آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

امیدواری فرانسه برای تحویل ۸ فروند هواپیما به ایران



اخبار,اخبار اقتصادی,برونو لومر

وزیر دارائی فرانسه ابراز امیدواری کرد بتواند پیش از ۶ آگوست برای ارسال هواپیماهای ATR به ایران از آمریکا مجوز بگیرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، «برونو لومر» (Bruno Le Maire) وزیر دارائی فرانسه در اظهاراتی ابراز امیدواری کرد بتواند پیش از ششم آگوست برای انتقال هواپیماهای حمل و نقل منطقه‌ای (ATR) به ایران، از آمریکا مجوز دریافت کند.

 

وی با اعلام این خبر گفت: این هواپیماها قرار بود تا پیش از روز ششم آگوست (۱۵ مرداد) سال جاری تحویل داده شوند. آن ها هواپیمایی هستند که به طور مشترک توسط شرکت فرانسوی ایرباس و شرکت ایتالیایی «لئوناردو فین‌مکانیکا» ساخته می‌شود.

 

وی در ادامه افزود: این هواپیما یکی از پیشرفته‌ترین هواپیماهای توربو ملخ‌دار در جهان است که برای جابجایی کمتر از ۹۰ مسافر طراحی شده است.

 

«برونو لومر» اضافه کرد: هفته‌ هاست من مشغول مذاکره با همتای آمریکایی‌ خود استیو منوچین هستم و امید دارم در مورد برخی مسائل مربوط به شرکت های تجاری فرانسوی از سوی طرف آمریکایی گشایشی حاصل شود.

 

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ۸ ماه مارس سال جاری میلادی (۱۸ اردیبهشت) به بهانه های واهی و به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد و تهدید کرد که تحریم های واشنگتن علیه تهران که بر اساس توافق مذکور در زمان دولت قبلی این کشور تعلیق شده بود را بازمی گرداند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------