آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

توضیحات رئیس اتاق بازرگانی آبادان درباره خروج شرکت هواپیمایی ایر‌عربیا‌



اخبار,اخبار اقتصادی,هواپیما

رئیس اتاق بازرگانی آبادان درباره اینکه آیا قصد خروج شرکت هواپیمایی ایر عربیا از آبادان صحت دارد، گفت: قصد این شرکت هواپیمایی تنها برای خروج از آبادان نیست و در اصفهان نیز چنین تصمیمی گرفته است.

به گزارش تسنیم، مسعود خیاط زاده در نشست خبری که امروز در محل اتاق بازرگانی آبادان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اولین برنامه‌های ما معرفی اتاق بازرگانی آبادان به مردم بود چراکه این اتاق پیش‌تر در حد صدور و معرفی کارت بازرگانی شناخته می‌شد درحالی‌که اتاق‌های بازرگانی نقش بسیار مهمی در اتفاقات اقتصادی کشور دارند.

 

وی افزود: اتاق‌های بازرگانی نقش حاکمیتی و اجرایی  ندارند و بیشتر نقش مشورتی را ایفا می‌کنند و این دولت است که باید ادامه کار را بدهد و زیرساخت‌های لازم را ایجاد کند.

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن آبادان عنوان کرد: در دو سال اخیر توانستیم علاوه بر دعوت از هیئت‌های تجاری به منطقه هیئت‌هایی را باهدف ایجاد راهکارهایی بر بستر ایجاد اشتغال به کشورهای دیگر اعزام کنیم.

 

خیاط زاده در پاسخ به این پرسش که آیا قصد خروج شرکت هواپیمایی ایر عربیا از آبادان صحت دارد، بیان کرد: قصد این شرکت هواپیمایی تنها برای خروج از آبادان نیست و در اصفهان نیز چنین تصمیمی گرفته است.

 

وی افزود: هرچند بهانه آن‌ها برای رفتن مسائل ارزی و کمبود مسافر بود که در حال رایزنی با سازمان منطقه آزاد اروند هستیم تا بخشی از خسارت‌های ناشی از کمبود مسافر در پروازهای این شرکت جبران شود و در آبادان بماند.

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن آبادان گفت: از روز اول تلاش داشتیم تا کارت بازرگانی فقط برای افراد مرتبط و بازرگانان صادر شود و برای دیگر افراد متقاضی به‌جای کارت بازرگانی، کارت عضویت اتاق بازرگانی صادر شود.

 

وی با اشاره به استقرار دستگاه ایکس ری در مرز شلمچه، عنوان کرد: امیدواریم در روزهای آینده به دلیل اینکه صادرات از مرز چذابه کمتر شده شاهد افزایش صادرات از منطقه آزاد اروند و مرز شلمچه باشیم.

 

خیاط زاده افزود: نوسانات ارز معضل و چالشی را در کشور ایجاد کرده و دولت نیز تا حدودی در این مسئله دخیل بوده است. به‌عنوان‌مثال بستن صرافی‌ها مشکل را بیشتر کرده چراکه صرافی‌ها واسطی در صادرات و واردات هستند.

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن آبادان افزود: با بسته اقتصادی که دولت ارائه داده است این موضوع حل‌شده و صرافی‌ها مجدداً آغاز به کار می‌کنند.

 

وی بابیان اینکه دلال‌های دوره‌گرد ارزی که در خیابان‌های آبادان اقدام به خریدوفروش ارز می‌کنند وجهه خوبی به شهر نمی‌دهند، اعلام کرد: امیدوارم جلوی این موضوع گرفته شود هرچند با باز شدن صرافی‌ها  این موضوع تا حد زیادی حل می‌شود.

 

خیاط زاده اظهار داشت: کلاس‌های آموزشی در طول سال باهدف ارتقا دانش افراد و عموم مردم با کسب‌وکار و ارتقاء سطح فعالیت‌های اقتصادی در شهر به‌صورت رایگان برگزار می‌کنیم که معادل این کلاس‌ها در دیگر مناطق غیر رایگان بوده است و تا 200 هزار تومان به ازای هر فرد هزینه دریافت کرده‌اند.

 

وی افزود: شورای سیاست‌گذاری اقتصادی نیز برای اولین بار ایجاد شد که اتاق بازرگانی آبادان عضو این شورا است. یکی از پیشنهادات ما برای استفاده از مزیت‌های منطقه در این شورا پیشنهاد کاهش تعرفه‌های گمرکی بوده است.

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن آبادان افزود: در این شورا که رئیس آن در هر استان، استاندار و دبیر آن اتاق‌های بازرگانی شهرستان‌ها هستند معضلات اقتصادی را به‌جای اینکه به پایتخت بروند و فرآیندی زمان‌بر را برای بررسی طی کنند در این شورا و به‌سرعت بررسی‌شده و دستور اقدامات لازم صادر می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------