آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

فیلمساز برجسته و برنده نخل طلای کن درگذشت

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی که با فیلم «کلاس» در سال ۲۰۰۸ برنده نخل طلای کن شد، در سن ۶۳ سالگی درگذشت. به گزارش ایسنا،‌…

دو مجوز برای دو کارگردان جوان و خوش آتیه



  اخبار فرهنگی ,خبرهای  فرهنگی,کارگردان

فیلمنامه های سعید روستایی و نیما جاویدی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز ساخت گرفتند.

شورای صدور پروانه ساخت با سه فیلمنامه در آخرین جلسه خود موافقت کرد.

 

در جلسه اخیر این شورا (پنجم آذرماه) با ساخت فیلمنامه «متری شیش و نیم» به تهیه‌کنندگی سیدجمال ساداتیان، کارگردانی و نویسندگی سعید روستایی با موضوع اجتماعی موافقت به عمل آمد. همچنین فیلمنامه های «طبیعت» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی حمید نخعی با موضوع کودک، «سرخپوست» به تهیه‌کنندگی مجید مطلبی، کارگردانی و نویسندگی نیما جاویدی با موضوع اجتماعی موافقت شورای ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند.

 

سعید روستایی، کارگردان جوان سینمای ایران که با استقبال مخاطبان و منتقدان از فیلم سینمایی «ابد و یک روز» به تیتر یک سینمای ایران در یکی دو سال گذشته تبدیل شده بود، دومین فیلم بلند سینمایی اش را با عنوان «متری شیش و نیم» قرار است بسازد. این فیلم اجتماعی را تهیه کننده مطرح سینما سیدجمال ساداتیان تولید می کند.

 

پیش از این اعلام شده بود درخواست پروانه ساخت دومین فیلم سعید روستایی با بازی شهاب حسینی و پیمان معادی و به تهیه کنندگی پیمان معادی داده شده است و به نظر می رسد شهاب حسینی و پیمان معادی بازیگران اصلی این پروژه باشند.

 

روستایی که پیش از «ابد و یک روز» با ساخت چند فیلم کوتاه موفق درخشیده بود در تلاش است تا به دور از حاشیه ها به زودی پیش تولید فیلم جدیدش را آغاز کند.

 

نیما جاویدی، دیگر کارگردان جوان که با فیلم «ملبورن» آغاز موفقی در سینمای ایران داشته است، توانست مجوز ساخت فیلمنامه جدیدش با عنوان «سرخپوست» را از شورای ساخت بگیرد و او نیز تصمیم دارد به زودی پیش تولید این فیلم را آغاز کند. 

 

اخبار  فرهنگی  -  عصر  ایران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------