آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

معاون حمایت از مشاغل وزارت کار: اعتراض کارگران فولاد صنفی است/ آزادی تمام کارگران بازداشت شده پیگیری می‌شود



اخبار,اخبار اقتصادی,کریم یاوری

نماینده وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در رسیدگی به بنگاه‌های مشکل‌دار با تاکید بر اینکه اعتراضات اخیر کارگران صنفی بوده و نباید جنبه سیاسی به آنها داد، از پیگیری دستور وزیر کار برای آزادی تمام کارگران بازداشت شده خبر داد.

کریم یاوری، نماینده وزیر تعاون  کار و رفاه اجتماعی در رسیدگی به بنگاه‌های مشکل‌دار در گفت‌وگو با فارس گفت: عموم کارگران کشور در زمره وفادارترین اقشار به نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و هستند و کارگران کشت و صنعت هفت تپه و گروه ملی فولاد اکثرا از خانواده ایثارگران بوده و بعضا از جانبازان، آزادگان و خانواده معظم شهدا هستند.

 

وی ادامه داد: تجمعات انجام شده در چند هفته گذشته توسط این عزیزان صرفا جنبه صنفی داشته وبرای دستمزد و حقوق قانونی صورت پذیرفته است.

 

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار تاکید کرد:‌این وزارتخانه اعتقاد راسخ دارد که مشکلات صنفی نباید جنبه امنیتی و سیاسی پیدا کند و تمامی مسئولان کشوری و استانی به این امر اعتقاد دارند؛‌موضوع اعتراضات کارگران صرفا صنفی بوده و باید نسبت به حقوق و مزایای کارگران و معیشت خانواده آنان توجه لازم و مؤثر به عمل آید.

 

وی تاکید کرد: رسانه‌های معاند بیگانه هر بار می‌خواهند از تجمعات کارگری سوءاستفاده کنند تیر آنها به فولاد آهنین گروه‌های ملی فولادها در کشور برخورد و کمانه کرده و چشم آنها را کور می‌کند.

 

به گفته وی بنا بر دستور وزیر کار آزادی تمام کارگران بازداشت شده فولاد در دست پیگیری است که تاکنون تعدادی از آنها آزاد شده و تا آزادی تمام کارگران موضوع پیگیری می‌شود.

 

یاوری همچنین گفت:‌بانک ملی باید شرایط را درک کرده و بدون فوت وقت و بروکراسی اداری و بانکی مواد اولیه مورد نیاز گروه ملی فولاد را برای تولید مستمر فراهم کند و در این کار هیچ کوتاهی قابل پذیرش نیست.

 

وی تاکید کرد: در شرایط جنگ اقتصادی کارگران،‌کارآفرینان و کارفرمایان در صف اول و خط مقدم قرار دارند، پشتیبانی و حمایت از آنها ضرورت اجتناب ناپذیر است.

 

وی ادامه داد: حمایت از کارگران برای پایداری تولید، حفظ حیات اقتصادی بنگاه‌ها و تثبیت مشاغل موجود از اهم وظایف اداره کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------