آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند

واردات لوازم خانگی پیرو محدودیت‌های ارزی از سال 1397 ممنوع شد و همچنان ادامه دارد. گرچه رفته‌رفته حمایت از تولید بهانه‌…

خطرات استفاده از آهن آلات تقلبی را جدی بگیرید



تشخیص تیرآهن تقلبی از اصلی,خطرات استفاده از آهن آلات تقلبی,تشخیص تیرآهن اصل از تقلبی

 

آیا واقعا در بازار آهن آلات تقلبی عرضه می‌شوند؟ استفاده از این آهن آلات بی‌کیفیت چه خطراتی به همراه دارد؟ چگونه می‌توان این آهن آلات تقلبی را تشخیص داد؟

 آهن آلات در پروژه‌های عمرانی و ساختمانی زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به علاوه، برخی از این مقاطع فولادی در صنایع مختلف هم کاربردهای فراوانی دارند. به همین دلیل بازار معاملات این مقاطع همواره پر رونق و داغ است. همین موضوع باعث شده است که برخی از سودجویان آهن آلات تقلبی و بی‌کیفیت را روانه بازار کنند. بنابراین، اگر قصد خرید آهن‌آلات را دارید، بسیار مهم است که از کیفیت و اصالت این مقاطع فولادی اطمینان داشته باشید؛ چرا که در صورت به‌کارگیری این مقاطع، بدون شک سازه شما دیر یا زود دچار مشکلات و خسارات فراوانی خواهد شد. در ادامه قصد داریم بیشتر به راه‌های تشخیص آهن آلات تقلبی و خطرات استفاده از آن‌ها بپردازیم.

 

چرا نباید از مقاطع فولادی بی‌کیفیت استفاده کرد؟

با این که پاسخ این سوال مشخص است؛ اما به دلیل اهمیت فراوان موضوع نیاز است که دوباره تاکیدی روی آن داشته باشیم. برای ساخت پروژه‌های ساختمانی و شهری از انواع آهن آلات استفاده می‌شود. هدف از به‌کارگیری این مقاطع استحکام بخشی به قسمت‌های مختلف سازه است. به خصوص تیرآهن‌ها و میلگردها نقش اساسی و بسیار مهمی در میزان مقاومت ساختمان‌ها در برابر نیروهای جانبی ایفا می‌کنند. اگر این مقاطع فولادی کیفیت لازم را نداشته باشند، قطعا دیر یا زود به کل پروژه خسارت وارد می‌شود. این خسارت اگر قبل از تکمیل پروژه باشد، باعث اتلاف ‌وقت، هزینه و نیاز تکرار مجدد مراحل خواهد شد؛ اما شاید تا حدودی قابل جبران باشد. در مقابل، اگر عواقب استفاده از این مقاطع فولادی بی‌کیفیت بعد از پروژه بروز کند، خسارات مالی و جانی جبران‌ناپذیر فراوانی به همراه خواهد داشت.

 

سازه‌هایی که با مقاطع فولادی تقلبی ساخته می‌شوند، در برابر کوچک‌ترین لرزش زمین و نیروهای جانبی به سختی آسیب می‌بینند و قطعا مسئولیت تمام این عواقب بر عهده فرد یا افرادی است که این مقاطع را در ساختمان‌ها به کار گرفته‌اند. از آن‌جایی که در میان انواع مقاطع فولادی، میلگردها و تیرآهن‌ها بیشترین نقش را در تعیین مقاومت سازه برعهده دارند؛ در ادامه نگاهی به ترفندهای تشخیص تیرآهن و میلگرد تقلبی از اصل خواهیم داشت.  

 

تشخیص تیرآهن تقلبی از اصلی,خطرات استفاده از آهن آلات تقلبی,خرید و فروش تیرآهن اصل

 

تشخیص تیرآهن تقلبی از اصلی

برای این که بتوانید تیرآهن‌های تقلبی را تشخیص دهید، می‌توانید از روش‌های زیر کمک بگیرید:

1- محاسبه وزن:

با کمک وزن تیرآهن می‌توانید از کیفیت آن مطلع شوید. مقاطع فولادی، اگر مطابق با استانداردهای لازم تولید شوند، وزن مشخصی پیدا می‌کنند. وزن استاندارد انواع مقاطع فولادی براساس سایز آن‌ها در جداولی به نام اشتال درج شده است. می‌توانید وزن اصلی تیرآهن خریداری شده را با وزن درج شده در این جدول مقایسه کنید. در صورتی که اختلاف زیادی بین این دو عدد وجود نداشت، نشان از کیفیت خوب محصول خریداری شده است. در غیر این صورت، باید برای اطمینان از کیفیت محصول، بررسی‌های بیشتری به عمل آورید.

 

2-دقت به برند کارخانه:

اگر تیرآهن در کارخانه معتبری تولید شده باشد، علامت اختصاری تولیدکننده قطعا روی بدنۀ آن حک شده است. اگر چنین علامتی نمی‌بینید، احتمالا تیرآهن تقلبی به دستتان رسیده است.

 

3-مراجعه به کارت شناسه:

تیرآهن‌های اصل به همراه بسته‌بندی خود، یک پلاک شناسایی دارند. روی این پلاک اطلاعات کامل 

محصول، مثل: نام کارخانه، علامت اختصاری برند، استاندارد تیرآهن، ابعاد، تاریخ تولید و غیره دیده می‌شود. مسلما باید به تقلبی بودن محصولاتی که این پلاک را به همراه ندارند، شک کنید.

 

4-بررسی برگه کنترل کیفی:

روش دیگر تشخیص تیرآهن تقلبی از اصل ، بررسی برگه آنالیز محصول است. اگر تیرآهن معتبر باشد، حتما به همراه این برگه از کارخانه ترخیص می‌شود. در این برگه تایید شده است که تیرآهن مراحل کنترل کیفی و آزمایشات لازم را با موفقیت پشت سر گذاشته است و به نوعی می‌توان آن را ضمانت‌نامه کیفیت محصول دانست.

 

تشخیص میلگرد تقلبی از اصل

برای تشخیص میلگرد باکیفیت می‌توانید از روش‌های گفته شده برای تیرآهن کمک بگیرید. برای مثال، می‌توانید به پلاک فلزی الصاق شده به بسته‌بندی میلگرد مراجعه کنید و اطلاعات نوشته شده روی آن را با علامت‌های حک شده روی بدنه میلگرد تطابق دهید. روی بدنه میلگردهای اصل حتما برند کارخانه، کمپانی، سایز، نوع آج و روش تولید حک شده‌اند. علاوه بر این موارد می‌توانید از تکنیک‌های زیر هم برای اطمینان بیشتر کمک بگیرید:

 

رنگ میلگرد

یکی دیگر از روش‌های تشخیص میلگرد تقلبی از اصل ، دقت به رنگ آن است. رنگ میلگرد اصل خاکستری تیره است و به صورت کاملا یکنواخت سطح آن را پوشش می‌دهد. البته باید در نظر داشته باشید که میلگردها و سایر مقاطع فولادی بسیار حساس هستند و حتی در معرض رطوبت هوا دچار زنگ‌زدگی می‌شوند. پس اگر روی سطح میلگرد زنگار یا زردی دیدید، میزان نفوذ آن را بررسی کنید. تنها در صورتی که زنگ‌زدگی بیش از سطح میلگرد را درگیر و به عمق آن نفوذ کرده بود، به کیفیت میلگرد شک کنید.

 

تشخیص میلگرد تقلبی از اصل,نحوه تشخیص میلگرد اصل,خرید و فروش میلگرد اصل

 

قیمت

معمولا میلگردهای فیک در بازار با قیمت‌های کمتری عرضه می‌شوند. با توجه به هزینه‌های هنگفت تکمیل پروژه‌های عمرانی، همین موضوع بسیاری از سازندگان را وسوسه می‌کند. بنابراین، حتما قبل از خرید، قیمت روز میلگرد را از مراجع معتبر استعلام کرده و آن را با قیمت پیشنهادی فروشنده مقایسه کنید. با  این که قیمت کمتر همیشه نشان از بی‌کیفیت بودن محصول ندارد؛ اما اگر قیمت بسیار مناسبی‌تر برای محصول اعلام شده‌ بود، حتما قبل از خرید موارد بیشتری را بررسی کنید.

 

خرید از مراکز معتبر؛ بهترین راه اطمینان از اصالت مقاطع فولادی

در این مطلب عواقب استفاده از آهن آلات تقلبی را مورد بررسی قرار دادیم و روش‌هایی را هم برای بررسی اصالت و کیفیت محصولات فولادی معرفی کردیم. متاسفانه از بیشتر این روش‌ها می‌توانید تنها پس از خرید و تحویل آهن‌آلات استفاده کنید و این موضوع باعث اتلاف وقت و هزینه‌های شما خواهد شد. بنابراین، به نظر می‌رسد که بهترین راه خرید از مراکز معتبر است که اصالت محصولات خود را تضمین می‌کنند. تنها در این صورت می‌توانید از کیفیت آهن ‌آلات خریداری شده مطمئن باشید. بازرگانی آرادآهن یکی از معتبرترین مراجع خرید و فروش انواع مقاطع فولادی صنعتی است که تمامی محصولات خود را با تضمین کیفیت و اصالت به دست مشتریان خود می‌رساند.شما می‌توانید با آسودگی خاطر از قیمت و کیفیت محصولات خود را از طریق این بازرگانی تامین کنید. برای اطلاع از قیمت‌های مناسب آرادآهن و دریافت مشاورۀ رایگان با شمارۀ : ۳۴۰۵۵-۰۳۱ تماس بگیرید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024