آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

انتقاد اتحادیه اروپا از سیاستهای تجاری و اقتصادی آمریکا



اخبار,اخبار اقتصادی,اتحادیه اروپا و آمریکا

کمیسیون اتحادیه اروپا در گزارشی با بیان اینکه پیش بینی خود از رشد اقتصادی اعضای اتحادیه اروپا را کاهش می دهد، از دولت ترامپ به خاطر راه انداختن جنگ تجاری انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، کند شدن رشد اقتصادی در منطقه یورو، همه کشورهای این منطقه را تحت تاثیر قرار خواهد داد اما ایتالیا بیشترین آسیب را خواهد دید و کمترین نرخ رشد اقتصادی را در بین کشورهای اروپایی خواهد داشت. به گفته اتحادیه اروپا، علت اصلی این کاهش رشد اقدامات دولت ترامپ در اعمال تعرفه های وارداتی، افزایش بهای نفت و صعودی شدن نرخ تورم است.

 

متوسط نرخ رشد کشورهای عضو منطقه یورو در سال ۲۰۱۸ معادل ۲.۱ درصد ارزیابی شده است که کمتر از پیش بینی ۲.۳ درصدی قبلی و رشد ۲.۴ درصد سال گذشته به شمار می رود. والدیس دومبروسکیس- نائب رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا - در همین رابطه گفت: کاهش رشد تولید ناخالص داخلی که از ماه می آغاز شده، نشان دهنده محیط نامطلوب بیرونی و افزایش تنش های تجاری با آمریکا است که هزینه آن را رشد اقتصادی خواهد پرداخت.

 

پیر موسکوویچ- کمیسر اقتصادی اتحادیه اروپا - نیز گفت: جنگ تجاری هیچ برنده ای نخواهد داشت و به همه آسیب خواهد زد.

 

به گفته کمیسیون اتحادیه اروپا، انتظار می رود رشد اقتصادی آلمان و فرانسه به عنوان بزرگ ترین اقتصادهای اروپا، امسال و سال‌ آینده کاهش یابد. رشد اقتصادی فرانسه در دو سال پیش رو ۱.۷ درصد پیش بینی شده است که کمتر از رشد ۲.۲ درصدی سال گذشته است. در آلمان نیز پیش بینی ها حاکی از رشد ۱.۹ درصدی در سال جاری و ۲.۱ درصدی در سال بعد است که از رشد ۲.۲ درصدی سال گذشته کمتر خواهد بود.

 

انتظار می رود ایتالیا با رشد ۱.۳ درصدی، کمترین نرخ رشد را در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا داشته باشد. این رشد سال آینده از این هم کمتر خواهد بود و به ۱.۱ درصد می رسد. تنها نام انگلیس در کنار ایتالیا به عنوان کشورهای با نرخ رشد کم دیده می شود و انتظار می رود رشد اقتصادی این کشور در سال جاری تنها ۱.۳ درصد باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------