دپوی3 میلیارد دلاری نفت ایران روی آب



اخبار,اخبار اقتصادی, نفت

برآوردی ساده، نشان از دپوی نفتی ایران روی آب به ارزش حدود سه میلیارد دلار دارد.

 آن طور که یک شرکت انگلیسی عنوان کرده، ایران 57 میلیون بشکه نفت روی آب دارد. پیش از این بسیاری از مقامات ایرانی مسئله ذخیره نفت روی آب ایران را تکذیب کرده بودند.

در این میان،‌ یک شرکت انگلیسی که موقعیت ناوگان نفتکش‌های اقیانوس پیما را رصد می‌کند اعلام کرد که ایران 56 میلیون و 700 هزار بشکه نفت ذخیره شده روی دریا دارد. این گزارش در حالی است که در روزهای اخیر اخبار و گزارش‌های زیادی درباره میزان نفت ذخیره شده ایران در نفتکش‌های شناور منتشر شده است. برخی منابع خارجی مقدار این ذخایر را 30 تا 40 میلیون بشکه اعلام کرده‌اند.

بیشتر برآورد‌ها نشان می‌دهد که مقدار نفت خام و میعاناتی که ایران در نفت‌کش‌های شناور روی دریا دارد، حدود 30 تا 40 میلیون بشکه است که برای افزایش صادرات روزانه حدود 200 الی 250 هزار بشکه در روز ایران برای مدت شش ماه کافی است.

تحلیگران می‌گویند مطمئنا ایران قادر خواهد بود نفت ذخیره شده خود را روانه‌ بازار کند، اما این مقدار نفت برای ورود یک باره به بازار بیش از حد زیاد است و ایران در صورتی که قصد انجام فوری این کار را داشته باشد باید سقوط قیمت‌ها را بپذیرد.

در این میان، برآوردی ساده از ارزش نفت ذخیره شده ایران روی آب نشان از میزان دارایی ذخیره شده ایران در حوزه فروش نفت است.

 

بر این اساس، 57 میلیون بشکه با توجه به نرخ 52 دلار نفت، عددی در حدود 2.9 میلیارد دلار را به دست می‌دهد. این میزان نشان از ارزش نفت روی آب ایران دارد.

اخبار اقتصادی - اقتصادنیوز

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------