الی اسمیت برنده جایزه کتاب بیلیز شد



اخبار,اخبارفرهنگی,  الی اسمیت

الی اسمیت با کتاب «هر دو بودن» جایزه ادبیات داستانی زنان را از آن خود کرد.

به گزارش خبرآنلاین، داوران کتاب «هر دو بودن» را اثری درخشان، سرشار از استعاره و دقیق خواندند. اسمیت که از بردن اینکه جایزه به وضوح بهت زده شده بود، در طول مراسمی که شب چهار‌شنبه 3 ژوئن در لندن برگزار شد، جایزه 30 هزار پوندی خود را دریافت کرد. او پس از دریافت جایزه‌اش گفت : «باور کردنی نیست، لحظه باشکوهی است و من احساس فوق‌العاده‌ای دارم.»

اسمیت برای دریافت این جایزه با نویسندگانی همچون ریچل کاسک، سارا واترز و آن تایلر به رقابت پرداخت. این نویسنده اعلام کرد که در ماه جولای کار بر روی یک رمان تازه را بر اساس یک ایده 20 ساله آغاز خواهد کرد، او این کار یک چالش کاملاً متفاوت خواند.

رئیس هیات داوران «هردو بودن» را روایتی از عشق و غم خواند و گفت : « در این رمان درخشان و دقیق، دنیای جدید و قدیم با یکدیگر ملاقات کرده و به گفتگو می‌نشینند.»

«هر دو بودن» پیش از نیز چندین جایزه ادبی را از آن خود کرده و بدین صورت در دنیای ادبیات برای خود جایگاهی کسب کرده بود. اسمیت در آگوست 1962 در اسکاتلند متولد شده، و هم‌اکنون در کمبریج زندگی می‌کند.از او علاوه بر داستان‌های بلند تا کنون چهار مجموعه داستان کوتاه نیز به انتشار رسیده است. الی اسمیت گفته بود که ایده داستان «هر دو بودن» پس از دیدن یک نقاشی سبک فرسکو در سال 2013 به ذهنش خطور کرده است.

سال گذشته ایمیر مک‌براید نویسنده ایرلندی با کتاب «دختر یک چیز نیمه‌ شکل‌یافته است» این جایزه را از آن خود کرده بود.


 اخبار فرهنگی  - خبر  آنلاین  
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------