محمد کاظمی: یارانه افراد غیرمستحق قطع می‌شود



اخبار,اخبار اقتصادی,محمد کاظمی

نائب رئیس کمیسیون قضایی و ‌حقوقی مجلس با اشاره به ارجاع مجدد لایحه بودجه سال ۹۷ به‌کمیسیون تلفیق،گفت: در این کمیسیون به دولت اجازه داده شد که به تدریج ظرف ۳ یا ۴ ماه اوایل سال ۹۷ یارانه افراد غیر مستحق را پرداخت نکند.

محمد کاظمی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اینکه این اقدام دولت با وسعت سنجی و بررسی دقیق وضعیت مالی خانواده‌هایی که واقعا مستحق دریافت یارانه نیستند صورت می‌گیرد اظهار داشت: در یکی از بند‌های این ‌مصوبه تاکید شده که یارانه کسانی که تحت پوشش نهادهای کمیته امداد، بهزیستی بوده و در روستا‌ها و‌حاشیه شهر‌ها زندگی می‌کنند به هیچ ‌عنوان قطع نمی‌شود.

 

وی از دیگر تغییرات لایحه بودجه پس از ارجاع مجدد به کمیسیون تلفیق به پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان اشاره کرد و افزود: در این زمینه مبلغ 5 هزار میلیارد تومان به وزارت آموزش و ‌پرورش برای پرداخت مطالبات به فرهنگیان بازنشسته در سال آینده تخصیص یافت.

 

کاظمی گفت: همچنین نمایندگان مجلس بحث‌هایی در خصوص افزایش قیمت حامل‌های انرژی مطرح کرده ‌بودند که در کمیسیون تلفیق مصوب نشد.

 

نماینده‌ مردم ‌ملایر در مجلس شورای اسلامی از دیگر تغیبرات انجام شده در لایحه بودجه به‌کاهش 30 درصدی بار بدهکاری دولت در سال آینده اشاره کرد و افزود: دولت در لایحه پیشنهاد داده بود که بتواند با استفاده از اوراق قرضه بدهی‌های خود را بپردازد که با توجه به اینکه با این امر بار بدهکاری دولت در سال آینده را افزایش می‌داد، کمیسیون 30، درصد از مبلغ پیشنهادی دولت را کاهش داد و برای جبران از اعتبارات برخی حوزه‌ها کم کرد.

 

نائب رئیس کمیسیون قضایی و‌ حقوقی مجلس یکی دیگر از مشکلات اساسی را مطالبات سنگین سازمان تامین اجتماعی از دولت عنوان‌کرد و گفت: با توجه به اینکه سازمان تامین اجتماعی یک‌ خانواده چند ‌میلیون نفری بوده و دولت باید درصدی از حق بیمه بیمه‌شدگان این سازمان را پرداخت کند اما متاسفانه به لحاظ وضعیت بد مالی چندین سال است‌ که دولت نتوانسته حتی مبلغ کوچکی از این بدهکاری را پرداخت کند.

 

وی با تاکید بر اینکه این بحث در کمیسیون تلفیق مطرح شد و نمایندگان به دنبال راهکار و پیشنهادی برای پرداخت این بدهکاری و نجات سازمان‌ تامین اجتماعی از حالت ورشکستگی بودند تصریح کرد: خوشبختانه مقرر شد با واگذاری بخش‌های از انرژی شامل اکتشاف، تولید و فروش در سال آینده یک امتیازی برای دولت ایجاد شود تا بتواند مطالبات خودش را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند.

 

نماینده ملایر یکی دیگر از مشکلات را پرداخت بدهکاری دولت به پیمانکارانی که در کارهای عمرانی و ساخت‌وساز با دولت قرارداد همکاری داشتند و‌ چندین سال بود که دولت نتوانسته بدهی آنها را پرداخت کند دانست و افزود: از طرفی با توجه به اینکه خود این پیمانکاران نیز به بانک‌ها بدهی دارند و هر روز نیز با نرخ‌های بهره‌ بالا مبلغ این بدهکاری‌ها افزایش می‌یافت در کمیسیون تلفیق مصوب شد به‌جای اینکه دولت بدهکاری خود به پیمانکاران را بپردازد بدهی آنها به بانک‌ها را پرداخت کند.

 

کاظمی با اشاره به در پیش رو بودن ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر نیز ضمن تبریک و گرامیداشت این ایام به ملت سرافراز ایران اسلامی بیان‌کرد: ایام دهه فجر یادآور روزهای ایثار، شهادت و از جان‌گذشتگی ملت ایران برای دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب است.

 

وی تصریح کرد: امروز نیز بعد ازگذشت 39 سال از پیروزی نظام ‌مقدس جمهوری اسلامی و به دست آوردن دستاوردهای مهمی در زمینه‌های علمی، عمرانی، صنعتی، نظامی و غیره باید قدردان باشیم و با وحدت و همبستگی در جهت حفظ این دستاوردها و توسعه‌ و اقتدار بیشتر ایران اسلامی و نظام ‌مقدس حرکت کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه مسئولان و‌ کسانی که دوران قبل از پیروزی انقلاب را به خاطر دارند باید در موقعیت‌های مختلف و به ویژه ایام دهه فجر این جریانات را برای نسل‌های دوم‌ و سوم انقلاب بیان‌کنند و بگویند در آن زمان کشور ما تبدیل به ژاندارم خلیج فارس شده بود و‌هیچگونه استقلال و افتخاری در مباحث علمی، آموزشی و پیشرفت و‌ توسعه‌ای در زمینه‌های آموزش و ‌دانشگاه در کشور وجود نداشت اما امروز به نعمت انقلاب و‌ نظام‌ مقدس جمهوری اسلامی در همه زمینه‌ها بیش از 1500 درصد رشد داریم و آمار و ارقام به درستی این پیشرفت و‌ توسعه کشور را نشان می‌دهد.

 

نماینده‌ مردم‌ ملایر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز همه مسئولان و‌ کارگزاران نظام‌ مقدس جمهوری اسلامی تلاششان این است که سرافرازانه اهداف انقلاب را پیش ببرند و این کشور را به روزهای اوج، توسعه و‌پیشرفت برسانند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------