علت منع دفن پیکر سیمین بهبهانی در کرج



اخبار,اخبارفرهنگی, سیمین بهبهانی


 اخبار فرهنگی - علت منع دفن پیکر سیمین بهبهانی در کرج

برخی از رسانه‌های معاند در روزهای اخیر اینگونه عنوان می‌کردند که عدم تدفین پیکر بهبهانی در امامزاده طاهر (ع) کرج به دلایل سیاسی بوده اما اظهارات مدیران اوقاف البرز نشان می‌دهد که دستور عدم دفن اموات در این آستان مقدسه از مدت‌ها قبل اتخاذ شده است.

به گزارش فارس، پس از اعلام درگذشت سیمین بهبهانی از شاعران معاصر کشورمان، اعضای خانواده‌اش اعلام کردند که بر اساس وصیت‌نامه وی می‌خواهند پیکر او را در امامزاده طاهر (ع) کرج دفن کنند.

این در حالی است که گفته می شود که چنین امکانی وجود ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صالحی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز در تاریخ 22 اردیبهشت سال جاری در دیدار با تعدادی از معتمدان محلی، هیئت امنای اماکن متبرکه و امامزادگان، اعضای شوراها و دهیاری‌های استان البرز گفته بود که " در تلاش هستیم که دیگر هیچ میتی در امامزاده‌های استان دفن نشده و از این فضای معنوی برای دفن اموات استفاده نکنیم."

همچنین در تاریخ چهارم اسفند ماه سال گذشته نیز حجت‌الاسلام محمد رایمند مدیر وقت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج به خبرگزاری فارس گفته بود " یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که از ابتدای حضورم در کرج دنبال کردم، این بود که امامزاده‌های این شهرستان تبدیل به مکانی برای دفن اموات نشوند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج افزود: یکی از مشکلاتی که در گذشته داشتیم، مربوط به دفن اموات در محدوده امامزاده‌ها بود که این امر به طور کامل در کرج برچیده شده است.

رایمند گفت: قبرستان‌داری وظیفه شهرداری و سازمان آرامستان‌ها است و باید از فضای معنوی و ارزشی امامزاده‌ها برای جذب جوانان و کارهای فرهنگی و معنوی استفاده شود.

وی تاکید کرد: در راستای تحقق این اهداف، مدتی است که زمین امامزاده‌ها برای دفن اموات به هیچ عنوان اختصاص داده نمی‌شود."

برخی از رسانه‌های معاند در روزهای اخیر اینگونه عنوان می‌کردند که عدم اجازه تدفین سیمین بهبهانی در امامزاده طاهر (ع) کرج به دلایل سیاسی بوده، اما اظهارات گذشته مدیران اوقاف استان البرز و شهرستان کرج نشان می‌دهد که این دستور از مدت‌ها قبل و حتی سال گذشته اتخاذ شده است.


 اخبارفرهنگی - فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------