برداشت ۳.۵ میلیون بشکه دیگر از ذخایر نفت استراتژیک آمریکا



  اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی ,نفت جهانی

وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد در پی وقوع توفان هاروی، حداکثر ۳.۵ میلیون بشکه از ذخایر نفت اضطراری کشور را به دو شرکت انرژی در منطقه خلیج مکزیک عرضه می‌کند.

به گزارش ایسنا، این میزان نفت علاوه بر یک میلیون بشکه‌ای است که روز پنج ‌شنبه از ذخایر نفت اضطراری برداشت شد.

 

ذخایر نفت استراتژیک آمریکا مجموعه‌ای از مخازن زیرزمینی در لوئیزیانا و تگزاس است که توسط وزارت انرژی اداره می‌شود و ۶۷۸.۹ میلیون بشکه نفت خام دارد که برای تامین نیاز آمریکا به مدت ۳۳ روز کافی است.

 

آمریکا همچنین ذخایر بنزین دارد که پس از توفان سندی در سال ۲۰۱۲ ایجاد شد. ذخایر بنزین شمال شرق حدود یک میلیون بشکه در هاربر نیویورک، بوستون و مین نگهداری می‌کند.

 

آژانس بین المللی انرژی که متشکل از ۲۹ کشور عضو است، نیز ذخایر نفتی دارد که در شرایط اختلال عرضه قابل دسترس خواهد بود.

 

این سازمان مستقر در پاریس به دولت‌های غربی درباره سیاست انرژی مشاوره می‌دهد. عرضه نفت از ذخایر استراتژیک با بالابردن میزان عرضه، به جلوگیری از افزایش قیمت‌ها کمک می‌کند.

 

اگر رییس جمهور آمریکا با مختل شدن عرضه که از نظر اقتصادی تهدیدکننده باشد روبه‌رو شود، می‌تواند خواستار برداشت اضطراری از ذخایر نفت استراتژیک شود. این وضعیت پس از توفان کاترینا در سال ۲۰۰۵ که تعطیلی فعالیت تولید و پالایش آمریکا را به دنبال داشت، روی داد.

 

بر اساس گزارش رویترز، همچنین نفت از ذخایر نفت استراتژیک در قبال توافقی به یک شرکت وام داده می‌شود که تحت آن شرکت‌ مذکور، نفت دریافتی را بعلاوه بشکه‌های بیشتر به عنوان بهره، جایگزین خواهد کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------