سریال پشت کوههای بلند



سریال پشت کوههای بلند,تصاویر سریال پشت کوههای بلند,داستان سریال پشت کوههای بلند

سریال پشت کوههای بلند

 

سریال پشت کوههای بلند

 شخصيت‌هاي خاطره‌انگيز سريال «روزي روزگاري» مثل حسام ‌بيگ، خاله و مرادبيگ از شنبه شب با يك مجموعه تلويزيوني جديد با عنوان «پشت كوه‌هاي بلند» به تلويزيون آمدند.

 

«پشت كوه‌هاي بلند» عنوان جديدترين سريال امرالله احمدجو است كه در قالب 50 قسمت 45 دقيقه‌اي ازشنبه ساعت 21 از شبكه سوم سيما پخش مي‌شود.

 

علاقه‌مندان به سریال پشت کوههای بلند مي‌توانند هر شب به جز پنجشنبه و جمعه‌ها شاهد پخش آن باشند. ضمن اين كه تكرار سریال پشت کوههای بلندساعت 14:30 روز بعد و خلاصه‌اش هر هفته جمعه‌ها ساعت 16 از شبكه 3 سيما پخش مي‌شود.

 

سریال پشت کوههای بلند فضايي طنز و انتزاعي و ساختاري اپيزوديك دارد؛ به اين معنا كه در هر قسمتش يك داستان مستقل اتفاق مي‌افتد.

 

 

سریال پشت کوههای بلند,تصاویر سریال پشت کوههای بلند,داستان سریال پشت کوههای بلند

سریال پشت کوههای بلند

 

بازیگران سریال پشت کوههای بلند

در سریال پشت کوههای بلند بازيگراني چون محمود پاك‌نيت، حسن اكليلي، انوشيروان ارجمند، فردوس كاوياني، آتش تقي‌پور، مهوش صبركن، عليرضا شجاع‌نوري، مهتاج نجومي، محمد فيلي، بهروز مسروري، فريدون سوراني، رحيم هودي و پرويز بزرگي نقش‌آفريني كرده‌اند.

 

سريال «پشت كوه‌هاي بلند» را نمي‌توان ادامه روزي روزگاري دانست، اما به‌دليل شباهت‌هاي زيادش مي‌تواند خاطره خوش آن سريال را در ذهن طرفدارانش زنده كند.

 

اصلي‌ترين شباهت اين دو سريال را بايد در شخصيت‌هاي مشتركشان جستجو كرد؛ شخصيت‌هايي كه حالا سنشان بيشتر شده و در موقعيتي جديد جلوي دوربين نقش‌آفريني مي‌كنند.

 

شخصيت حسام‌بيگ سريال روزي روزگاري، اينجا در نقش سامشاه ديده مي‌شود و بسيم‌‌بيگ با بازي محمد فيلي در اين سريال در نقش تلخك نقش‌آفريني مي‌كند. نقش خاله را هم قرار بوده ژاله علو بازي كند كه به دليل كهولت سن وي، اين نقش به مهتاج نجومي سپرده شده است.

 

همچنين شخصيتي به اين كار اضافه شده كه يادآور شخصيت زنده‌ياد خسرو شكيبايي در سريال روزي روزگاري است. نقش اين شخصيت را كه شيرخان نام دارد عليرضا شجاع‌نوري برعهده دارد.

 

توجه به ضرب‌المثل‌ها و اصطلاحات عاميانه در سریال پشت کوههای بلند

«پشت كوه‌هاي بلند» از جايي آغاز مي‌شود كه حسام‌بيگ با نام جديد سامشاه اكنون پادشاه شده و همراه با ملك خاتون (مهوش صبركن)، شمس وزير (انوشيروان ارجمند)، قشون‌سالار (آتش تقي‌پور) و ديگر خدم و حشم معمول پادشاهان از جمله تلخك دربار (محمد فيلي) براي تفرج، شكار و خوشگذراني به اصفهان مي‌آيد.

 

 

سریال پشت کوههای بلند,تصاویر سریال پشت کوههای بلند,داستان سریال پشت کوههای بلند

سریال پشت کوههای بلند

 

داستان سریال پشت کوههای بلند

حاكم دست‌نشانده سامشاه در اصفهان (حسن اكليلي) كه دور از چشمان سامشاه مي‌خواهد پادشاهي را از آن خود كند، با طراحي پيشكار (فريدون سوراني)، خواجه نعمان تاجر بزرگ اصفهان و كدخداي كوليباد (بهروز مسروري) را به دارالحكومه دعوت كرده تا با جلب حمايت آنها، طرح خود را عملي كنند. بعدها معلوم مي‌شود كه خواجه نعمان با غرق شدن كشتي‌هايش در مسير هند ورشكسته شده و كدخداي كوليباد هم آن سلحشور و جنگجويي كه تصور مي‌كردند، نيست.

 

سامشاه در انتظار پيشواز حاكم در نزديكي اصفهان اردو زده است و بنا به خلقيات خاصش و عادت دوران راهزني هنوز بيابان‌نشيني و چادرنشيني را به كاخ‌نشيني ترجيح مي‌دهد و به اين جهت كنار رودخانه زاينده‌رود اردوگاهي برايش علم مي‌شود. او حاضر نيست وارد شهر اصفهان شود و....

 

شباهت ديگر دو مجموعه اين است كه اغلب لوكيشن‌هاي سريال در همان لوكيشن اصلي روزي روزگاري تصويربرداري شده است.

 

امرالله احمدجو در گفت‌وگو با «جام‌جم» ويژگي شاخص «پشت كوه‌هاي بلند» را زبان اثر مي‌داند كه متاثر از فرهنگ فولكلوريك (محلي) است.

 

او مي‌گويد: در زمانه‌اي كه زبان فارسي از طرف زبان‌هاي خارجي مورد هجوم فراوان واقع شده است، من در «پشت كوه‌هاي بلند» سعي مي‌كنم به واسطه مطالعه ميداني، تحقيق و علاقه‌مندي واقعي به اصل زبان و آشنايي با حداقل‌هاي زباني، ضرب‌المثل‌ها و اصطلاحات عاميانه، مخاطب را به تفكر وادارم.اين كارگردان مضمون اصلي «پشت كوه‌هاي بلند» را همانند «روزي روزگاري» توجه دادن جامعه به اخلاقيات معرفي مي‌كند.

 

 

سریال پشت کوههای بلند,تصاویر سریال پشت کوههای بلند,داستان سریال پشت کوههای بلند

سریال پشت کوههای بلند


 

سایر عوامل سریال پشت کوههای بلند

امرالله احمدجو كارگرداني سريال‌هاي روزي روزگاري و تفنگ سرپر را در كارنامه دارد.ساير عواملي كه در اين سريال با احمدجو همكاري داشته‌اند عبارتند از:

 

مدير تصويربرداري پشت کوههای بلند: آبتين سهامي،

مدير توليد پشت کوههای بلند: شهاب علي‌بخشي،

تدوين  : مهدي جودي،

طراح صحنه و لباس سریال پشت کوههای بلند: محسن نوروزي،

طراحان چهره‌پردازي: حسان روناسي و شيوا پاك‌نيت،

موسيقي متن سریال پشت کوههای بلند: ماني جعفرزاده،

موسيقي صحنه: سينا فرزادي‌پور و بابك رجبي،

صدابردار سریال پشت کوههای بلند: حسين حجازي،

دستيار اول كارگردان: علي جودي،

برنامه‌ريزسریال پشت کوههای بلند: مجيد فاضلي،

عكس: حكيم عمادي و توكا احمدجو.

 

منبع:jamejamonline.ir

 

سریال پشت کوههای بلند+تصاویر



از بازیگران بیشتر بدانید

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------