آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: «ارز مسافرتی» موجب دلالی و رانت‎خواری شده است



اخبار,اخبار اقتصادی,ارز مسافرتی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کسانی که برای گردشگری به خارج از کشور سفر می‌کنند، باید ارز را با نرخ آزاد تهیه کنند.

به گزارش تسنیم، رحیم زارع گفت: کسانی که علاقه مند هستند برای گردشگری به خارج کشور سفر کنند، باید ارز مورد نیازشان را با نرخ آزاد تهیه کنند و در این باره بانک مرکزی باید چاره اندیشی کند.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به محدودیت منابع ارزی موجود و ضعف در مدیریت حوزه ارزی تاکید کرد: هیچ ضرورتی به پرداخت ارز مسافری وجود ندارد.

 

وی در عین حال به ضرورت تامین ارزهای دانشجویی، حوزه بهداشت و بیماران، صادرکنندگان و تولیدکنندگان اشاره کرد و­ افزود: باید در تخصیص ارز از منابع محدود موجود به دقت اولویت گذاری کنیم.

 

نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید با بیان مصداقی از سودجویی های موجود از ارز مسافری گفت: در حال حاضر برخی سودجویان با تهیه بلیت رفت و برگشت ارزان برای متقاضیان سفر، سود خوبی از طریق خرده دلالی ها به دست می آورند.

 

وی تصریح کرد: به عنوان مثال این افراد از متقاضیان سفر به ترکیه 500 یورو ارز دولتی دریافت می کنند و با صرف هزینه های پایین بلیت رفت و برگشت و پرداخت یک میلیون تومان خرجی سفر، 4 میلیون تومان سود به دست می آورند که باید جلوی این سوء استفاده ها گرفته شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------