آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

قیمت جهانی نفت افت کرد



 اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی ,نفت

به دنبال انتشار گزارشی از افزایش میزان ذخایر نفت خام و فرآورده های نفتی آمریکا و افزایش نگرانی ها در مورد مازاد عرضه که در طی ۳۳ سال گذشته قیمت نفت را به شدت کاهش داده است، قیمت جهانی نفت کاهش یافت.

 به گزارش میزان ؛قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 10 سنت، معادل  0.21 درصد کاهش به 46 دلار و 55 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز 18 سنت، معادل 0.41 درصد کاهش داشت و به 44 دلار و 6 سنت رسید.

 

قیمت نفت پس از کاهش حدودا 20 درصدی از اواسط ماه می به این طرف، در طی هفته گذشته تا حدودی ترمیم شده بود، اما گزارش انستیتوی نفت آمریکا نشان داد، میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به 23 ژوئن 851 هزار بشکه افزایش یافته و به 509.5 میلیون رسیده است. این در حالی است که تحلیلگران انتظار داشتند میزان ذخایر نفت آمریکا در این هفته کاهشی 2.6 میلیون بشکه ای داشته باشد.

 

به رغم اینکه که چند هفته ای از شروع سفرهای تابستانی آمریکا می گذرد، میزان ذخایر بنزین این کشور نیز 1.4 میلیون بشکه افزایش یافته است.

 

افزایش میزان ذخایر نفت و فرآورده های نفتی آمریکا نشان می دهد، به رغم تلاش های اوپک برای کاهش میزان عرضه در بازار، همچنان مقدار زیادی نفت در بازار وجود دارد.

 

ایان تایلور، رئیس موسسه تجارت نفتی ویتول گفت، قیمت نفت در طی ده دوازده ماه آینده در سطح 40 تا 55 دلار باقی خواهد ماند، زیرا افزایش میزان تولید آمریکا روند برقراری توازن مجدد در بازار را کند کرده است.

 

تایلور افزود: «همه انتظار داشتند، روند کاهش میزان ذخایر نفت جهان در نیمه دوم سال آغاز شو... اما تاکنون این اتفاق رخ نداده است.»

 

برخی دیگر از تحلیلگران معتقدند قیمت نفت احتمالا به کف خود رسیده و از این پس افزایش خواهد یافت. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------