا بحال به آن مکان ها نرفته ایم.

تهامی خاطرنشان کرد: در گذشته بزرگترها وقتی از مکانی صحبت می کردند طوری با جزئیات از آن حرف می زدند که گویا سالها در آنجا زندگی کرده اند اما همه این اطلاعات دقیق نشأت گرفته از کتاب خواندن بود. کتاب می تواند به بهترین شکل انسان را با دنیا آشنا سازد.

این بازیگر در ادامه افزود: بخشی از مطالعه ام معمولاً از فضای مجازی یا کتاب صورت می گیرد که در رابطه با حرفه خودم است و از طرفی به هنرهای دیگر نیز علاقه مندم و در رابطه با هنرهای مختلف کتاب های متفاوتی می خوانم و علاوه بر این به خواندن شعر نیز علاقه دارم و آن را در سبک های مختلف دنبال می کنم.

بازیگر سریال «زیر تیغ» در ادامه این بحث اظهار داشت: در واقع به خواندن رمان علاقه چندانی ندارم اما به ادبیات آمریکای لاتین علاقه مندم و کتاب های گابریل گارسیا مارکز را که در سبک رئالیسم جادویی است دنبال می کنم.

وی افزود: با کتابهای الکترونیک ارتباط چندانی نتوانسته ام برقرار کنم اما منکر مزیت هایی که این کتاب ها می توانند داشته باشد نمی شوم و حتی چند بار چند نمایشنامه را به صورت صوتی گوش دادم و در یک برنامه ای شرکت داشتم که برای کودکان قصه خوانی صورت می گرفت و در آن برنامه چند داستان به صورت صوتی برای کودکان برگزار کردم.

این بازیگر خاطرنشان کرد: کتابهای الکترونیکی کاربردهای زیادی می توانند داشته باشند و یکی از این کاربردها می تواند برای کودکانی باشد که هنوز سواد خواندن و نوشتن ندارند و با شنیدن این کتابها با فضای قصه گویی و حتی کتابخوانی آشنا می شوند.

بازیگر فیلم سینمایی «به رنگ ارغوان» اظهار داشت: امسال هنوز فرصت رفتن به نمایشگاه کتاب را نداشته ام اما حتماً در اولین فرصت پیش از اتمام برگزاری این نمایشگاه به شهر آفتاب خواهم رفت.

تهامی در ادامه اظهار داشت: متأسفانه مطالعه در کشور ما بسیار کم شده و این باعث تأسف است. به جز قشر خاصی از جامعه که آن هم به کتابخوانی مجبورند اکثر مردم از کتاب خواندن دور هستند. اگر به کشورهای متمدن سفر کنیم و وارد مترو یا کافی شاپ ها و یا رستوران ها شویم می بینیم که اکثر مردم پیش از رسیدن به مقصد و یا پیش از آماده شدن غذایشان اوقاتشان را با خواندن کتاب پر می کنند ولی در جامعه ما معمولاً مردم سرگرم موبایلهایشان هستند و این اتفاق واقعاً تأسف بار است.

این بازیگر تصریح کرد: فکر می کنم درگیری های زیاد و مشکلات معیشتی مردم را از مقوله کتاب دور کرده و ای کاش سعی کنیم تا دوباره به کتاب خواندن عادت کنیم و خواندن کتاب بین مردم ما همه گیر شود.

وی در پایان اظهار داشت: نکته ای که علاقه دارم به آن اشاره کنم این است که دیدن فیلم خوب نیز می تواند مثل خواندن یک کتاب خوب مفید و تأثیرگذار باشد. مردم باید در خواندن کتاب و دیدن فیلم دقت داشته باشند و فیلمی که می خواهند ببینند را با وسواس و شناخت انتخاب کنند و اثری قابل قبول و ارزشمند را برای دیدن در نظر بگیرند. یک فیلم خوب نیز می تواند تأثیر یک کتاب خوب را در فرد داشته باشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------