آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

بازگشت دوباره قیمت ها به تابلوی صرافی ها/ حذف نرخ ها دستور بانک مرکزی بود یا ترفند صراف ها؟



تنها دو روز از پاک شدن قیمت های خرید و فروش ارز از تابلوهای صرافی ها گذشته بود که سر و کله نرخ ها دوباره پیداشد.

به گزارش خبرآنلاین، پس از آنکه برخی صراف ها روز شنبه اعلام کردند به دستور بانک مرکزی صرافی های خصوصی از این پس حق درج قیمت ها را بر روی تابلوها ندارند، از صبح امروز مجددا شاهد بازگشت نرخ ها به تابلوها هستیم.

این رفت و برگشت سریع نشان می دهد برخی گمانه زنی ها مبنی بر اینکه کاهش قیمت دلار باعث شده صراف ها از درج قیمت بر روی تابلوها خودداری کنند و نامه چند ماه قبل بانک مرکزی بهانه ای بوده برای عدم درج قیمت ها، صحیح بوده است و علت اصلی حذف نرخ ها از تابلوها همان افت چشمگیر قیمت ها بوده است.

با این وجود هنوز برخی سایت ها از درج قیمت ارز خودداری می کنند یا قیمت دلار را اعلام نمی کنند؛ این اتفاق اما برخلاف آنچه در پاتوق های غیررسمی خرید و فروش ارز یا تابلوهای صرافی ها شاهدش بودیم، به دستور بانک مرکزی انجام گرفته است.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

در واقع بانک مرکزی از برخی صرافی ها خواسته است تا از درج قیمت ارز در سایت های خود پرهیز یا فقط قیمت سایت رسمی سنا را منعکس کنند. علت این الزام هم تخلفات و دستکاری قیمت ها در سایت برخی از صرافی ها اعلام شده است.

به همین خاطر هم سایت های اعلام کننده قیمت یا از درج نرخ ها خوددداری می کنند یا مراجعه کنندگان با پیغام « در دست بازنگری» مواجه می شوند.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

در این رابطه محمدعلی کریمی در گفتگو با صدا و سیما گفت : با توجه به تخلف برخی سایت های اعلام نرخ در اعلام قیمت های غیر واقعی و بی توجهی این سایت ها به تذکرات پی در پی بانک مرکزی برای همراهی با بازار واقعی ارز به حدود 20 سایت اعلام نرخ تذکر داده شد تا از درج نرخ خود داری کنند.

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی خاطرنشان کرد: برخی از این سایت ها در هنگام کاهش قیمت اقدام به درج سقف قیمت می کردند یا در ایام تعطیل نرخ روز بعد را درج می کردند که بارها به مسئولان این سایت ها تذکر داده شد.

وی افزود:متاسفانه تذکر بانک مرکزی به این قبیل سایت ها این گونه تلقی شد که صرافی ها از درج قیمت منع شده اند که این اخبار صحت ندارد و صرافی های مجاز همچون گذشته نرخ ها را در تابلو و سایت های خود درج می کنند.

کریمی خاطرنشان کرد : هموطنان می توانند برای اطلاع از اخرین میانگین قیمت ارز به سایت SANARATE.IR مراجعه کنند.

وی در پاسخ به این سوال که برخی گمانه زنی ها حاکی از ان است که این محدودیت مقدمه ای برای اعمال سیاست تک نرخی شدن ارز است ، گفت : همانگونه که رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده است سیاست تک نرخی شدن ارز طی شش ماه انجام خواهد شد و تحقق این سیاست الزمات دیگری به جز شفاف سازی قیمت نیز دارد.

 اخبار اقتصادی - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------