وزیر کار: فرایند حذف ادامه دارد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر کار:دو سوم افرادی که یارانه شان قطع می شود اعتراض نمی کنند

علی ربیعی در حاشیه مراسم گرامیداشت روز پزشک که در محل سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، اظهار داشت: ما برای موفقیت و اجرای کتاب ارزش‌های نسبی تمام منابع بیمه‌ای را آوردیم و تا آنجا که منابع اجازه می‌داد در طرح تحول سلامت همراهی کردیم که یکی از این اقدامات گسترش مراکز ملکی بود و در این راستا تعدادی بیمارستان افتتاح شد.

وی ادامه داد: امسال به طور کلی دولت با کسری منابع و بودجه روبه‌رو و بودجه فشرده شد، اما باید توجه کرد منابع ما به بودجه دولت متکی است و به همین دلیل کمی در پرداخت‌ها عقب افتادیم البته این عقب ماندن با دوره‌های قبل قابل قیاس نیست چرا که ما تاکنون تا پرداخت اردیبهشت را نیز انجام دادیم. در بخش بیمارستان‌ها نیز به دنبال منابع مالی هستیم و بخشی از آن را از محل هدفمندی یارانه‌ها کمک گرفتیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: ما 12 میلیون بیمه‌شده داریم که 6 میلیون آن مشمول حمایت از محل هدفمندی یارانه‌هاست و تلاش مداومی برای جبران عقب‌ماندگی‌ها داریم که مهمترین بحث آن کنترل هزینه‌هاست.

ربیعی با اشاره به اینکه نیاز به اصلاح ساختاری داریم، گفت: باید سطح‌بندی خدمات و نظام ارجاع صورت بگیرد اما به عنوان مسئول بیمه‌ها باید بگویم ما هم‌افزایی خواهیم داشت و هر روز هوشمندتر طرح سلامت را دنبال می‌کنیم.

وی گفت: ما تصور می‌کردیم که 5 میلیون فرد فاقد بیمه داریم اما امروز 10 میلیون نفر فاقد بیمه، بیمه شده‌اند که خود منابع زیادی را به سوی خود کشید اما بیمه‌ها در این زمینه رفتار مسئولانه داشتند.

 

ربیعی درباره شاخص‌های حذف افراد غیرنیازمند از دریافت یارانه‌ نیز گفت: باید توجه کرد که ما پایگاه اطلاعاتی خود را ظرف یک سال و نیم اخیر تکمیل کردیم و به دنبال کم کردن خطاها هستیم.

وی افزود: دوسوم افراد حذف شده از دریافت یارانه وقتی شاخص‌ها را می‌بینند دیگر به آن اعتراض نمی‌کنند. فرایند حذف هر ماه ادامه دارد و اگر اشتباهی شده باشد هر ماه آن را برمی‌گردانیم و از کسانی که یارانه آنها به اشتباه حذف شده پوزش می‌خواهیم.

 

اخبار اقتصادی - تسنیم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------