آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

برنج هم گران شد



  ,قيمت هر كيلوگرم برنج ,برنج درجه يك طارم,اخبار,اخبار اقتصادی

 

برنج هم گران شد

به گفنه دبير انجمن برنج ايران، اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها تاثير غیر مستقيم بر افزايش قيمت برنج داشته و اين موضوع نيز به عنوان عاملي ديگر در گران شدن اين كالا نقش داشته است.


دبير انجمن برنج ايران از افزايش قيمت برنج ايراني در بازار خبر داد و گفت: متاسفانه كيفيت برنج‌هاي عرضه شده در مراكز فروش تهران بسيار پائين‌تر از كيفيت برنج‌هايي است كه در مراكز فروش شمال كشور عرضه مي‌شود.

 

جميل عليزاده شابق در گفتگو با مهر در خصوص دلايل نوسان قيمت برنج در بازار اظهار داشت: هميشه در چنين موقعي از سال به دليل عدم توليد برنج جديد، قيمت اين كالا در بازار به صورت طبيعي افزايش پيدا مي‌كند.

وي درعين حال تصريح كرد: البته دلالان و سوداگران برنج هم در افزايش قيمت برنج بي‌تاثير نيستند، چون آنها به بهانه گران شدن هزينه سوخت كه تاثير مستقيمي بر هزينه حمل ونقل برنج از شمال كشوربه پايتخت دارد، قيمت برنج را افزايش مي‌دهند.

 

به گفنه دبير انجمن برنج ايران، اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها تاثير غیر مستقيم بر افزايش قيمت برنج داشته و اين موضوع نيز به عنوان عاملي ديگر در گران شدن اين كالا نقش داشته است.

 

عليزاده با بيان اينكه وقتي به اواخر تيرمي رسيم شوك جديدي به بازار برنج وارد مي‌شود و توليد 500 هزار هكتار برنج از شاليزارهاي شمال كشوردر مرداد و شهريور موجب افت قيمت برنج در بازار مي‌شود، گفت: اين روند از ابتداي فصل پائيز تغيير مي‌كند به طوري‌كه قيمت برنج تا شب عيد مجددا افزايش پيدا مي‌كند.

 

وي افزود: به‌طور متوسط قيمت برنج درجه يك طارم محلي در تيرماه سال گذشته در شهرهاي شمالي كشور در حدود 3300 تومان و در تهران در حدود 3600 تومان بود كه اين رقم شب عيد در شهرهاي كشور به حدود 3700 تومان و در پايتخت نيز به حدود 4300 تومان رسيد.

 

دبير انجمن برنج ايران تصريح كرد: امسال قيمت هر كيلوگرم برنج در شهرهاي شمالي كشور به طور متوسط در حدود 4000 تومان و در تهران نيز به بيش از 4500 تومان رسيده است در حالي كه متاسفانه كيفيت برنج‌هاي عرضه شده در مراكز فروش در پايتخت به دليل فعل و انفعالاتي كه بر روي آن صورت مي‌گيرد، بسيار پائين‌تر از كيفيت برنج‌هايي است كه در مراكز فروش شمال كشور عرضه مي‌شوند./تابناک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------