آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

ایرباس: تحویل هواپیما به ایران دیرتر از موعد مقرر انجام می‌شود



اخبار,اخبار اقتصادی,هواپیما

مدیر فروش «ایرباس» پیش‌بینی کرد تحویل ده‌ها هواپیمای این شرکت هواپیماسازی به ایران دیرتر از موعد مقرر انجام شود.

به گزارش فارس، مدیر فروش «ایرباس» روز دوشنبه پیش‌بینی کرد تحویل ده‌ها هواپیمای این شرکت هواپیماسازی به ایران انجام خواهد شد، اما انجام مبادلات مالی آن احتمالاً بیش از برنامه‌ریزی‌های قبلی زمان خواهد برد. 

 

ایران بعد از توافق هسته‌ای با گروه موسوم به 1+5 از دو شرکت بزرگ هواپیماسازی بوئینگ و ایرباس سفارش خرید ده‌ها هواپیما را داده است. 

 

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به شدت از توافق هسته‌ای برجام انتقاد کرده است. او روز جمعه از شریکان آمریکا در اروپا خواست آنچه به گفته وی «نقائص وحشتناک» برجام است را اصلاح کنند. 

 

شرکت اروپایی «ایرباس» و رقیب آمریکایی‌اش، «بوئینگ» توافق  کرده‌اند مجموعاً 180 هواپیمای مسافربری به شرکت هواپیمایی حامل پرچم ایران، «ایران‌ایر» تحویل دهند. ترامپ می‌تواند مجوز فروش این هواپیماها به ایران را باطل کند.  

 

علی‌رغم این، «جان لیهی»، مدیر فروش ایرباس در مصاحبه با «رویترز» پیش‌بینی کرد که تحویل این هواپیماها به ایران انجام خواهد شد. وی گفت: «من فکر می‌کنم آن معاملات انجام خواهند شد، اما نه بر اساس برنامه‌ریزی زمانی اولیه.»

 

وی ادامه داد: «ما باید ساز و کارهای تأمین مالی آن را فراهم کنیم؛ آنها باید پیش‌پرداخت قبل از تحویل هواپیما را در نظر بگیرند.»

 

ایرباس تا کنون سه فروند هواپیما به ایران تحویل داده است. 

 

بانک‌های بین‌المللی گفته‌اند بی‌میلی نهادهای بین‌المللی غربی برای انجام تراکنش‌های مربوط به ایران  تجارت با این کشور را علی‌رغم رفع برخی تحریم‌ها ذیل «برجام» دشوار کرده است. 

 

شرکت ایرباس در دولت قبلی آمریکا موفق شد از وزارت خزانه‌داری این کشور مجوز صادرات هواپیما به ایران را بگیرد. این مجوزها اوایل دهه بعد باطل می‌شوند و ایرباس بایستی در آن زمان، بار دیگر مجوزهای خود را تمدید کند. 

 

دیپلمات‌ها به رویترز گفته‌اند فرایند صدور یا تمدید مجوزها، به دلیل ابهام‌ها در سیاست آمریکا در قبال ایران روال کندتری داشته است.

 

«لیهی» که قرار است ماه آینده از سمتش بازنشسته شود خاطرنشان کرد ایرباس درباره ساخت هواپیما برای ایران قبل از دریافت پیش‌پرداخت، محتاط عمل خواهد کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------