ضیافت نوروزی تلویزیون برای كودكان



برنامه کودک نوروز,برنامه کودک عید

 

با نزدیك شدن به اواخر سال بیشتر شبكه‌های تلویزیونی در حال تهیه برنامه‌هایی برای كم سن و سال‌ترین بینندگان این رسانه هستند.

 

در این میان شبكه 2 سیما فعالیت پررنگ‌تری در تولید كارهای كودكانه دارد

 

«ف ف» به مسافرت می‌رود

آن اوایل كه «ف ف» به یك شخصیت تلویزیونی تبدیل شده بود، خیلی از كودكان را به خود جذب كرد.

آن روز‌ها خیلی‌ها به زبان شیرین «ف ف» حرف می‌زدند. حالا همین« ف ف»ی معروف در نوروز 91 هم در كنار كودكان است. این بار اما با مجموعه‌ای جدید.

 

مجموعه‌ای به نام «میریم مسافرت» (ف ف در سفر) این بار در قالب روایت‌های داستان‌گونه از شبكه 2 روی آنتن می‌رود.

 

این مجموعه كاری از گروه نوجوان شبكه 2 سیماست كه در 18 قسمت 30 دقیقه‌ای پخش می‌شود و در قالب روایت‌های داستان‌گونه و مضمونی طنازانه برای پخش از شبكه 2 در حال تهیه است.

 

نوید محمودی تهیه‌كننده این سریال در گفت‌وگو با «جام‌جم» با بیان اینكه این برنامه اولین مجموعه‌ای است كه برای پخش در نوروز آماده و تحویل شبكه داده شده است می‌گوید: این سریال با نگاهی طنز به مسائل روزهای پایانی سال، از جمله دید و بازدید ایام نوروزی می‌پردازد. ماجرا از آنجا آغاز می‌شود كه ف ف و پرناز تصمیم دارند ایام نوروز را به دیدار پدربزرگ و مادربزرگ خود به شمال كشور بروند. در قصه متوجه می‌شویم كه پدر و مادر این دو چند روز زودتر برای آمادگی مقدمات و كمك راهی شمال شده‌اند.

 

محمودی می‌افزاید: بازیگران اصلی این سریال حسین رفیعی در نقش ف ف، سوسن پرور در نقش پرناز، سیاوش مفیدی در نقش سیامك، ساناز سماواتی در نقش سارا و سیروس میمنت، نازنین پیركاری، آرش غلام آزاد، مجتبی ظریفیان، آزیتا رضایی، نوید جمالی و... هستند.

 

«استاد همه‌چی‌دون» از مباحث علمی می‌گوید

 

این استاد همه چیز می‌داند، او چند سالی است كه به خانه‌های كودكان می‌آید و با عروسكی كنجكاو به سوالات بینندگانش پاسخ می‌دهد. او این نوروز هم با موضوعاتی جدید به خانه‌های ما می‌آید. این مجموعه قرار است در 10 دقیقه‌ای كه فرصت دارد یك رویكرد آموزشی ـ سرگرمی را با دو شخصیت پیمان و عروسك در پیش بگیرد.

 

كیوان شادور، تهیه‌كننده برنامه «استاد همه‌چی‌دون» درباره این برنامه می‌گوید: در هر قسمت از برنامه یك موضوع علمی را برای بچه‌ها توضیح می‌دهیم. در سری جدید «استاد همه‌چی‌دون»، كودكان شاهد آزمایشگاهی خواهند بود كه هر بار یك اتفاق جدید در آن، زمینه ورود به فضایی علمی ـ آموزشی را فراهم می‌كند. هر قسمت با داستانی شروع می‌شود، اتفاقی می‌افتد و به دنبال آن اتفاق استاد همه‌چی‌دون با كمك وسایل آموزشی یك موضوع علمی را توضیح می‌دهد.

 

این برنامه قرار است در 52 قسمت 10 دقیقه‌ای از آنتن شبكه 2 سیما پخش شود. شادور با بیان این‌كه كار پیش‌تولید را از دو هفته پیش شروع كرده‌اند، می‌افزاید: موضوعات علمی كه قرار است در این برنامه به آن بپردازیم نسبت به سال‌های پیش جدیدتر و تازه‌تر است. موضوعاتی مثل سیارات و ستاره‌ها، آب، گاز و نفت، عملكرد ماهواره‌ای و حتی توزیع انرژی هسته‌ای از جمله مسائل علمی است كه استاد همه‌چی‌دون برای بچه‌ها توضیح می‌دهد. قرار است پیمان فاطمی به عنوان مجری ـ بازیگر در این برنامه حضور داشته باشد.

 

«مسافرخانه رنگین‌كمان» مسافر می‌پذیرد

 

پنگول همان عروسك پررو و شلوغی است كه عید‌ها حسابی بچه‌ها را سرگرم می‌كند. حالا در نوروز 91 مصیب، پدر نیما مسافرخانه‌ای در جاده شمال می‌خرد و قرار است كسی از این موضوع خبردار نشود اما در اولین فرصت پنگول و پدربزرگ در ماشین پنهان و از ماجرای مسافرخانه مطلع می‌شوند. دایی نیز از داستان خبردار شده و او نیز خودش را به مسافرخانه می‌رساند و داستان با ورود هر مهمان آغاز می‌شود.

 

صالحی، نویسنده و كارگردان «مسافرخانه نوروزی» می‌گوید: داستان این برنامه كودكانه و عیدانه است. یعنی در هر برنامه به موضوعی مربوط به حال و هوا و رسم و رسوم عید می‌پردازیم. مثل سفره هفت سین، مهمانی رفتن، لباس عید و...

 

وی می‌افزاید: به غیر از بازیگران اصلی چون مهیار مجیب حق مقدم كه ایفاگر نقش مصیب و نیماست، داوود منفرد كه بازیگر نقش دایی است، هومن حاج‌عبداللهی که ایفاگر نقش پنگول و محمدرضا علیمردانی که بازیگر نقش قیتون است. بازیگرانی مهمان چون شهاب عباسی، بهنوش بختیاری، سیاوش مفیدی و ابراهیم شفیعی به برنامه اضافه شده‌اند.

 

كارگردان این مجموعه با بیان این‌كه مرحله تولید را از دیروز شروع كرده‌اند، می‌افزاید: این برنامه كه قرار است در 16 قسمت 60 دقیقه‌ای از 27 اسفند و در ساعت 3 بعدازظهر از شبكه تهران پخش شود، تا 13 فروردین ادامه دارد.

 

همچنین این برنامه، تركیبی از نمایش برنامه رنگین‌كمان به مدت 30 دقیقه، پخش مارتن به مدت 15 دقیقه و نمایشی با مشاركت پلیس راهور به مدت 15 دقیقه است.

 

عمو قناد با «فیتیله عیدا تعطیله» می‌آید

 

سه عموی فیتیله‌ای وقتی با عمو قناد در كنار هم كاری را اجرا كنند، حتما آن برنامه می‌تواند بسیار سرگرم‌كننده باشد.

 

ویژه برنامه‌های نوروزی این برنامه هر روز از ساعت 10:30 صبح تا 12 ظهر روی آنتن شبكه 2 سیما می‌رود.

 

سری جدید برنامه فیتیله‌ای‌ها به كارگردانی محمد مسلمی در ایام نوروز با بخش‌های جدید و متنوع همچون انیمیشن، نماآهنگ‌های عروسكی، فیتیل كلاسیك و كنسرت موشی برای كودكان پخش می‌شود.

 

از دیگر برنامه‌های گروه كودك و خردسال شبكه 2 سیما «نوروز ایرانی» است كه با اجرای امیرحسین مدرس و حسین رفیعی در ایام عید روی آنتن خواهد رفت.

 

«نوروز ایرانی» با بخش‌های متنوع و شاد در قالب 17 قسمت در ایام نوروز به معرفی اقلیم و فرهنگ اصیل ایرانی به كودكان این مرز و بوم می‌پردازد.«دانستنی‌ها» نیز عنوان برنامه دیگری از سری برنامه‌های نوروز است.

 

این برنامه به تهیه‌كنندگی پیمان شریفی با نگاهی علمی به شگفتی‌های بكر موجود در حوزه‌های هنری، تاریخی و علمی ایران زمین در قالب 10 قسمت از شبكه دوم پخش می‌شود.

 

«تن‌تن كارتن نوروزی» برنامه دیگری است كه گروه كودك و نوجوان شبكه 5 برای ایام نوروز تهیه كرده است كه قرار است با پخش كارتن‌های جذاب و غیرتكراری مانند فضایی‌ها، موجودات چهار چشم و... كودكان را سرگرم كند.... /jamejamonline.ir

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------