آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

نخستین ماموریت مشاوران اقتصادی روحانی/ اولویت‌های جدید وزارت کار



اخبار,اخبار اقتصادی,اخبارعلی ربیعی

وزیر کار گفت: در نخستین نشست سال ۹۴ مشاوران اقتصادی رئیس جمهور، اشتغال مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

علی ربیعی با اشاره به اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در اندیشه وی از جایگاه بالایی برخوردار است گفت: در سال ۹۴ باید برنامه ریزی دقیقی برای استفاده از ظرفیت های ویژه این سازمان صورت گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه بیان داشت: نگاه به عملکرد سال ۹۳ حاکی از این است مجموعه وزارتخانه در فرصت یابی و تأثیر گذاری موفق بوده است. مجموعه های وزارتخانه در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید از ارتباط منطقی و منسجمی برخوردار نبودند و مهم ترین و اولین گام هایی که اواخر سال ۹۲ و طی سال ۹۳ برداشته شد، رسیدن به نظر و ایده مشترک و ادبیات مشترکی در خانواده بزرگ تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود.

ربیعی تأکید کرد: در انجام هر کاری باید تعقل و برنامه ریزی حاکم شود تا موفقیت به دست آید. وی با اشاره به طرح سلامت و طرح مبارزه با فقر غذایی به عنوان دو طرح مهم در دولت تدبیر و امید گفت: مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه در تحقق موفق این طرح ها نقش مهمی داشته اند.

وی اظهارداشت: در سال جدید شاهد بهبود وضعیت مراکز درمانی تأمین اجتماعی خواهیم بود و برنامه ها با زمانبندی مشخص شده اند. همچنین در اجرای طرح مبارزه با فقر مواد غذایی ساماندهی رضایت بخشی صورت گرفته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه افزود: امیدوارم در سال ۹۴ شاهد اقدامات مؤثری در حوزه اشتغال و تولید ملی و حضور افراد امیدوار و ماهر برای ایفای نقش ها باشیم. سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در سال جاری کانون جهت گیری های وزارتخانه است.

ربیعی ادامه داد: در نخستین نشست مشاوران اقتصادی رئیس جمهور در سال جدید به بحث گرایش اشتغال در توسعه منابع انسانی پرداخته می شود و باید توجه بیشتری به نقش سازمان آموزش فنی و حرفه ای در نگرش به اشتغال لحاظ شود.

وی گفت: در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور علاوه بر مهارت های شغلی، باید برای مهارت های ذهنی و نیل به موفقیت نیز برنامه ریزی صورت گیرد. مطالعات روی کشورهای توسعه یافته نشان می دهد دستیابی به موفقیت بدون تحول منابع انسانی ممکن نیست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ایجاد نگرش و بینش مهارت آموزی به عنوان یک اصل مهم تحول و توسعه منابع انسانی تاکید کرد و گفت: باید این نگرش ایجاد شود که گواهینامه مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای به عنوان سند لازم برای دستیابی افراد به آرمان های دست یافتنی است.

 

اخباراقتصادی - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------