ریما رامین‌فر: تکرار در ساخت یک ژانر نوآوری را کم می‌کند/ توانایی بازیگران تئاتر اثبات شده است



اخباربازیگران,اخبارهرنمندان,ریما رامین‌فر

فیلمسازان و سینماگران بعد از ده سال به این نتیجه رسیده‌اند که بیشتر باید از بازیگران تئاتر استفاده کنند.

ریما رامین‌فر، بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با باشگاه خبرنگاران ؛ با اشاره به تکرار در ساخت فیلم‌های سینمایی بخصوص آثار کمدی گفت: زمانی که در ایران یا هر نقطه از جهان فیلمی موفق ساخته می‌شود، فیلم‌هایی به تبعیت آن تولید خواهد شد که معمولا خالی از نوآوری است.

وی ادامه داد: در کل تکرار در ساخت یک ژانرِ مشکلی ندارد، به این شرط که اتفاقات خوبی را به دنبال داشته باشد و باعث پس زدن مخاطب نشود.

رامین‌فر در خصوص استفاده بیشتر از بازیگران تئاتر و دست برداشتن از تکرار بازیگران در فیلم‌های سینمایی بیان کرد: این توصیه‌ای است که حدود ده سال است مطرح می‌شود و فکر می‌کنم الان همه متوجه شدند که باید بیشتر از بازیگران تئاتر بهره ببرند.

بازیگر فیلم «زاپاس» خاطرنشان کرد: اثبات شده بازیگرانی که از تئاتر به سمت سینما می‌آیند، مهارت‌های فراوانی دارند. به عنوان نمونه می‌توان از نوید محمدزاده نام برد که از محبوب‌ترین و مقبول‌ترین بازیگران به حساب می‌آید، او کارش را از تئاتر شروع کرد و پله پله این راه را پیمود و به جایگاه خوبی رسید.

وی افزود: البته بازیگران جوان‌تری نیز در راه هستند که از تئاتر به سمت سینما می‌آیند و مطرح می‌شوند اما یادمان باشد، به طور قطع راهشان از زمان ورود ما هموارتر خواهد بود.

بازیگر «ابد و یک روز» در پاسخ به این سوال که غیر از تلاش و انگیزه چه علتی باعث ماندگاری بازیگران می‌شود، عنوان کرد: بازیگران تئاتر فقط در حکم بازیگر نیستند، یعنی در شکل‌گیری کار بیشتر از یک بازیگر نقش دارند.

وی افزود: بازیگران تئاتر در اخلاق‌مداری، خلاقیت، میزان پژوهش و مطالعه برای رسیدن به نقش و تحلیل آن نیز نمره قابل قبولی می‌گیرند و باسوادند. از طرفی حواشی برای آن‌ها چندان مهم نیست.

رامین‌فر در بخش پایانی صحبت های خود در خصوص پیش بینی خود درباره فروش «زاپاس» خاطرنشان کرد: پیش بینی کار سختی است و در این زمینه ایده ای ندارم، اما «زاپاس» در زمره کارهای پرفروش قرار نمی‌گیرد؛ چرا که از برخی شوخی‌های مبتذل که مخاطب را به سمت خود می‌کشاند، برخوردار نیست.

وی یادآور شد: بزرگترین ویژگی مثبت فیلم «زاپاس» بهره بردن از قصه‌ای ساده و خودمانی است که بیشتر مورد علاقه بچه‌هاست؛ چرا که اگر بچه ها فیلمی را دوست داشته باشند، به طور قطع خانواده‌های خود را برای دیدن آن به سینماها خواهند آورد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------