پرداخت نقدی را ادامه می‌دهیم/ یارانه دهك‌های كم‌درآمدها به شكل مضاعف پرداخت می‌شود



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید



اخبار اقتصادی - سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران:
پرداخت نقدی را ادامه می‌دهیم/ یارانه دهك‌های كم‌درآمدها به شكل مضاعف پرداخت می‌شود

ما از زمان شروع كار با مسئله پرداخت نقدی یارانه روبه‌رو بودیم كه اگر ما می‌خواستیم این مسئله را آغاز كنیم به شكل دیگر شروع می‌كردیم اما ما این پرداخت نقدی را ادامه می‌دهیم و به دهك‌های كم‌درآمدها به شكل مضاعف پرداخت می‌شود و همچنین بخش قابل توجهی از منابع را برای ارزان كردن دارو و خدمات بهداشتی و تولید اختصاص یافته است.

سخنگوی دولت تاكید كرد: ما انتظار داریم مجلس آقای دانش آشتیانی را با رای قاطع تائید كند تا این وزارتخانه از تردید و انتظار برای شروع كار وزیرش نباشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد باقر نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: بودجه دستگاه‌های دولتی در هفته آینده به آنها ابلاغ می‌شود و در پنجشنبه و هفته آینده من به عناون حكم با وزیر و مسئولان دستگاه‌های مربوطه جلسه می‌گذارم و برای دو آذر، لایحه از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به دولت تقدیم می‌شود تا در وقت قانونی لایحه به مجلس تقدیم شود.

وی با ابراز تعجب بابت رد لایحه اصلاحیه قانون بودجه اظهار داشت: با آنكه كمیسیون برنامه و بودكه با فوریت به این لایحه رسیدگی كرد اما با كمال تعجب شاهد رد آن از سوی مجلس بودیم و حالا نیز این بحث به شكل طرح است كه تبصره‌هایی از آن نیز با اصول 52 و 75 قانون اساسی مشكل دارد و به نظر می‌رسد كه شورای نگهبان آن را تائید نكند.

معاون توسعه مدیریت و نیروی انسانی رئیس جمهور با اشاره عدم تصویب لایحه خروج از ركود خاطرنشان كرد: با توجه به این مسئله ما مجبوریم بر این اساس، تبصره‌های تكراری و تبصره‌های لایحه خروج از ركود را در لایحه 94 ارائه كنیم.

نوبخت ادامه داد: لایحه بودجه 94 هم در موعدم مقرر و هم با روش عملیاتی تقدیم مجلس می‌كنیم.

سخنگوی دولت ارائه گزارش از سوی محمدجواد ظریف در خصوص مذاكرات مسقط را سومین دستور كار امروز هیات دولت اعلام كرد.

وی افزود: آقای روحانی نیز در این جلسه سیاست‌ها و نظرات‌شان را در دو مسئله بودجه و مذاكرات هسته‌ای ارائه كردند.

معاون نظارت راهبردی رئیس جمهور درباره یارانه اقشار كم‌درآمد نیز یادآور شد: ما از زمان شروع كار با مسئله پرداخت نقدی یارانه روبه‌رو بودیم كه اگر ما می‌خواستیم این مسئله را آغاز كنیم به شكل دیگر شروع می‌كردیم اما ما این پرداخت نقدی را ادامه می‌دهیم و به دهك‌های كم‌درآمدها به شكل مضاعف پرداخت می‌شود و همچنین بخش قابل توجهی از منابع را برای ارزان كردن دارو و خدمات بهداشتی و تولید اختصاص یافته است.

نوبخت در خصوص طرح مسكن مهر عنوان كرد: این طرح علاوه‌بر فارغ از مشكلات زیربنایی و خدماتی كه داشت، به نحو شایسته‌ای نیز خدمات رفاهی برای ساكنانش به همراه نداشت و برای این مسئله، در بودجه 94 پرداختن به كارهای زیربنایی و رفاهی بودجه اختصاص داده شده است. همچنین برای مسكن افراد كم‌درآمد و جوان تازه ازدواج كرده هم سقف تسهیلات مسكن به‌عنوان مسكن حمایتی تا 50 میلیون افزایش یافته است.

معاون توسعه مدیریت و نیروی انسانی رئیس جمهور اضافه كرد: همه اینها در شرایطی است كه دریافت‌های ما كاهش یافته است. در سال‌هایی كشور با درآمدهای بالای 100 هزار میلیارد اداره می‌شد و حال این درآمدها به 30 میلیارد كاهش یافته است اما ما تلاش می‌كنیم با تدبیر همین منابع تقلیل یافته را هم به شكل بهینه استفاده كنیم.

وی درباره انتظار هیات دولت از مجلس در خصوص گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم تاكید كرد: ما انتظار داریم مجلس آقای دانش آشتیانی را با رای قاطع تائید كند تا این وزارتخانه از تردید و انتظار برای شروع كار وزیرش نباشد.
اخبار اقتصادی - ایلنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------