آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خبر داد



اخبار,اخباراقتصادی وبازرگانی,سیدتقی نوربخش

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در فروردین‌ماه، از شهریورماه بر اساس حروف الفبا پرداخت می‌شود. .

به گزارش فارس، سید تقی نوربخش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان بین‌المللی تأمین اجتماعی (ایسا) با قسمتی از سال ۱۹۱۱ آغاز به کار کرده است که ۵۸ کشور عضو این اتحادیه هستند و تهران در این دوره پست هیأت رئیسه آن محسوب می‌شود و در سال ۲۰۱۶ میلادی ایران به عنوان نایب‌رئیس انتخاب شده و از پنجم تا هشتم شهریورماه اجلاس آن برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این اجلاس تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان تأمین اجتماعی و حوادث آلمان منعقد می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ادامه اظهار داشت: حدود ۴۲ میلیون نفر از شهروندان ایرانی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند.

نوربخش اضافه کرد: این سازمان ۱۸ مزیت بیمه‌ای را به بیمه‌شدگان ارائه می‌دهد و از سال ۱۳۳۲ این سازمان شکل گرفته و جزو قدیمی‌ترین سازمان‌های کشور است.

وی با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی جزو ۱۰ کشور اول در حوزه بیمه‌ای است گفت: هزینه‌های ازدواج، فوت و بازماندگان و... را پرداخت می‌کند و در آسیا رتبه اول را داریم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر عدم پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی گفت: بر اساس قانون ۷ درصد از حق بیمه را بیمه‌شده، ۲۰ درصد را کارفرما و ۳ درصد آن را باید دولت پرداخت کند و با توجه به اینکه سیستم تأمین اجتماعی بین‌النسلی است کسی که در حال حاضر بیمه‌پردازی می‌کند ۳۰ سال دیگر به صورت مستمری دریافت می‌کند.

نوربخش گفت:‌ دولت بابت مشارکت تضامنی به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار است و با توجه به اینکه در دوره‌ای سایر اقشار بدون تأمین منابع مالی به بیمه تأمین اجتماعی اضافه شدند و سازمان تأمین اجتماعی موظف است بر اساس قانون به آنها خدمات ارائه دهد، بنابراین میزان بدهی‌ها افزایش یافته است.

وی‌ ادامه داد: کل بدهی دولت از سال ۵۴ تا ۸۰، ۲۲۰۰ میلیارد تومان بوده که در سال ۹۲ به ۵۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است و این روند صعودی همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: دولت نهم و دهم قرار بود از محل هدفمند کردن یارانه‌ها اقشاری را به بیمه تأمین اجتماعی اضافه کند ولی متأسفانه نتوانست تعهدات خود را در این خصوص بپردازد.

نوربخش اظهار داشت: در بودجه ۵۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت بدهی سازمان تأمین اجتماعی در نظر گرفته شده است که امیدواریم تا پایان برنامه ۵ ساله بدهی سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شود و امیدواریم امسال ۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های سازمان را دولت بپردازد.

وی با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی در بخش بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی شکل گرفته است، گفت: سازمان تأمین اجتماعی برای حفظ منافع کارگران، سرمایه‌گذاری لازم را انجام داده است و بهترین نوع آن گروه سرمایه است که در سال ۶۰ شرکت شستا تشکیل شد و دولت بابت بدهی خود بنگاه‌هایی را به سازمان داد و سرمایه‌گذاری در سازمان‌های بین‌النسلی یک اصل است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه در حال حاضر شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی ۲۴۰ شرکت متعلق به بیمه‌شدگان و در قالب ۹ هلدینگ دارد، گفت: هلدینگ‌های نفت و گاز، پتروشیمی دارد که تاکنون عملکرد خوبی داشته است و ۳۰ درصد تأمین دارو را برعهده دارد و همین‌طور هلدینگ صدر و تأمین نقش مهمی در توسعه و استخراج معادن داشته است.

نوربخش خاطرنشان کرد: در راستای کوچک‌سازی شستا ۹ هلدینگ در ۷ هلدینگ کوچک‌سازی شده است.


وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر علت تأخیر در پرداخت مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان چیست، افزود: امسال میزان درصد حقوق بازنشستگان از شاغلین بیشتر افزایش یافته است و در فروردین‌ماه تصویب و در ۱۷ اردیبهشت ابلاغ شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بیان داشت:‌در حال حاضر مابه‌التفاوت حقوق اردیبهشت ماه بازنشستگان پرداخت شده است و تنها مابه‌التفاوت حقوق فروردین‌ماه بازنشستگان نیز از ابتدای شهریور بر اساس حروف الفبا پرداخت می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------