سریال افعی تهران ، قاتل سریالی در نمایش خانگی



سریال افعی تهران

 

افعی تهران به نویسندگی پیمان معادی ، تهیه کنندگی جواد فرحانی و کارگردانی سامان مقدم در شبکه نمایش خانگی در حال پخش است که سریال افعی تهران دومین همکاری پیمان معادی و سامان مقدم پس از فیلم کافه ستاره محسوب می شود.

 

داستان سریال افعی تهران :

ماجراهای منتقد و کارگردان سینما به اسم آرمان بیانی است که میان سینماگران و اهالی تئاتر شناخته شده اما با وجود علاقه‌ای که به فیلمسازی دارد، تا پنجاه سالگی موفق به ساخت هیچ فیلمی نشده است ، او درگیر پرونده قتلی با نام افعی تهران میشود.افعی تهران نام قاتلی ست که خبرنگاران و رسانه ها انتخاب کردند چرا که قاتل قربانی را اول مسموم کرده و سپس نظاره گر مردن آنها میشود.آرمان نه به خاطر شیوه قتل بلکه بخاطر دلیل شخصی قاتل پرونده افعی تهران را دنبال میکند، تمامی مقتول ها سابقه کودک آزاری داشتند و از آن جایی که آرمان بیانی خودش توسط پدرش مورد آزار و اذیت قرار میگرفت ، قصد دارد فیلم این قاتل را بسازد .

 

سریال افعی تهران

 

بررسی سریال افعی تهران :

فیلم با یک موضوع مرسوم و روزمره در صنعت سینما و سریال ( قاتل سریالی) رو به روست، موضوع قاتل سریالی که تلفیقی ست از معما ،ماجراجویی ، تعقیب و گریز و انتقام ،می تواند برای مخاطبان یک موضوع جالب و هیجان انگیز باشد اما وجه تمایز افعی تهران با دیگر آثار در زاویه دید نویسنده و کارگردان خلاصه میشود.

 

نویسنده به جای فرم های معمول ( زاویه دید از نگاه خود قاتل و یا پلیس) زاویه دید را به دست فیلمسازی سپرده است که میخواهد از روی پرونده ای که تهران را در آشوب و دلهره فرو برده فیلم بسازد، در کنار فیلم ساختنش با توجه به سابقه منتقد بودن و داشتن دانش کافی در زمینه فیلم و روانشناسی فیلم ،خیال میکند شباهت های رفتاری با افعی تهران دارد و او میتوانست به جای قاتل،قربانی را مسموم کند و قاتل به جای او فیلم هارا نقد کند.

 

در قسمت اول افعی تهران متوجه میشویم با یک اثری مواجه هستیم که شخصیت پردازی ها مهندسی شده و کاملا دارای پیشینه و پیش داستان استانداردی هستند.

فیلم ایرانی با ریشه روانشناختی و موضوع قاتلین سریالی،با وجود اینکه ماجرا محور هستند اما باید روند شخصیت پردازی آنها دقیق و بدون هیچ علامت سوال تکمیل شود چرا که ممکن است در طول داستان،شخصیت به مشکلات متعددی بربخورد و ذهن پرسش گر مخاطب را به سوال وادارد، در صورتی که سوال درباره خود شخصیت (نه ماجرا) به بت بست بخورد ذره ذره حفره های فیلم نامه نمایان میشود ،در قسمت اول افعی تهران به تمام سوال های فیلمنامه پاسخ داده شد. قهرمان آرمان بیانی ست و میخواهد براساس یک پرونده قتل اولین فیلم خودش را بسازد اما پلیس و ماموران دولت نمیخواهند آرمان به این پرونده نزدیک شود او اگر این سریال را نسازد نمیتواند به آرزویش ( ساختن فیلم قبل از پنجاه سالگی) برسد و ناکام می ماند.

 

تضاد رفتار های قاتل و انگیره او در سریال افعی بسیار شبیه به قاتلی سریالی در آمریکاست که او را یکی از محبوب ترین قاتل سریالی در امریکا میدانند چرا که افعی تهران همانند او قربانیانش سابقه کودک ازاری دارند، این امر میتواند به برانگیخته شدن عواطف مخاطبان (‌ایجاد احساس همذات پنداری ، هم دردی و من دردی ) کمک کند.

افعی تهران میتواند یکی از پروژه های موفق در شبکه سریال خانگی باشد.

 

سریال افعی تهران

 

عوامل و بازیگران سریال افعی تهران :

نویسنده : پیمان معادی ، کارگردان :‌سامان مقدم ، تهیه کننده :‌جواد فرحانی

مدیر فیلمبرداری: مرتضی غفوری، مدیر برنامه‌ریزی: علی شمس، مدیر صدابرداری: محمود خرسند

صداگذاری: ایرج شهرزادی، طراح صحنه: کامیاب امین عشایری، طراح گریم: ایمان امیدواری، طراح لباس: ندا نصر، تدوین: سیامک مهماندوست، موسیقی: امیر توسلی، مدیر تولید: امیر یمینی، منشی صحنه: دنیا

 

بازیگران : پیمان معادی، سحر دولتشاهی، آزاده صمدی، پژمان جمشیدی، مریلا زارعی، مهسا حجازی، بهادر مالکی، به‌آفرید غفاریان، نیلوفر کوخانی، تورج اصلانی، امیراحمد قزوینی، محمد صدیقی مهر، مجید جوزانی، ماهور نعمتی

 

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی سامان مقدم آن است که در مدت زمان فعالیت خود، هم در تلویزیون و هم در سینما حضور داشته است. سامان مقدم را باید بیشتر کارگردان سینما بدانیم چرا که پنجاه و سه درصد آثار وی سینمایی و چهل و هفت درصد آثارش تلویزیونی است. در واقع سامان مقدم از مجموع پانزده اثری که در کارنامه دارد، در هشت اثر در سینما با نام‌های فیلم نهنگ عنبر دو: سلکشن رویا، فیلم نهنگ عنبر، فیلم یک عاشقانه ساده، فیلم صدسال به این سالها، فیلم کافه ستاره، فیلم مکس، فیلم پارتی و فیلم سیاوش فعالیت داشته و درهفت اثر در تلویزیون با نام‌های سریال دیوار به دیوار دو ، سریال دیوار به دیوار، سریال قلب یخی (فصل سوم)، سریال شمس‌العماره، سریال شاه‌کلید، سریال پریدخت و سریال همراز فعالیت داشته است.

و اما

پیمان معادی کارش را با نوشتن فیلمنامه آغاز کرد.اولین تجربه وی نوشتن فیلمنامه فیلم آواز قو در سال 1379 بود او همچنان می نوشت تا اینکه با اصغر فرهادی آشنا شد، این آشنایی که ابتدا برای نوشتن فیلمنامه بود با پیشنهاد بازیگری از طرف اصغر فرهادی، پیمان را وارد گود بازیگری در فیلم درباره الی کرد.

 

فیلمنامه های نوشته شده توسط او( به ترتیب سال ) :‌آواز قو ۱۳۷۹ ، عطش ۱۳۸۲، کما ۱۳۸۲،کافه ستاره ۱۳۸۴،شام عروسی ۱۳۸۵ ،برف روی کاج ها ۱۳۹۰ ، بمب یک عاشقانه

 

زمان پخش : افعی تهران هر چهارشنبه ساعت هشت صبح از شبکه نمایش خانگی پخش می شود 

به بهانه پخش سریال افعی تهران بپردازیم به فیلم هایی که درباره قاتلین سریالی ساخته شده :

شماره یک : عطر: قصه یک آدمکش به کارگردانی تام تیکور، داستان ژان باپتیست گرنوئیل (بن ویشاو) را روایت می‌کند، مرد جوانی که در قرن ۱۸ میلادی در فرانسه زندگی می‌کند. ژان باپتیست با داشتن حس بویایی قوی و فرصتی برای یادگیری هنر عطرسازی، میل عجیبی به شکار و استخراج ذات باکره‌های جوان و زیبا پیدا دارد. بنابراین به زودی، زمانی که ژان باپتیست افکار خود را به واقعیت تبدیل می‌کند.

 

شماره دو : روانی آمریکایی کالبد شکافی کمدی و خونین از مردانگی سمی است که از طریق شخصیت پاتریک بیتمن (کریستین بیل) هدایت می‌شود. بیتمن یک مدیر اجرایی موفق، با ظاهری جذاب و شرکتی است که همانطور که کارش ایجاب می‌کند، شب‌های یک دیوانه قاتل است، سیاست خشک و خنده دار شرکتی و تصویری خاردار از کارگران ثروتمند وال استریت و دوستانشان این فیلم انتقادی را به طنز تبدیل می‌کند.

 

شماره سه : من شیطان را دیدم ، لی بیونگ هون نقش یک مامور سرویس مخفی را بازی می‌کند که در جستجوی قاتلی است که سر همسرش را از تن جدا کرده است. قاتل، جانگ کیونگ چول (چوی مین سیک)، یک شیطان واقعی است. شرارت‌ها و رفتارهای او این شخصیت را در زمره خوارترین و پست‌ترین انسان‌های قابل تصور قرار می‌دهد. در غیرقابل پیش بینی بودن اعمال او هیجان و لذتی سادیستی از بازی وحشتناک گرفتن و رها کردن او با دشمنی ناشناس وجود دارد.

 

شماره چهار : غیر قابل رد یابی ، داستان این فیلم با بازی دایان لین و کالین هنکس در نقش ماموران اف بی آی از بخش جرایم سایبری، پیرامون ماجرایی است که به طور ناگهانی این دو مامور را درگیر پرونده‌ای وحشتناک تر از آن چیزی می کند که هر یک از آنها می‌توانستند پیش بینی کنند. یک قاتل سریالی قتل‌های وحشتناک خود را به صورت زنده در وب پخش می‌کند؛ و این همه ماجرا نیست. هر چه تعداد افراد کشته شده بیشتر باشد، قربانیان او سریعتر می‌میرند.

 

شماره پنج : آدمکش ها ، یکی از قاتل‌ها یک کارمند مالی ژاپنی است که در نقش یک قاتل شکنجه آور به نام نومورا ظاهر می‌شود. نومورا (کازوکی کیتامورا) یک شخص بی ادعا و در ظاهر متین است، او به طور ویژه‌ای دیوانه است ،اما روزی ضبط ویدیویی از آخرین ثانیه‌های زندگی یک مرد، نومورا را با بایو (اوکا آنتارا) روزنامه‌نگار قاتل مرتبط می‌کند و نومورا تلاش می‌کند تا بایو را در مسیر انتقام‌جویی از سیاستمداران کثیفی که حرفه‌اش را خراب کردند، راهنمایی کند.

 

شماره شش : هیولا ، زندگی آیلین وورنوس را به تصویر می‌کشد که عمیقاً در درک روحیات خود تلاش می‌کرد و از افسردگی رنج می‌برد که همین شکاف شخصیتی و هویتی او را به اعمال شنیع سوق می‌داد. این فیلم شامل یک روایت تکان‌دهنده است و با وجود اینکه او یک هیولا به حساب می‌آید، اما بینندگان نمی‌توانند حسی نسبت به زن آسیب دیده‌ای که از اساس قاتل مردان است، نداشته باشند.

 

شماره هفت : سکوت بره ها، کلاریس استارلینگ(جودی فاستر) یک مأمور کم‌تجربه‌ی اف‌بی‌آی است که باید از «هانیبال لکتر» (آنتونی هاپیکنز)، یک روان‌پزشک و قاتل باهوش اما بی‌رحم کمک بگیرد تا بتواند قاتل زنجیره‌ای دیگری که زنان را زنده‌زنده پوست می‌کند، دستگیر کند.

 

شماره هشت : خاطرات قتل ، داستان فیلم در سال ۱۹۸۶ در کرهٔ جنوبی آغاز می‌شود. جایی که برای دومین بار جسد دختری با دست و پای بسته، و در حالی که مورد تجاوز قرار گرفته پیدا می‌شود. دو کارآگاه پلیس محلی خشن و جوان، مأمور رسیدگی به این پرونده شده و بدون هیچ ترفند خاصی، تنها با شکنجه و بازجویی مظنونین، در کارشان جلو می‌روند. تا اینکه یک کارآگاه حرفه‌ای از سئول می‌آید تا به آن دو در تحقیقات کمک کند. بعد از پیدا شدن سومین جسد زن، آن‌ها سرنخ‌هایی از این قاتل سریالی به دست می‌آورند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024