آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

ارائه خدمات مَسترکارت به ایرانی ها امکان پذیر شد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر ارتباطات خبر داد
واگذاری کارت‌های اعتباری بین‌الملل از سوی شرکت پست

وزیر ارتباطات از واگذاری مسترکارت‌های بین‌الملل شرکت پست خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمود واعظی عصر امروز در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های قطبی در جمع خبرنگاران حاضر شده و به ارائه توضیحاتی در خصوص پست پرداخت.

وی در صحبت‌های خود عنوان کرد: از سال‌ها قبل بر اساس اصل ۴۴ تصمیماتی درباره خصوصی‌سازی شرکت پست صورت گرفته و مطالعاتی در این حوزه شروع شد.

وزیر ارتباطات ادامه داد: در این میان ما مطالعاتی در مورد کشورهای مختلفی که پست را خصوصی کرده بودند انجام داده و تجربه آنها را مورد بررسی قرار دادیم. پس از این مطالعات مشخص شد خصوصی‌سازی پست فشارها را با مشکلاتی مواجه می‌کند و بخصوص در شهرهای کوچک و مناطق محروم اشکالاتی به وجود می‌آید که بر اساس آنها این کشورها در موارد متعدد مجبور به بازگرداندن شرکت خود به بدنه دولتی شده بودند.

واعظی ادامه داد: بر همین اساس با همکاری کمیسیون‌های صنایع و اصل ۴۴ مجلس مذاکرات و پیگیری‌هایی صورت گرفت تا ما در ایران در این حوزه به گونه دیگری برخورد کنیم. بر همین اساس در مجلس مصوب شد در حوزه پست یک اپراتور دولتی در کنار دو اپراتور خصوصی به فعالیت بپردازند.

وی با اشاره به فعالیت پست دولتی در برخی موارد مانند نقاط مرزی و روستایی که فعالیت در آنها توجیه اقتصادی ندارد، گفت: پس از این دو اپراتور بخش خصوصی نیز در حوزه پست خواهیم داشت که مقدمات این امر فراهم شده و شرایط آن در کمیسیون تنظیم مقررات تدوین شده است.

وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به خدمات هوشمند پست و طراحی آنها، اظهار کرد: بر اساس سرویسی که از امروز ارائه آن آغاز شده مقاصد ماموران پستی رصد شده و مشخص است که در نهایت مرسوله به چه کسی تحویل داده می‌شود.

واعظی در عین حال یادآور شد: بر این اساس امکان ارائه این خدمات در ۶۵۰ شهر فراهم خواهد شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به توافقاتی که میان شرکت پست و یک کشور خارجی برای ارائه مسترکارت ایجاد شده، اشاره کرد و گفت: پس از برجام در حوزه‌های مختلف از جمله پست، مخابرات، زیرساخت و سازمان فناوری فضایی برای همکاری‌های بین‌المللی ایجاد شده و اکنون بر این اساس اقداماتی در زمینه ارائه مسترکارت‌های بین‌المللی خرید کالا صورت خواهد گرفت.

وزیر ارتباطات همچنین به بهره‌گیری از IT در خدمات پستی اشاره کرد و گفت: هر آنچه این ارتباط نزدیک‌تر شود سرعت و دقت در انجام کارها افزایش پیدا خواهد کرد.

واعظی با اشاره به اینکه انتظارات امروز مردم از پست با آنچه در ۱۰ یا ۱۵ سال گذشته وجود داشته، یکسان نیست، افزود: بر اساس سرویس‌های جدید مردم می‌توانند ساعت دریافت مرسولات خود را اعلام کرده و در زمانی که دریافت بسته‌های پستی برای آنها راحت‌تر است خدمات مدنظر خود را دریافت کنند.

وی در پایان با اشاره به راه‌اندازی فروشگاه‌های آنلاین، گفت: تجارت الکترونیک از ماموریت‌های جدی پست به شمار می‌رود که اکنون در بسیاری از کشورها حجم تجارت الکترونیک به شدت افزایش یافته و در ایران نیز این فعالیت‌ها رو به گسترش است.

واگذاری پروانه دو اپراتور پست خصوصی پس از هفته دولت
واعظی در مراسم افتتاح طرح‌های پستی، به بحث برجام و تاثیرات آن بر فضای سیاسی و اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: شاید بهتر آن باشد که کمی بداخلاقی‌های سیاسی را کنار بگذاریم.

وی در عین حال متذکر شد: زمانی فروش نفت ما تنها ۱۷۰ هزار بشکه در روز بود که پول آن را هم نمی‌توانستیم جابجا کنیم، اما ماه گذشته فروش نفت ما به بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه رسیده و در حوزه‌های مختلفی مانند مسائل بانکی، فروش نفت، بیمه و ... مشکلات ما برطرف شده است. در وزارت ارتباطات نیز اگرچه ما در گذشته در برقراری تعامل با کشورهای دیگر مشکل داشتیم اما حالا تمام شرکت‌های بزرگ دنیا به دنبال همکاری با ایران هستند.

وزیر ارتباطات گفت: در وزارت ارتباطات نیز ما از ابتدا تلاش داشتیم پست ما شرایط متفاوتی پیدا کند، اما طی سال‌های گذشته با توجه به شرایط این شرکت که قرار بود خصوصی‌سازی شود سرگردانی‌هایی وجود داشت، اما از ابتدا دلم روشن بود که چنین روزی فرا خواهد رسید که پست کاملا مستقل شده و تکلیف آن معلوم باشد. بر همین اساس لازم است در این شرکت درآمدزایی نیز به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند.

واعظی در ادامه با اشاره به رقابتی که پس از روی کار آمدن اپراتورهای خصوصی پست ایجاد خواهد شد، گفت: بر همین اساس یک معاونت امور پستی نیز به سازمان تنظیم مقررات افزوده خواهد شد.

وی عنوان کرد: سال گذشته ۱۲ درصد در محصولات پستی افزایش وجود داشت که در سال ۱۳۹۴ نیز حجم این محصولات نسبت به سال ۱۳۹۳ افزایش داشته است.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: اکنون لازم است پست در ایران مانند دنیا خدمات مهمی مانند تجارت الکترونیک یا پست لجستیک ارائه دهد که در این زمینه‌ها تلاش‌ها افزایش یافته و برای گسترش روابط با کشورهای خارجی تلاش‌هایی صورت گرفته است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به طرح موضوعاتی درباره انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده اشاره کرد و گفت:شاهدیم حتی از همین حالا برخی گروهها و افراد با وجود اینکه ۱۰ ماه تا انتخابات باقی مانده به پیشواز رفته‌اند، هر چند که بر اساس قانون اساسی زمانی مشخص برای تبلیغات انتخاباتی در نظر گرفته شده است.

واعظی با بیان اینکه کشور نباید به شکل زودرس وارد تبلیغات انتخاباتی شود، تصریح کرد: این دولت با تهمتهای بسیاری مواجه است و ما کمتر رئیس جمهوری را سراغ داریم که از روز اول کاری با این حجمی از عناوین مختلف تهمتها مواجه باشد. البته مردم در انتخابات گذشته نشان دادند که همچنان پای رای خود ایستاده‌اند و با این حساب هر چه میزان تبلیغات منفی علیه دولت بیشتر می‌شود تاثیری روی آنها و انتخابشان نگذاشته، بلکه آنها مصمم‌تر شده‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------